Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

347 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

25 april 2024, 03:39:58

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: usb-stick onleesbaar  (gelezen 9162 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline pinobel2000
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
usb-stick onleesbaar
« Gepost op: 10 april 2013, 15:38:01 »
Hallo, ik heb iets onverklaarbaars met een USB-stick. Ik heb 3 USB-sticks, tot voor 1 week gaven ze alle 3 geen problemen. 2 nu nog steeds niet, maar de derde kan mijn desktoppc absoluut niet lezen sinds een week. Toevallig ook nog de groiotste die ik gebruik voor mijn films (64 GB). Ik krijg hem ook niet geformatteerd op mijn pc. Op alle andere 3 pc's (bijv. van mijn kinderen) geeft hij geen enkel probleem met wat dan ook en daar heb ik hem ook geformatteerd om vervolgens opnieuw op mijn eigen pc te proberen. Helaas nog steeds onleesbaar en wel op ALLE usb-poorten die ik heb. Ik kan ook geen virus -of malware vinden die iets zou kunnen doen. Dus de 2 andere doen het gewoon. Iemand die hier een plausibele verklaring voor heeft (en liefst dus ook een oplossing)?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: usb-stick onleesbaar
« Reactie #1 Gepost op: 10 april 2013, 18:57:39 »
Welkom pinobel2000,

Je hebt een USB stick die op 2 computers prima werkt en op een 3e niet, dan lijkt me de USB stick niet het probleem .

Beantwoord onderstaande vragen over de 3e computer:
a) Is daarmee een week geleden iets verandert: software/hardware geïnstalleerd/verwijdert?
b) Geldt dit voor alle USB-poorten op deze computer?
c) Werkt een andere USB stick of USB apparaat wel goed?
d) Welke Windows versie draait deze computer?


Groeten, Peter

Offline pinobel2000
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: usb-stick onleesbaar
« Reactie #2 Gepost op: 10 april 2013, 20:20:38 »
Hallo Peter, 

Bedankt voor je reactie. 
Het antwoord op je vragen:
a. de vorige week heb ik een softwareprogramma dat ik had gekregen hierop gekopieerd en later -na installatie- weer er vanaf gegooid.
b. ik heb de stick op alle USB-aansluitingen geprobeerd van mijn pc. Overal is hij niet te benaderen (op andere pc's dus wel zonder enig probleem)
c. ik heb inmiddels 5 andere USB-sticks van mijn kids en familie geprobeerd: geen enkel probleem mee.
d. mijn pc draait op een legale Windows 7 versie.

Je zou verwachten dat hij na een formattering iig herkenbaar is, maar ook dit lost niets op. Het makkelijkste is natuurlijk hem aan iemand anders geven (daar doet hij het nl gewoon) en zelf een nieuwe kopen. Maar het was wel een dure van 64 GB. Gewoon jammer dus.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: usb-stick onleesbaar
« Reactie #3 Gepost op: 10 april 2013, 21:15:20 »
Hoi pinobel2000,

Citaat
a. de vorige week heb ik een softwareprogramma dat ik had gekregen hierop gekopieerd en later -na installatie- weer er vanaf gegooid.
Welk programma was dat?

Citaat
c. ik heb inmiddels 5 andere USB-sticks van mijn kids en familie geprobeerd: geen enkel probleem mee.
Ok, dus het probleem is er alleen met deze stick?
Wat is het merk en type daarvan?
Hoe oud is deze stick? Mogelijk heb je nog garantie.
Hoor je wel een aanmeld-deuntje als je de stick aankoppelt?

Doe eens het volgende:
- Sluit de USB stick aan
- Ga naar Apparaatbeheer
- Staan daar gele uitroeptekens of rode kruisjes bij een apparaat, maak dan een screenshot er post dat als bijlage.
 

Groeten, Peter
« Laatst bewerkt op: 10 april 2013, 21:28:08 door Peter »

Offline pinobel2000
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: usb-stick onleesbaar
« Reactie #4 Gepost op: 11 april 2013, 22:34:04 »
Hallo Peter, daar ben ik weer. Het programma wat er op stond was Adobe Photoshop CS6. Gedownload bij een torrentsite. Merk en type: Sandisk Slice 64GB. Kreeg gewoon aanmelddeuntje. Maar nu komt het:
Vanmiddag hem weer geformatteerd op een andere pc en het zelfde programma weer erheen gekopieerd. Toen naar mijn eigen pc en: TATA, hij deed het weer gewoon. Wat andere zaken erop gezet om te proberen en stick eruit en erin, maar geen problemen meer. Ik denk bijna aan een virus in dat programma, maar mijn virusscanner kan niks vinden. Andere virusscanners ook niet op de andere pc's. Dus ik ben blij dat hij het weer doet, maar ik snap de oorzaak nog steeds niet en ben dus bang dat dit in de toekomst misschien weer gebeurd. Zaak dus om regelmatig een backup te maken van deze stick. Ben je in ieder geval dankbaar voor je hulp en meedenken.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: usb-stick onleesbaar
« Reactie #5 Gepost op: 11 april 2013, 22:46:19 »
Hoi pinobel2000,

Mooi dat nu weer werkt. Wel een vreemde gang van zaken. Als je een virus vermoedt, kunnen we wel wat dieper kijken als je wilt.
Doe dan het volgende:
Stap 1:
Download RSIT naar je bureaublad.
32bit: RSIT
64bit: RSITx64

Start RSIT:
Windows XP: dubbelklik op RSIT.
Windows Vista,7,8: rechtsklik op RSIT en klik op Als administrator uitvoeren.

Klik op Continue
Wacht tot het scannen klaar is, dit kan even duren!
(Start geen andere programma's zolang RSIT bezig is!)
Notepad wordt geopend met het logbestand log.txt. Dit kan je afsluiten.
In de map C:\RSIT verschijnen nu 2 logbestanden: log.txt en info.txt
Post deze 2 tekstbestanden als bijlage in een nieuw bericht.

Stap 2:
Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).
(klik op Download Now, het bestand mbam-setup-x.xx.x.xxxx.exe wordt dan gedownload)

Na het downloaden, dubbelklik erop om het programma te installeren.

Verander geen instellingen tijdens de installatie.
Updates worden nu automatisch gedownload en geïnstalleerd.
Wacht tot het programma weer verschijnt.

De eerste keer na installatie krijg je een aantal mogelijkheden:
Let op: Haal het vinkje weg bij Start de gratis probeer versie van Malwarebytes Anti-Malware PRO.

Krijg je de vraag 'Wilt u de evaluatieversie nu starten?' kies dan Weigeren.

Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen van MBAM gaat dan een stuk sneller.

Updaten:
Klik op tab Update en dan op "Controleer op updates".

Scannen:
Ga naar tab Scanner, kies Volledige Scan en klik op Scan.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, klik daarna op "Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een log openen en kan er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Herstart dan de computer en MBAM.
Ga naar tab Logs, dubbelklik op de logfile die als laatste gemaakt is.
Kopieer en plak de inhoud van de logfile in een nieuw bericht.


Peter

Offline pinobel2000
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: usb-stick onleesbaar
« Reactie #6 Gepost op: 13 april 2013, 12:32:46 »
Hoi Peter, ben ik weer.
Sinds gisteravond doet hij het weer niet meer. Ik werd er helemaal gek van en heb vanmorgen contact gehad met de leverancier (hij was 4 maanden oud). Ik ben daar een vaste klant en dus deed hij niet moeilijk: ik moet hem opsturen en krijg een nieuwe. De oorzaak is hiermee wel niet gevonden maar mijn probleem is ook zo opgelost. Hij is al verstuurd. Hartelijk bedankt voor je hulp want hier leer ik toch ook weer van.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: usb-stick onleesbaar
« Reactie #7 Gepost op: 13 april 2013, 12:56:01 »
Hoi pinobel2000,

De oorzaak kan in de stick zitten als een hardware-defect.
Een nieuwe stick onder garantie is nooit verkeerd.


Peter