Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

214 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 00:00:15

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Gebruik van JAVA  (gelezen 15930 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Gebruik van JAVA
« Gepost op: 14 april 2013, 13:08:16 »
Reeds vanaf versie 3 t/m versie 6 gebruik ik Visual Basic met plezier. Visual Basic.NET vind ik drie keer niks en ook de politiek van Microsoft m.b.t. tot deze versies ligt me niet. Daarom ben ik de laatste jaren regelmatig op zoek naar een vervanger (of aanvulling op VB6) voor Visual Basic 6.0. Recentelijk heb ik mij enigszins verdiept in JAVA. Deze taal is nog steeds in ontwikkeling via JDeveloper en staat dus nog niet stil. Bovendien is er betrekkelijk veel software van in omloop. In mijn geval is dat aantrekkelijk omdat ik veel gebruik maak van numerieke software in de vorm van subroutines die aangeroepen kunnen worden vanuit Visual Basic 6.0. Dit bespaart mij in veel gevallen het uitvinden van het wiel.
De broncode van JAVA-software levert niet zo veel problemen op en heeft wel wat weg van VB. Wat mijn probleem is, is de omzetting van broncode naar objectcode. De broncode wordt omgezet naar een zogenaamd .jar-bestand wat een soort zip-bestand is.  En dat jar-bestand is wat de gebruiker moet installeren. Het is mij niet helemaal duidelijk hoe ik dat jar-bestand moet maken en hoe ik het kan compileren. Is er onder U iemand die ervaring heeft met JAVA en mij stap voor stap kan uitleggen hoe ik van de broncode tot de objectcode kom of die mij tutorials of een goed boek kan aanbevelen waarin een en ander beschreven staat? 


groetjes,

Jan

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Gebruik van JAVA
« Reactie #1 Gepost op: 15 april 2013, 01:01:38 »
Lees deze link eens.

Hier kan je de JDK vinden
Michel Uphoff
Homepage

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Gebruik van JAVA
« Reactie #2 Gepost op: 28 april 2013, 13:28:09 »
Hallo Michel,
Bedankt voor je reactie. Ik heb hier nog één vraag over. Moet je een jar-bestand compilen (build, of make) of alleen maar inlezen na het unzipped te hebben? 


groetjes,

Jan

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Gebruik van JAVA
« Reactie #3 Gepost op: 30 april 2013, 12:30:49 »
Hallo Michel,
Je hoeft deze laatste vraag niet meer te beantwoorden. Ik heb de nodige informatie inmiddels gevonden.
Bedankt voor je assistentie.



groetjes,

Jan