Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

216 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 18:15:06

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: programma voor analoge tv met tv kaart windows 8  (gelezen 15758 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline strienap
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
programma voor analoge tv met tv kaart windows 8
« Gepost op: 28 mei 2013, 21:11:01 »
Ik heb als TV kaart Cinergy T Pcle Dual. De bij de kaart geleverde software is Terratec Home Cinema. Ik gebruik de kabel van Ziggo, met daarop analoge en digitale zenders.
Bij het zoeken naar Zenders zie ik wel zenders in een lijst, ook ned 1,2,3 maar beeld krijg ik niet.
Heb ook zenders geprobeerd te vinden met Windows 8 Media Center: ooit heb ik even beeld gehad, alleen ned 1, daarna heb ik het nooit meer kunnen terugvinden.
Wie weet voor windows 8 een goed programma om analoge tv via de kabel te vinden en te bekijken. Digitaal mag natuurlijk ook, maar hoe dat moet weet ik niet.
Toontje

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: programma voor analoge tv met tv kaart windows 8
« Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2013, 21:22:16 »
Hallo Toontje,

Welkom! :)

Het analoge beeld zou in principe geen problemen moeten opleveren. Heb je dat inmiddels zelf voor elkaar kunnen krijgen?

Digitaal kijken is mogelijk, in ieder geval met Windows 7 (weet ik eigen ervaring). Kijk bijvoorbeeld hier: http://www.anyseedirect.eu/USB-TV-Tuners/Bekijk-alle-producten.html

Uiteraard heb je voor het digitaal kijken wel een smartcard nodig. Die kost eenmalig een paar tientjes. Bij Ziggo betaal je verder niets extra's, zolang je alleen naar het basispakket van digitale zenders kijkt.

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence