Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

216 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 17:12:07

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Excel Solver in VB6.0  (gelezen 14137 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Excel Solver in VB6.0
« Gepost op: 8 november 2009, 22:59:58 »
Bericht 1 van 2

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Jan101477Datum:27-06-2004
 Aan:AllMsgID:1454.1
 Onderwerp:Excel Solver in VB6.0 Forum:ws-nlcomputer
Ik probeer Sover van Excel te gebruiken in VBA-code in een Visual Basic 6.0 project, maar krijg het niet in de References. Als ik solver.xla opzoek met Browse in de Library van Microsoft Office en hem probeer toe te voegen aan Project/References in VB 6.0 krijg ik de fout "Can't add a reference to the specified file". In Excel staat Solver vermeld in de Tools, maar Visual Basic 6.0 herkent hem niet.
Hoe los ik dit op?


Bericht 2 van 2

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:John Kopmels (Sysop)Datum:29-06-2004
 Aan:Jan101477MsgID:1454.2
 Onderwerp:Excel Solver in VB6.0 Forum:ws-nlcomputer
Hoi Jan

>> Ik probeer Sover van Excel te gebruiken in VBA-code in een Visual Basic 6.0 project
maar krijg het niet in de References. Als ik solver.xla opzoek met Browse in de Library
van Microsoft Office en hem probeer toe te voegen aan Project/References in VB 6.0
krijg ik de fout "Can't add a reference to the specified file". In Excel staat Solver
vermeld in de Tools, maar Visual Basic 6.0 herkent hem niet. Hoe los ik dit op? <<

zie volgend msdn artikel

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vbcon98/html/vbconassigningreferencetoactivexcomponentobject.asp

(op 1 regel plakken)

If you are not sure if an application is ActiveX-enabled and supplies a type library,
try adding a reference to it using the Browse button. If the reference fails, Visual
Basic displays the error message, "Can't add a reference to the specified file,"
indicating that the type library doesn't exist. For more information about working with
objects that aren't associated with a type library, see "Creating a Reference to an Object."

Groetjes --john kopmels (Sysop)