Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

209 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 21:20:17

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Kan geen cd's meer lezen  (gelezen 13677 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Kan geen cd's meer lezen
« Gepost op: 8 november 2009, 23:12:53 »
Bericht 1 van 12

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Marie-JoseeDatum:27-06-2004
Aan:AllMsgID:1269.1
Onderwerp:kan geen cd .smeer lezenForum:ws-nlcomputer
Hall allemaal en alleereerst de beste wensen voor 2004...

Heb een probleem met mijn gebrande cd 's, gebrand met easy cd creator versie 3., maar ook met direct cd gegevens op een uiteraard andere cd gezet.
Werk met windows 98 SE ,pentium 3.
Ineens staat er schijnbaar niets meer op. De eerste keer dat ik vanmiddag opende zag ik nog een aantal fotoos, bij een stel zegt mijn programma echter dat hij de "dateiheader"niet lezen kan terwijl t allemaal jpg. s zijn.Allemaal zijn ze nb na elkaar gebrand

Ga ik eerst naar een andere map dan wil het soms bij sommige fotoos lukken ., andere doen t niet ,
Bij voorbeeld weergave krijg ik ook vaak maar een paar cm te zien, geen volldige foto dus. . De foto openen, vergeet het maar..':(Hij komt nooit.

Ook vreemd is dat als ik er een cd inleg en ik via de verkenner naar het station wil( =G of H ) dan is steeds de C schijf blauw weergegeven , Een klik op de G of H schijf( als ik zover al kan kijken want soms houdt het rijtje gewoon op en komt pas als ik de cd eruit haal ) geeft aan dat er een audio schijf inzit met 1 kb.Het is gewoon niet zo Er waren vele fotoos op.Op 24-10 deed alles het nog en heb erbij opgezet.

En op een andere cd staat mijn documenten map .Die heb ik bereikt uiteindelijk via deze computer.Via de verkenner weg lukt dat niet. want ik kan niet op G of H klikken Dan komt er heel komisch 2x G audio te staan en dan nog de H schijf met niks., want er zit dan niks in.Maar dus 2x G audio

Wiil ik branden dan krijg ik de mededeling : plaats de doel cd terwijl die in de writer zit als ik iets wil bijvoegen De layout pad-gegevens heb ik keurig genoteerd op de cd en in een map zodat ik nooit iets onder een andere naam opsla.

Heb de pc al 3x gereboot , ook al afgezet en herstart , virusscanner erdoorgehaald, Op het moment krijg ik bv enkel "deze computer" te zien met de gevens tot- schijf G -.verder staat er niks terwijl er dus nog een H schijf , en dan verwisselbare schijf met 4 stations is
en de andere gegevens als printer en conf .scherm ed. zie ik niet vermeld staan
Haal ik de cd eruit dan komen die gegevens te voorschijn of de helft van de letters verdwijnt als ik de balk van het scherm aanraak om op te schuiven

Help me aub want de fotos zijn van grote waarde voor me.
Wat heb ik aan een brander als ik niets lezen kan ?I k kan zo niets bewaren. ben helemaal van de kook nu.heb zoveel foto cd of gegevens cd.s liggen en kan niks aan..
Wat is hier aan de hand????
.
Zal wel een warrig verhaal zijn maar er is zoveel wat mis is lijkt me. . Al wat ik wil is mijn cd's weer kunnen lezen en kunnen branden.

Sinds ik die nieuwe reader heb,(eerder over geschreven bij install reader)gaat bij opslaan van iets trouwens ook wat mis. Hij selekteert diskette A en de ikonen veranderen voor de schijven. Er staat geen stationtekeningetje meer voor maar een vierkantje met blauw en wat rood.
Wat dat is????ik weet het niet.Heb de zaak opgebeld die de pc voor me geinstalleerd heeft en die weet het ook niet.
I k heb nog hoop;)
groetjes van een nu toch wel droevige mjosee


Bericht 2 van 12

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ruud de Wit (Sysop)Datum:28-06-2004
Aan:Marie-JoseeMsgID:1269.2
Onderwerp:kan geen cd .smeer lezenForum:ws-nlcomputer
Marie-Josee,

>> Hall allemaal en alleereerst de beste wensen voor 2004... <<

Nou, dank je wel (vanaf mijn laptop in de tuin onder het juni zonnetje) :-)

<inkopper>Ik kon het niet laten.</inkopper> Wel goed dat Just oude en onbeantwoorde berichten weer opnieuw plaatst :-)

Groeten,

Ruud de Wit
(Sysop)



Bericht 3 van 12

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:28-06-2004
Aan:Ruud de Wit (Sysop)MsgID:1269.3
Onderwerp:kan geen cd .smeer lezenForum:ws-nlcomputer
Ha Ruud,

>> Wel goed dat Just oude en onbeantwoorde berichten weer opnieuw plaatst <<

Neee, ik ben heus eerlijk echt helemaal volledig en totaal compleet onschuldig als een pasgeboren lammetje in deze :-) Bovendien (en dat moet doorslaggevend zijn) vrees ik dat ik het allemaal niet genoeg door heb om dit te kunnen..

Minder is natuurlijk dat er dus wel een onbeantwoord berichtje is blijven liggen! Dat had me nou niet mogen overkomen als "onbeantwoorde berichten van het Forum vanger"..

Sorry Marie-Josee!

groetjes,

Just

Hamelen, 28 juni 2004


Bericht 4 van 12

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ronald Beuker (Sysop)Datum:28-06-2004
Aan:Ruud de Wit (Sysop)MsgID:1269.4
Onderwerp:kan geen cd .smeer lezenForum:ws-nlcomputer
>>Nou, dank je wel (vanaf mijn laptop in de tuin onder het juni zonnetje) :-)<<

<LOL>!! Mea culpa! ;-)

Groeten,

Ronald (Sysop)



Bericht 5 van 12

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ruud de Wit (Sysop)Datum:29-06-2004
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1269.5
Onderwerp:kan geen cd .smeer lezenForum:ws-nlcomputer
Just,

>> Dat had me nou niet mogen overkomen als "onbeantwoorde berichten van het Forum vanger".. <<

Geef niks, omdat je zoveel werk op dit forum doet is het je vergeven :-)

Groeten,

Ruud de Wit
(Sysop)



Bericht 6 van 12

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Marie-JoseeDatum:08-07-2004
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1269.6
Onderwerp:kan geen cd .smeer lezenForum:ws-nlcomputer
Dag Just
<<<Dat had me nou niet mogen overkomen als "onbeantwoorde berichten van het Forum vanger"..

Sorry Marie-Josee!>

ecxcuses aanvaard;)
En ik wist niet dat deze thread weer opgepakt werd.Kom toevallig even langs..
Jullie misten me zeker al een tijd hahahahah
groet mjosee


Bericht 7 van 12

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Marie-JoseeDatum:08-07-2004
Aan:Ruud de Wit (Sysop)MsgID:1269.7
Onderwerp:kan geen cd .smeer lezenForum:ws-nlcomputer
Hoi ruud nog eens.
<<>> Hall allemaal en alleereerst de beste wensen voor 2004... <<

Nou, dank je wel (vanaf mijn laptop in de tuin onder het juni zonnetje) :-)>>>>>
Heb ik die bovenste regel in juni geschreven???Daar geloof ik dus niets van.Hoe kan dat?
Ben echt nog niet dement hoor;):)
Haalt iemand hier een grap uit?

groet mjosee


Bericht 8 van 12

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:09-07-2004
Aan:Marie-JoseeMsgID:1269.8
Onderwerp:kan geen cd .smeer lezenForum:ws-nlcomputer
Ha Marie-Josee,

Beetje stilletjes hier, ja <g>!

groetjes,

Just


Bericht 9 van 12

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ruud de Wit (Sysop)Datum:10-07-2004
Aan:Marie-JoseeMsgID:1269.9
Onderwerp:kan geen cd .smeer lezenForum:ws-nlcomputer
Marie-Josee,

>> Heb ik die bovenste regel in juni geschreven???Daar geloof ik dus niets van.Hoe kan dat? <<

Niets aan de hand, lees de berichtjes maar in deze thread. Just plaats berichten, waar nog geen antwoord op gegeven is, na een tijdje opnieuw maar jouw bericht van begin januari was er doorheen geglipt.

Groeten,

Ruud de Wit
(Sysop)



Bericht 10 van 12

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Marie-JoseeDatum:12-07-2004
Aan:Ruud de Wit (Sysop)MsgID:1269.10
Onderwerp:kan geen cd .smeer lezenForum:ws-nlcomputer
Dag Ruud
<<<berichtjes maar in deze thread. Just plaats berichten, waar nog geen antwoord op gegeven is, na een >>>
ja dat klopt.Intussen is er dus niets veranderd met de cd.s het lijkt wel een kl**e brander. Heb er geen dag echt plezier van.
En die Just wil natuurlijk bezig zijn Is een goede eigenschap:) Vind het wel heel attent..

groetjes mjosee


Bericht 11 van 12

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ruud de Wit (Sysop)Datum:12-07-2004
Aan:Marie-JoseeMsgID:1269.11
Onderwerp:kan geen cd .smeer lezenForum:ws-nlcomputer
Marie-Josee,

>> En die Just wil natuurlijk bezig zijn Is een goede eigenschap:) <<

En dat is n van zijn vele goede eigenschappen :-)

Groeten,

Ruud de Wit
(Sysop)



Bericht 12 van 12

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Marie-JoseeDatum:13-07-2004
Aan:Ruud de Wit (Sysop)MsgID:1269.12
Onderwerp:kan geen cd .smeer lezenForum:ws-nlcomputer
Hoi Ruud
<<<
En dat is n van zijn vele goede eigenschappen :-)>>>

dat is fijn als er meerdere goede kanten aan iemand zitten;)Mag je blij mee zijn.
groet mjosee