Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

214 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 18:20:13

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Te hoog ping: Oplossingen gezocht  (gelezen 10775 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline iDavy
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
Te hoog ping: Oplossingen gezocht
« Gepost op: 22 mei 2013, 15:59:43 »
Hallo iedereen,

Ik ben al enkele maanden een fervent League of Legends speler, helaas kan ik dit enkel spelen als mijn zus niet thuis is. Als ze thuis is heb ik bijna altijd een ping van ~500-1000. Dit wordt veroorzaakt door het bekijken van Youtube filmpjes en websites met immens veel foto's (vb. Tumblr). 

Ik zocht al verschillende oplossingen en de enige die ik tot nu toe vond was een nieuwe modem kopen met meer opties, waaronde QoS die je internetverkeer kan regelen en kan beslissen welke computer welke hoeveelheid "internet" tot zijn beschikking heeft.

Zijn er hier nog andere oplossingen (behalve dan een extra internetverbinding van 25 euro/maand) ?
Een vriend vertelde me dat een extra modem (dus dan hebben we hier 2 modems staan) heel makkelijk kan oplossen. Via deze modem kan er dan een nieuwe WiFi hotspot opgesteld worden waar enkel ikzelf (via een wachtwoord) toegang tot heb.

Kan iemand dit bevestigen of zijn er andere oplossingen behalve een nieuwe Modem met QoS of een nieuwe internetverbinding ?

Bedankt!

Offline DeExpert
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 18
  • Geslacht: Man
Re: Te hoog ping: Oplossingen gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2013, 23:49:24 »
Je moet eerst even uitvinden waar je hoge ping vandaan komt. Stukje uitleg, je ping is de tijd wanneer een pakket wat jij verstuurd (gewoonlijk 32 bytes, dus heel klein) de andere server bereikt en weer terug is. Daarom zal je binnen je eigen netwerk een lagere ping hebben dan naar een adres op het internet, en naar australie gemiddeld een lagere ping dan naar amsterdam.

wil je het volgende eens testen:
ga naar start > uitvoeren
typ cmd en druk op enter
typ in het zwarte vlak ipconfig en druk op enter
je ziet hier 'default gateway' of 'standaard gateway' staan, bijvoorbeeld 192.168.1.1

typ ping 192.168.1.1 (maar dan het nummer wat in de vorige stap staat) en druk op enter.
Hier zullen 4 paketten uitkomen met allemaal een tijd, gemeten in ms

herhaal de vorige stap met het adres 8.8.8.8 (dit is een server op internet)
dus typ ping 8.8.8.8 en druk op enter
ook hier komen 4 tijden uit waar ik benieuwd naar ben.

als laatste typ je ping 8.8.8.8 -n 60 en druk op enter
hij zal de ping dan 60 maal herhalen, ik ben benieuwd naar de max en min ping tijd, en of alle pings ontvangen zijn, hiervan krijg je na de 60 ping tijden een samenvatting.

Ik hoop mmet bovenstaande testen wat meer duidelijkheid te krijgen waar in de route naar je server en terug de vertraging zit.