Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

353 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 14:33:40

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: continue pop-up beveiliging melding  (gelezen 20722 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: continue pop-up beveiliging melding
« Reactie #30 Gepost op: 12 juni 2013, 19:14:15 »
Hoi Alissa,
Citaat
en soms start hij zich dan automatich opnieuw op met een foutmelding scherm.
Welke foutmelding?
Schrijf deze foutmelding op of maak er een foto van als dit weer gebeurd.

Stap 1:
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP gebruikers: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.
C:\Program Files (x86)\Common Files\Spigot;fs
C:\Windows\System32\Tasks\CreateChoiceProcessTask;f
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Kopieer en plak de inhoud van het geopende logje in je volgend bericht.

Stap 2:
Download SecurityCheck naar je bureaublad.

Start SecurityCheck.exe en volg de aanwijzingen in het zwarte venster.
Wacht geduldig tot het kladblok-programma (Notepad) opent met de resultaten.
Gebruik Bestand - Opslaan als om de logfile op te slaan. Dit gebeurt niet automatisch!
Als je deze Notepad afsluit zal ook het zwarte venster sluiten.

Indien een van je beveiligingstools rapporteert, dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.

Kopieer en plak de inhoud van de logfile in een nieuw bericht, NIET als bijlage posten.

Offline alissa_m14
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Vrouw
Re: continue pop-up beveiliging melding
« Reactie #31 Gepost op: 12 juni 2013, 22:47:59 »
Zoek.exe Version 4.0.0.2 Updated 03-June-2013
Tool run by Alissa on wo 12-06-2013 at 21:43:24,85.
Microsoft Windows 7 Home Premium  6.1.7601 Service Pack 1 x64
Running in: Normal Mode Internet Access Detected

==== Older Logs ======================

C:\zoek-results11-06-2013-2337.log    58221 bytes

==== Deleting Files \ Folders ======================

"C:\Program Files (x86)\Common Files\Spigot" not found
"C:\windows\SysNative\Tasks\CreateChoiceProcessTask" deleted

==== EOF on wo 12-06-2013 at 21:44:47,35 ======================

Dit is wat er in de log staat (wist niet of je die wilde zien)

Verder de melding die ik vaak krijg is iets van plug-in reageert niet, iets met shock
En ik heb net weer het bekende blauwe scherm weer gekregen...en ik geloof dat dat echt erg is...

ik ga nu stap 2 doen...

Offline alissa_m14
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Vrouw
Re: continue pop-up beveiliging melding
« Reactie #32 Gepost op: 12 juni 2013, 23:21:05 »
en dit is de log na de security check


 Results of screen317's Security Check version 0.99.64 
 Windows 7 Service Pack 1 x64 (UAC is enabled) 
 Internet Explorer 10 
``````````````Antivirus/Firewall Check:``````````````
Avira Desktop  
 Antivirus up to date!  (On Access scanning disabled!)
`````````Anti-malware/Other Utilities Check:`````````
 Malwarebytes Anti-Malware versie 1.75.0.1300 
 Adobe Flash Player 11.7.700.224 
 Adobe Reader XI 
 Mozilla Firefox (21.0)
````````Process Check: objlist.exe by Laurent```````` 
 Malwarebytes Anti-Malware mbamservice.exe 
 Malwarebytes Anti-Malware mbamgui.exe 
 Avira Antivir avgnt.exe
 Avira Antivir avguard.exe
 Malwarebytes' Anti-Malware mbamscheduler.exe  
`````````````````System Health check`````````````````
 Total Fragmentation on Drive C: 1%
````````````````````End of Log``````````````````````

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: continue pop-up beveiliging melding
« Reactie #33 Gepost op: 12 juni 2013, 23:57:11 »
Hoi Alissa,

De 2 logjes zien er goed uit.
Schakel de optie On-Access scanner van Avira weer in.

Citaat
Verder de melding die ik vaak krijg is iets van plug-in reageert niet, iets met shock
Iets uitgebreider graag ;)

Stap 1:
Installeer Java, die staat niet op je computer.
Download de nieuwste versie HIER
Klik op 'Gratis Java-download' en vervolgens op 'Ga akkoord met de licentiebepalingen en start de gratis download'.
Let op: Tijdens de installatie, haal het vinkje weg bij de extra software (Ask Toolbar) zodat die niet geïnstalleerd wordt!

Stap 2:
Download de ESET Onlinescanner

Klik op de knop "Run ESET Online Scanner".
Er kan een popup verschijnen als je niet Internet Explorer gebruikt. Klik dan in de popup op de link "http://download.eset.com/special/eos/esetsmartinstaller_enu.exe" om het programma eerst te downloaden. Voer het daarna uit. 
Vink aan YES, I accept the Terms of Use.
Klik op Start
Installeer het ActiveX control.
Zet een vinkje bij:
- Remove found threats
- Scan archives
Klik op "Advanced Settings" en vink aan:
- Scan for potentially unwanted applications
- Scan for potentially unsafe applications
- Enable Anti-Stealth technology

 :idea: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met ESET gaat dan sneller.

Klik op Start
De computer wordt nu gescand. Dit kan even duren...
Na het scannen kan je het venster sluiten.
 :idea: Schakel nu eerst je eigen virusscanner weer in.
Ga met de verkenner naar "C:\Program Files\ESET\ESET Online Scanner" of "C:\Program Files (x86)\ESET\ESET Online Scanner", afhankelijk van de Windows versie.
Open met Kladblok het logbestand log.txt.
Kopieer en plak de inhoud van het logbestand in een nieuw bericht.

Offline swake

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 241
  • Geslacht: Man
Re: continue pop-up beveiliging melding
« Reactie #34 Gepost op: 13 juni 2013, 01:50:50 »
[quote( author=(.*) link=(.*) date=[0-9]+)?]en soms start hij zich dan automatich opnieuw op met een foutmelding scherm.[/quote]
Citaat
Welke foutmelding?
Schrijf deze foutmelding op of maak er een foto van als dit weer gebeurd.

Niet makkelijk hé als er plots een BSOD verschijnt en de computer start opnieuw op, om alles op te schrijven of een foto van te maken.
Ga naar Configuratiescherm > Systeem > Systeembeveiliging , klik op ja om verder te gaan.
Klik op tabblad Geavanceerd
Klik op Instellingen bij Opstart en herstelinstellingen.
Bij Systeemfouten, haal het vinkje weg bij "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Klik op OK en nogmaals op OK
Bij de foutmelding zal nu de computer niet meer heropstarten en kun je alles afschrijven of een foto van maken.
Ik vraag me ook af waarom er nog niet gevraagd werd de logboeken te raadplegen, die een schat van informatie bevat.
Gebruiker van Windows 7 / Linux Mint / Ubuntu / OpenSuse

Offline alissa_m14
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Vrouw
Re: continue pop-up beveiliging melding
« Reactie #35 Gepost op: 13 juni 2013, 10:40:47 »
Dit is wat er in de log stond

ESETSmartInstaller@High as downloader log:
all ok
ESETSmartInstaller@High as downloader log:
all ok
# version=8
# OnlineScannerApp.exe=1.0.0.1
# OnlineScanner.ocx=1.0.0.6920
# api_version=3.0.2
# EOSSerial=98c8929ca1500f42a22b5de717f8f0ff
# engine=14059
# end=finished
# remove_checked=true
# archives_checked=true
# unwanted_checked=true
# unsafe_checked=true
# antistealth_checked=true
# utc_time=2013-06-13 08:36:21
# local_time=2013-06-13 09:36:21 (+0000, GMT (zomertijd))
# country="Netherlands"
# lang=1033
# osver=6.1.7601 NT Service Pack 1
# compatibility_mode=1799 16775165 100 96 39616 141780286 0 0
# compatibility_mode=5893 16776573 100 94 40748 123577631 0 0
# scanned=186386
# found=9
# cleaned=9
# scan_time=34478
sh=71435DDB11E00D0243380C4902324853FE4ECE8F ft=1 fh=12b0cd2dde452d65 vn="a variant of Win32/Bundled.Toolbar.Ask application (cleaned by deleting (after the next restart) - quarantined)" ac=C fn="C:\Program Files (x86)\Avira\AntiVir Desktop\apnic.dll"
sh=1A3F14C0A66F9AF050D1F34FBACBAADC31751A07 ft=1 fh=2704a03a0f47b728 vn="a variant of Win32/Bundled.Toolbar.Ask application (cleaned by deleting (after the next restart) - quarantined)" ac=C fn="C:\Program Files (x86)\Avira\AntiVir Desktop\apntoolbarinstaller.exe"
sh=DD2B65E0DC0E179649D517DC9819399A4201FB6C ft=1 fh=d0a7f3949e3545a5 vn="a variant of Win32/Bundled.Toolbar.Ask application (deleted - quarantined)" ac=C fn="C:\Users\Alissa\Downloads\avira_free_antivirus_en.exe"
sh=600A0295369F89C300038D770E5E114F2E25A3AF ft=1 fh=df0838ff15738a3a vn="multiple threats (cleaned by deleting - quarantined)" ac=C fn="C:\Users\Alissa\Downloads\cbsidlm-tr1_9-Daemon_Tools_Lite-ORG2-10778842.exe"
sh=8416B177AFDAF09393194B72FCDA1A0579354CDF ft=1 fh=e4465d708fbcbb0b vn="Win32/OpenCandy application (cleaned by deleting - quarantined)" ac=C fn="C:\Users\Alissa\Downloads\windows.7.codec.pack.v4.0.7.setup.exe"
sh=3145A00B9C81BC2804F4EC9EAD4B903951310B98 ft=1 fh=f86414fe597e16bb vn="a variant of Win32/Adware.MultiPlug.I application (cleaned by deleting - quarantined)" ac=C fn="C:\_OTL\MovedFiles\06112013_220243\C_ProgramData\SearchNewTab\51b6311fb505a.dll"
sh=91D9BB4AE36CF6101461A8462B4F0B0DFB3923F1 ft=0 fh=0000000000000000 vn="Win32/Adware.MultiPlug.H application (cleaned by deleting - quarantined)" ac=C fn="C:\_OTL\MovedFiles\06112013_220243\C_Users\Alissa\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\aehbccjhjmoijijclangcijnfclbjhge\1\51b6311fb4e1a2.80547768.js"
sh=EE1BADF8283F8D4D9894FDC066E85B73917D520E ft=0 fh=0000000000000000 vn="Win32/Adware.MultiPlug.H application (deleted - quarantined)" ac=C fn="C:\_OTL\MovedFiles\06112013_220243\C_Users\Alissa\AppData\Roaming\mozilla\Firefox\Profiles\i31ypmfx.default\extensions\50f46537907fe@50f4653790837.com.xpi"
sh=6905BB0B3C4DF4DE25A7566AA5072D336FE8AA47 ft=0 fh=0000000000000000 vn="Win32/Adware.MultiPlug.H application (cleaned by deleting - quarantined)" ac=C fn="C:\_OTL\MovedFiles\06112013_220243\C_Users\Alissa\AppData\Roaming\mozilla\Firefox\Profiles\i31ypmfx.default\extensions\qzsk@eyeu.net\content\bg.js"

Offline alissa_m14
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Vrouw
Re: continue pop-up beveiliging melding
« Reactie #36 Gepost op: 13 juni 2013, 11:06:55 »
de foutmelding die ik vaak krijg over plug-in, is het volgende:

Shockwave Flash is bezig, of het reageert niet meer. U kunt de plug-in nu stoppen, of u kunt verdergaan om te zien of de werking van de plug-in zal worden voltooid.

Dit gebeurd wanneer mn laptop soort van vast loopt, als in alles is bevroren, je kan niets klikken en moet maar geduldig wachten, na deze melding, kan ik soms weer wat dingen aanklikken, maar het duurt altijd erg lang voordat ik de melding krijg.

het blauwe scherm, weet ik verder niet, die kreeg ik gister ook weer met het gebruiken van het scannen, ik was verder niets aan het doen, en net voordat hij bijna klaar was, kreeg ik dat scherm...

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: continue pop-up beveiliging melding
« Reactie #37 Gepost op: 13 juni 2013, 20:06:33 »
Hoi Alissa,

De log van ESET ziet er goed uit.

Voor wat betreft de "Shockwave Flash", welke internet browser gebruik je?

Download de free home edition van WhoCrashed naar je bureaublad.
Installeer het programma "whocrashedSetup.exe".

Nadat 'WhoCrashed' is opgestart, klik op de knop Analyze.

Na de analyse, kopieer en plak de gehele inhoud van het venster "Report" in je volgende bericht.

Offline alissa_m14
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Vrouw
Re: continue pop-up beveiliging melding
« Reactie #38 Gepost op: 13 juni 2013, 23:51:02 »
Ik gebruik Firefox als mijn internet browser, op aanrade van mijn broer

Offline alissa_m14
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Vrouw
Re: continue pop-up beveiliging melding
« Reactie #39 Gepost op: 13 juni 2013, 23:52:41 »
Ik probeer telkens het raport te versturen, maar hij zegt elke keer:
  Er is een fout opgetreden bij het versturen van dit bericht.  Het bericht is leeggelaten. kan wel een gewoon bericht sturen blijkbaar...

Offline alissa_m14
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Vrouw
Re: continue pop-up beveiliging melding
« Reactie #40 Gepost op: 13 juni 2013, 23:54:30 »
zelfs in een bijlage lukt het niet....

Offline alissa_m14
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Vrouw
Re: continue pop-up beveiliging melding
« Reactie #41 Gepost op: 13 juni 2013, 23:57:45 »
--------------------------------------------------------------------------------
Welcome to WhoCrashed (HOME EDITION) v 4.01
--------------------------------------------------------------------------------

This program checks for drivers which have been crashing your computer. If your computer has displayed a blue screen of death, suddenly rebooted or shut down then this program will help you find the root cause and possibly a solution.

Whenever a computer suddenly reboots without displaying any notice or blue screen of death, the first thing that is often thought about is a hardware failure. In reality, on Windows most crashes are caused by malfunctioning device drivers and kernel modules. In case of a kernel error, many computers do not show a blue screen unless they are configured for this. Instead these systems suddenly reboot without any notice.

This program will analyze your crash dumps with the single click of a button. It will tell you what drivers are likely to be responsible for crashing your computer. It will report a conclusion which offers suggestions on how to proceed in any situation while the analysis report will display internet links which will help you further troubleshoot any detected problems.

To obtain technical support visit www.resplendence.com/support

Click here to check if you have the latest version or if an update is available.

Just click the Analyze button for a comprehensible report ...



--------------------------------------------------------------------------------
Home Edition Notice
--------------------------------------------------------------------------------

This version of WhoCrashed is free for use at home only. If you would like to use this software at work or in a commercial environment you should get the professional edition of WhoCrashed which also allows analysis of crashdumps on remote drives and computers on the network and offers a range of additional features.

Click here for more information on the professional edition.
Click here to buy the the professional edition of WhoCrashed.


--------------------------------------------------------------------------------
System Information (local)
--------------------------------------------------------------------------------

computer name: ALISSA-PC
windows version: Windows 7 Service Pack 1, 6.1, build: 7601
windows dir: C:\Windows
CPU: GenuineIntel Intel(R) Pentium(R) CPU P6000 @ 1.87GHz Intel586, level: 6
2 logical processors, active mask: 3
RAM: 4083884032 total
VM: 2147352576, free: 1902505984




--------------------------------------------------------------------------------
Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Wed 12-6-2013 22:53:54 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\061213-63960-01.dmp
This was probably caused by the following module: dxgkrnl.sys (dxgkrnl+0xA16C0)
Bugcheck code: 0x7A (0xFFFFF6FC4001FB68, 0xFFFFFFFFC0000185, 0x10F151860, 0xFFFFF88003F6D6C0)
Error: KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR
file path: C:\Windows\system32\drivers\dxgkrnl.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: DirectX Graphics Kernel
Bug check description: This bug check indicates that the requested page of kernel data from the paging file could not be read into memory.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.



On Wed 12-6-2013 22:53:54 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: dxgkrnl.sys (dxgkrnl!DpiGetDriverVersion+0x21B5C)
Bugcheck code: 0x7A (0xFFFFF6FC4001FB68, 0xFFFFFFFFC0000185, 0x10F151860, 0xFFFFF88003F6D6C0)
Error: KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR
file path: C:\Windows\system32\drivers\dxgkrnl.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: DirectX Graphics Kernel
Bug check description: This bug check indicates that the requested page of kernel data from the paging file could not be read into memory.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.



On Wed 12-6-2013 20:17:25 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\061213-29842-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x75C00)
Bugcheck code: 0x7A (0xFFFFF6FC4003FA78, 0xFFFFFFFFC0000185, 0x103A96BE0, 0xFFFFF88007F4F000)
Error: KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This bug check indicates that the requested page of kernel data from the paging file could not be read into memory.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.



On Tue 11-6-2013 20:25:24 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\061113-18376-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x75C00)
Bugcheck code: 0x7A (0xFFFFF6FC4002DA20, 0xFFFFFFFFC0000185, 0x1FA7DBE0, 0xFFFFF88005B44000)
Error: KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This bug check indicates that the requested page of kernel data from the paging file could not be read into memory.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.



On Sun 2-6-2013 20:40:37 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\060213-30326-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x75C00)
Bugcheck code: 0x7A (0xFFFFF6FC5000D7D0, 0xFFFFFFFFC0000185, 0x6EB86880, 0xFFFFF8A001AFA00C)
Error: KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This bug check indicates that the requested page of kernel data from the paging file could not be read into memory.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.




--------------------------------------------------------------------------------
Conclusion
--------------------------------------------------------------------------------

5 crash dumps have been found and analyzed. No offending third party drivers have been found. Consider configuring your system to produce a full memory dump for better analysis.


Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is actually responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.

Offline alissa_m14
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Vrouw
Re: continue pop-up beveiliging melding
« Reactie #42 Gepost op: 13 juni 2013, 23:58:15 »
ah, de aanhouder wint! haha

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: continue pop-up beveiliging melding
« Reactie #43 Gepost op: 14 juni 2013, 00:43:55 »
Hoi Alissa,

Stap 1:
Sluit eerst alle openstannde programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
- Adobe Flash Player 11 Plugin
Herstart je computer.

Download de nieuwste versie van Adobe Flash Player HIER
Let op: Haal het vinkje weg zodat de extra software niet mee-geïnstalleerd wordt.
Klik daarna op Nu downloaden.
Installeer het vervolgens.

Stap 2:
Ga naar Configuratiescherm - System - Apparaatbeheer.
Klik op Beeldschermadapters en rechtsklik op je videokaart in die lijst.
Controleer of er updates zijn voor je videokaart en update indien nodig.
Herstart je computer.

Enige verbetering nu?

Offline alissa_m14
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Vrouw
Re: continue pop-up beveiliging melding
« Reactie #44 Gepost op: 14 juni 2013, 09:38:57 »
Cool alles weer gedaan zoals je zei, alleen had ik geen update nodig voor de videokaart blijkbaar.

Maar het ziet er naar uit dat het allemaal weer een stuk beter is! Zover geen irritante meldingen enzo, dus hopelijk is het allemaal weer de oude!

Dankjewel Peter!
En als ik nog eens wat vragen heb, dan klop ik gewoon weer bij jou aan! haha