Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

215 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 16:07:07

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Nieuwe PC voor 3Dwerk en renderen  (gelezen 10530 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BobM
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
Nieuwe PC voor 3Dwerk en renderen
« Gepost op: 22 mei 2013, 21:43:21 »
Beste NLComputerForumers,
Na 6 jaar trouwe dienst heeft mijn laptop het helemaal begeven en wordt het tijd voor een serieuzere computer.
Ik wil graag een pc waarmee ik jachten en gebouwen kan modelleren, renderen en bewerken. Mijn meest gebruikte grafische sofware is Rhino3D, V-ray, Solidworks en Adobe Master Collection.

Nu zit ik kwijlend te kijken naar alles met goede i7 processor, 16gb werkgeheugen etc, maar eigenlijk kan ik geen keuze maken. Ik zit te denken aan een budget voor de kast van ongeveer 700-900e, en heb vooral vragen bij de betrouwbaarheid van minder bekende merken. 
1. Is zelfbouw misschien de beste optie? Het lijkt gunstig om zelf losse componenten te combineren, maar wel risicovoller?
2. Hebben jullie tips voor goede pc's (of configuraties) die voor dit doeleinde perfect geschikt zijn?

Alvast bedankt voor de tips!

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Nieuwe PC voor 3Dwerk en renderen
« Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2013, 21:25:06 »
Hallo Bob,

Welkom! :)

Zo'n i7 werkt in ieder geval prima, weet ik eigen ervaring (ik heb er 18 GB in zitten). Zelf samenstellen is erg leuk, en kan je best wat geld besparen! De eerste keer kun je het eventueel met iemand samen doen, die vaker met het bijltje heeft gehakt.

Ik vermoed dat je de nieuwe pc inmiddels allang hebt gekocht? Zo nee, dan kunnen we uiteraard alsnog met je meedenken!

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence