Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

220 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 15:51:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Website niet bereikbaar via Ziggo, wel via XS4ALL of aparte VPN  (gelezen 8686 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline westvleteren
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Website niet bereikbaar via Ziggo, wel via XS4ALL of aparte VPN
« Gepost op: 23 november 2012, 08:08:28 »
Sinds een week geeft website indo-investasi.com een time-out via Ziggo op mijn PC op Win7. Daarvoor ging het een jaar probleemloos. Als ik mijn dubbel WAN router op XS4ALL zet dan kan ik probleemloos met de PC naar de website. Als ik deze oefening doe met mijn andere PC (ook Win7) of laptop (Vista) dan krijg ik hetzelfde resultaat. Ik zoek het probleem dus buiten mijn PC's. Ziggo helpdesk komt niet verder dan cache schoonmaken en mij verwijzen naar een dure betaalde helpdesk service.
Als ik via Ziggo eerst naar CyberGhost VPN ga (waardoor ik via een VPN tunnel met een andere IP het net op ga) dan kan ik probleemloos naar de website.
Ik check mijn machines regelmatig met meerdere virusscanners, Malwarebytes, Ccleaner.
Hoe kan ik dit probleem oplossen c.q. het beste aanpakken?

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Website niet bereikbaar via Ziggo, wel via XS4ALL of aparte VPN
« Reactie #1 Gepost op: 23 november 2012, 23:55:22 »
>> Ik zoek het probleem dus buiten mijn PC's. <<
 
Volkomen terecht lijkt mij.
De route van jouw router naar ziggo naar indo-investasi.com stuit ergens op een blokkade (misschien staat indo-investasi.com op een blacklist)
Ik neem aan, dat je de Ziggo router al herstart hebt, zo nee doe dat eens.
 
Start een dosbox (cmd) en geef zowel bij de xs4all als bij de ziggo verbinding in: tracert indo-investasi.com
Stuur van beide tracerts eens een screenshot op.
Michel Uphoff
Homepage

Offline westvleteren
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Website niet bereikbaar via Ziggo, wel via XS4ALL of aparte VPN
« Reactie #2 Gepost op: 27 november 2012, 11:17:45 »
In de bijlage de screenshots. De screenshot met de time out is gemaakt via Ziggo. De andere via XS4ALL.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Website niet bereikbaar via Ziggo, wel via XS4ALL of aparte VPN
« Reactie #3 Gepost op: 27 november 2012, 23:08:43 »
Nou, het is op basis van deze tracerts duidelijk dat het probleem ligt in de Ziggo - investati verbinding.
De laatste hop naar incubus.in-hell.com connect niet bij Ziggo en wel bij Xs4all.
Mogelijk staat jou IP adres op een blacklist die door in-hell wordt gehanteerd, ik heb dat HIER even nagegaan, en inderdaad komt jouw IP adres in zes van de blacklists voor. Als een van die lijsten door in-hell wordt gehanteerd heb je de oorzaak gevonden. Je kan Ziggo hiervan op de hoogte stellen en vragen om actie.
Michel Uphoff
Homepage

Offline westvleteren
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Website niet bereikbaar via Ziggo, wel via XS4ALL of aparte VPN
« Reactie #4 Gepost op: 28 november 2012, 12:43:31 »
Michel,
Ik sta helemaal paf dat ik ergens op een blacklist zou staan (alsof ik een crimineel ben). Maar de wegen op internet zijn kennelijk complex en er kan meer gaande zijn dan simpele mensen zoals ik kunnen bevroeden. Ik ben onder de indruk van jouw kennis en bereidheid om mensen te helpen. Eigenlijk zou Ziggo jouw kennis ook in huis moeten hebben c.q. beschikbaar hebben bij de helpdesk richting Ziggo klanten. Ik volg je advies op en ga wederom met Ziggo rond de tafel. Gelukkig heb ik nu de tracert lijsten en jouw kennis van de blacklist. Laten we hopen dat Ziggo mij nu wel kan helpen anders zal ik een andere provider overwegen. Nu we glasvezel hebben in huis kan ik kiezen uit veel aanbieders en ben minder afhankelijk van Ziggo als kabelleverancier. Maar ik ga uit van het goede en kijk uit naar een Ziggo oplossing!
Nogmaals dank voor alles zover Michel !