Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

165 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

24 april 2024, 21:21:36

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Bootbestanden op D; ipv aparte active part  (gelezen 6242 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wisse
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Man
Bootbestanden op D; ipv aparte active part
« Gepost op: 1 maart 2013, 18:21:31 »
Hallo allemaal,

Het bootmgr bestand met bijbehorende map en bestanden is terecht gekomen op de DATA partitie (D) van mijn notebook. Dat zal gebeurd zijn bij een schone installatie van Window7.
Ik kwam daar achter omdat ik een Image wilde maken van de windowspartitie met Macrium Reflect free. Dit programma geeft aan dat om windows volledig terug te zetten ook de D partitie wordt meegenomen in de backup. Dat is zeer onhandig want D: is bedoeld voor (veel) Data. Na wat zoeken in verborgen mappen en bestanden blijkt de Data partitie als geheel dus de systeem- en actieve partitie te zijn. (bij Paramount Software – de makers van Macrium Reflect – kan ik als free user niet terecht met een vraag en het forum aldaar levert niets op.)
Hoe los ik dit op?

Kan ik partitie D verkleinen tot 50mb en daar de bootbestanden laten staan. ?
Is dat veilig om te doen en welk programma raden jullie daarvoor aan?

Of moeten de bootbestandenverplaatst worden naar C of een aparte partitie (?) Hoe?

Ik vond ook nog eenmogelijkheid met EasyBCD http://www.sevenforums.com/tutorials/209885-bootmgr-move-c-easybcd.html
Movingthe bootmgr from the 100MB active partition or the recovery partition to C:\ is extremely simple with EasyBCD

Of het echt allemaal zo simpel is weet ik niet daar heb ik te weinig ervaring voor.....

Wie wil er even met memeedenken en zo mogelijk de beste oplossing aangeven?

Alvast bedankt


Zie de bijlagen voor hoe het eruit ziet

Offline Wisse
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Man
Re: Bootbestanden op D; ipv aparte active part
« Reactie #1 Gepost op: 6 maart 2013, 19:44:53 »
Kon niet langer wachten dus zelf maar het een en ander uitgevogeld.....

Met EasyBootCD de bootgegevens overgezet naar de C-partitie. Vlekkeloos verlopen.
Kan iedereen dit programma aanbevelen die te maken heeft met dualboot problemen en/of start problemen.

Groeten. Wisse