Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

220 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 17:19:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: SQL error S1000  (gelezen 17365 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline karelpp
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
SQL error S1000
« Gepost op: 29 december 2012, 15:41:05 »
SQL error S1000
Ik heb een Klein SQL probleempje met mijn database die op Sybase anywhere 7 werkt.Hij doet het goed maar als ik veel dingen doe zo als mappen aanpassen in mijn audio database na ongeveer 3 a 4 minuten krijg ik een error met de volgende tekst:

[Sybase][ODBC Driver][Adaptive Server Anywhere]General error: Resource governor for prepared statements exceeded

Heb wel een wat gevonden wat het probleem kan zijn.
Staat in de onder staande link

http://www.sybase.com/detail?id=47958

Maar ik heb echt geen kaas gegeten van hoe je zo iets oplost en waar je het moet veranderen.
Een oude vriend had het voor me geïnstalleerd maar hij is er niet meer.
Kan iemand mij helpen?

Groet Karel

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: SQL error S1000
« Reactie #1 Gepost op: 30 december 2012, 20:58:45 »
Hoi Karel,

Sybase, bestaat dat nog? (Was mijn 1e reactie) ;)

Als ik dit zo lees, maak ik eruit op dat de door jou gebruikte audio database dusdanig 'druk' is, dat dit tot een foutmelding leidt. De door jou getoonde webpagina geeft aan dat je dit wellicht kunt verhelpen, door Sybase erop in te stellen dat het wat 'drukker' mag worden. Die instelling maak je dan via een command prompt; in dit geval via het ISQL programma dat meegeleverd is door Sybase.

Hier kun je wat meer lezen over de bediening van ISQL:

http://manuals.sybase.com/onlinebooks/group-as/asg1250e/util/@Generic__BookTextView/1092

In Windows kun je via Start >> Uitvoeren >> cmd <enter> >> ISQL het programma starten. Na inloggen in Sybase geef je dan het commando:

Set option public.max_cursor_count = 100;
En dan zou het beter moeten gaan. Zo niet, dan zou je contact op kunnen nemen met de makers van die audio database. Wellicht zijn daar nieuwere versies van, die dit probleem niet hebben.

Succes!

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence