Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

208 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 15:26:05

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Zyxel internet ledje blijft rood  (gelezen 17056 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Zyxel internet ledje blijft rood
« Gepost op: 21 december 2012, 21:30:59 »
Nu ik van de zilveren zyxel (routermodem) de draadloze versie heb blijk ik niet te kunnen internetten,het ledje van internet blijft rood.


In de gebruiksaanwijzing staat dat dan m´n authentificatie is mislukt en ik geen wan ip heb gekregen.
Hoe krijg ik het nu zo dat die nieuwe zyxel wel wordt herkend ofzo? Ik heb hem ook gereset maar dat verbetert niet.
(dus zowel de vaste als de draadloze aansluiting werkt niet,ik heb de wlan uit staan nu)


Ga ik weer terug naar m´n gewone niet draadloze zyxel dan gaat het weer wel goed....(gelukkig)


MVG,Paul

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Zyxel internet ledje blijft rood
« Reactie #1 Gepost op: 22 december 2012, 16:55:02 »
Welk type Zyxel is dat, en welke provider heb je?
Michel Uphoff
Homepage

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Zyxel internet ledje blijft rood
« Reactie #2 Gepost op: 22 december 2012, 18:03:48 »
Hallo Michel,


Het is type Zyxel  P-2602HW (- D1A) en de provider is Telfort (was eerst tiscali,daar heb ik m´n niet-draadloze modem P-2602H toendestijds van gekregen)


Ik dacht nu juist vrijwel hetzelfde type te kiezen om dit soort problemen uit de weg te gaan.En zij bieden dit modem ook nu nog aan,alleen dan is het wel 59 euro betalen,ik meen zelfs voor een leenmodem.........


Groet,Paul












Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Zyxel internet ledje blijft rood
« Reactie #3 Gepost op: 23 december 2012, 00:35:23 »
Dag Paul,
 
Je hebt in de settings van de router het volgende opgegeven?


Mode:  RFC1483 Bridged
Protocol:  ENET ENCAP (Ethernet Encapsulation / IPoE)
Multiplexing: LLC (Logical Link Control)
Encapsulation: AAL5 snap
VPI: 0
VCI: 34
IP-adres: Dynamisch
Een gebruikersnaam of wachtwoord evenals een "hostname" NIET invoeren.
 
Ik neem aan dat je de installatiehandleiding van die Zyxel hebt, kijk anders hier
Lampje dsl brandt wel continue?
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Zyxel internet ledje blijft rood
« Reactie #4 Gepost op: 23 december 2012, 16:43:20 »
Hoi Michel,


Dank voor je reactie.Ik denk inderdaad dat die instellingen niet juist staan hier.Vreemd dat het bij een reset niet gelijk goed komt te staan.


Nog even lastig want ik had dus dat draadloze modem opgestart maar dan kon ik je bericht dus niet meer lezen op de andere computer om die instellingen te checken.Met Google Chrome kun je dus niet offline nog even een pagina die ik al eerder had geopend tevoorschijn halen.


Enfin dan sla ik het maar even op voor de zekerheid.(hij stond in ieder geval niet op bridged en die waardes waren ook anders)


Moet ik dan na veranderen alles weer opnieuw opstarten?Zal wel.


De dsl doet het wel,ik heb ook gewoon een popup dat de lan verbinding gereed is.In windows geen enkele foutmelding.


Durf nog niet te hopen maar ik denk dat dit toch dicht bij de oplossing gaat komen.....


Groet,Paul

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Zyxel internet ledje blijft rood
« Reactie #5 Gepost op: 23 december 2012, 17:18:58 »
Dag Paul,
 
Vreemd dat het bij een reset niet gelijk goed komt te staan.

Dat is niet vreemd, providers gebruiken nogal verschillende instellingen en dat de default instellingen van die router toevallig overeenkomen met die van Telfort is onwaarschijnlijk. Even instellen dus.
Als je vragen hebt, laat het dan maar weten.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Zyxel internet ledje blijft rood
« Reactie #6 Gepost op: 23 december 2012, 18:38:47 »
Hoi Michel,


Ik heb het nog niet rond.
Wat is eigenlijk het verschil tussen bridged en routing? Op mijn gewone modem staat het op routing en dan kun je instellen voor dynamisch ip toekennen.Bij bridged niet......


En ik zie dus dat het inloggen bij m´n draadloze modem een ander adres is .(curieus dat dat adres toch is gevonden....want het lukte me eerst niet of misschien heb ik toen adsl-modem in de adresbalk ingetypt.)
Het eindigt op .1.1 en de ´oude´ op .1.254
Kan ik dat gewoon bij Lan ip adres veranderen?


Want het lampje is nu wel groen maar ik kan nog niet internetten.


Groet,Paul
« Laatst bewerkt op: 23 december 2012, 18:49:36 door Paul »

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Zyxel internet ledje blijft rood
« Reactie #7 Gepost op: 23 december 2012, 20:18:12 »
Citaat
Want het lampje is nu wel groen maar ik kan nog niet internetten.

Kijk dan eerst even goed de routerlogs door. Daar vind je waarschijnlijk wel meer informatie met de reden.
Volgens de site van Telfort moet de router in bridged mode staan.
Ik neem aan dat jouw pc geen vast IP adres heeft. Is daar wel sprake van zet het op automatisch, want deze router deelt IP adressen in een andere range uit dan de vorige. Het is beter dat je zo weinig mogelijk in de router aanpast, zie het eerst basaal aan de praat te krijgen zonder aan allerlei secundaire instellingen te gaan frutselen. Als de zaak werkt kan je - indien al gewenst - er later wel eens naar gaan kijken.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Zyxel internet ledje blijft rood
« Reactie #8 Gepost op: 23 december 2012, 21:14:16 »
Hallo Michel,


In dat routerlog stond toen iets met fouten in winsock (en lijsten waar iets niet in voor kwam....servers?)....
Ik heb inmiddels dat ip adres veranderd naar 254 op het eind.Dat is het adres dat ze in het tiscali-boekje ook aangeven.Ik kan dus inloggen in het modem met dat veranderde nummer (zelfde als m'n oude modem)


En ik las in de Zyxel handleiding dat je ook de NAT moest active zetten en dat bleek inderdaad aan te staan op m'n werkende modem.Wel makkelijk om zo'n referentie te hebben.


Toen deed ie het dus nog niet,ook niet na heropstarten modem.Ik dacht ik ga eens in ubuntu kijken en daar bleek ik zo op het internet te komen.Na terug weer in windows werkte het daar ook.
Dit type ik dus nu via m'n nieuwe verbinding.Volgens mij staat het wel goed zo nu en ga ik eens kijken of de andere pc's het ook doen als ik die er bijzet.
In de Zyxelhandleiding stond dat dat 'routing' standaard is , dus het werkt daarmee nu....


In iedergeval erg bedankt tot nu toe,ik zal nog laten weten of alles nu verder goed gaat.


Groet,Paul


Dat Lan ip nummer veranderen was wel wat eng want het duurde lang en in feite kun je dan niet meer verder in je modem setup,omdat je inlogadres is veranderd.Gelukkig werkte het na uitloggen prima met het nieuwe ip adres.
« Laatst bewerkt op: 23 december 2012, 21:44:33 door Paul »

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Zyxel internet ledje blijft rood
« Reactie #9 Gepost op: 26 december 2012, 12:55:11 »
Hm,toch nog niet helemaal in orde.
Soms als ik uit de standbye kom (nu op andere computer) dan heb ik weer dat ik geen connectie (in browser en mail) heb hoewel alles aangeeft dat het verbonden is en groen licht geeft....


Na opnieuw opstarten van het modem is het weer goed....


Toch nog maar eens kijken bij de instellingen van het modem.


Paul

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Zyxel internet ledje blijft rood
« Reactie #10 Gepost op: 26 december 2012, 14:41:06 »
Je hebt het over een modem en ook over een router. Bedoel je hetzelfde apparaat?
 
Zo nee, hoe is de zaak bij jou aangesloten (welke apparaten zijn hoe met elkaar verbonden).
Als een computer terugkomt uit standby, dan moet de netwerkverbinding opnieuw opgebouwd worden. Bij sommige computer/router verbindingen duurt dat even. Je hebt lang genoeg gewacht?
Michel Uphoff
Homepage

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Zyxel internet ledje blijft rood
« Reactie #11 Gepost op: 26 december 2012, 18:38:34 »
Hoi Michel,


Ja,ik noem die Zyxel maar een modem.(zou je het dan routermodem moeten noemen?) Het lijkt niet perse na standby te ontstaan.Ik had het vandaag een paar keer dat ik niet meer verder kon internetten na wat snel achter elkaar foto´s bekijken op facebook.Denk ook door veel pagina´s tegelijk laden.
Dan lijkt het erop dat ie de pagina gaat laden* maar op het laatste moment faalt dat en ik krijg ik melding dat ie de dns,een nuimmer, geloof ik niet kan vinden (lookup....) .Zal volgende keer daar eens een plaatje van maken.Ook de de mail werkt niet meer.
Ik kan geen foutmeldingen vinden in windows,na herstellen netwerkverbinding of uitloggen/inloggen windows blijft het probleem bestaan.
*kan ik zo wel eens bewust testen wat er gebeurd.............


(ik krijg hem nu toch niet tot die foutmelding door intensief allerlei pagina´s te openen of hetzelfde te doen waar die vanmiddag op vastliep...)




Ik heb nog niet verder gekeken in het modem.


Groet,Paul


Ik heb ook de cache van google chrome geleegd.Misschien dat ie daar nog iets ouds van het vorige modem had zitten?.Wel raar dat dan gelijk internetten weg is.


Voorlopig gaat het nog na 4 keer standby......






 
« Laatst bewerkt op: 26 december 2012, 19:25:00 door Paul »

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Zyxel internet ledje blijft rood
« Reactie #12 Gepost op: 26 december 2012, 20:04:23 »
Dit is het bericht.......(vlak na uit standby komen al gelijk probleem met internet)

« Laatst bewerkt op: 26 december 2012, 20:15:28 door Paul »

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Zyxel internet ledje blijft rood
« Reactie #13 Gepost op: 27 december 2012, 09:38:50 »
Bij het opstarten gisteren van de Zyxel zag ik ook wel dat er iets afwijkends gebeurde nl zonder de computers opgestart te hebben startte de Zyxel op tot internet maar internet bleef om de 30 seconden even blinken,ging even uit .Verder geen enkel ander lampje dus,die bleven gewoon branden.
Ik heb nu even de oude er maar weer op,toch wel even ingewikkeld om dit op te lossen.




Groet,Paul