Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

209 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 22:52:47

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Backup lukt niet  (gelezen 12410 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Backup lukt niet
« Gepost op: 8 november 2009, 23:14:31 »
Bericht 1 van 19

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Marie-JoseeDatum:27-06-2004
Aan:AllMsgID:1275.1
Onderwerp:back up lukt nietForum:ws-nlcomputer
beste mensen
2 uur ben ik al bezig om een back up te maken Eindelijk dacht ik ,ik zal het maar wagen omdat het in het verleden niet ging.Nu dus geprobeerd Heb zo het gevoel dat het moet;)en - weer- lukt het niet.
Ik heb windows 98 se en Easy creator 3 op de pc staan .Om daar een back up mee te maken lukt al helemaal niet ,de functie is er niet.
Dus via start naar reservekopie. Eindelijk diverse namen ingevuld , Op de E schijf wilde ik alles van F zetten., het wordt immers gekomprimeerd dacht ik. Lukt niet , plaats tekort.Dan maar op D .ook plaats tekort. Schiet lekker op;(

Dan een cd r rom in de writer gedaan Of het met direct cd kan weet ik niet. maar ik vul weer schermpjes in sla een naam op en selekteer of omgekeerd Ik wee thet niet meer.
.Eindelijk denk ik dat de boel loopt,echter........ er verschijnt een scherm: * u hebt geen bevoegdheid om dit bestand te openen. Vraag aan d e eigenaar v.h. bestand of systeembeheerder om toestemming * ( ik probeer nu eerst maar een enkele map ipv de hele F schijf) ik kan die pc wel schieten !!!!!!!!!.verdorie , hij is toch van mij ..
Opnieuw gedaan misschien foutje gemaakt.

Een ander scherm: *Dit medium is tegen schrijven beveiligd.verwijder de schrijfbeveiliging of plaats een ander medium* Beveiligng? het is een nieuwe of is de f schijf beveiligd? ik weet het niet Heb niks beveiligd behalve dmv. de virusscan. .....
Ik weet niet waar ik dat kan vinden. .. .Nieuwe cd erin Van cd r naar cd rw , ook daar hetzelfde.
ik word knettergek achter dit ding Waarom lukt mij nooit iets?

Iedereen zegt altijd dat het een fluitje van een cent is en ik krijg enkel schermen met stomme mededelingen.ik moet toch een back up kunnen maken ipv steeds alles 1 voor 1 op een cd branden of via direct cd .
PLieieieies help me.. wie kan me de stappen duidelijk uitleggen en hoe mijn mededelingen niet meer telaten verschijnen. Waar en waardoor gaat het fout bij me?
het lijkt wel of ik achterlijk ben ondertussen. Ik kan niet meer , geef het op.
groet mjosee


Bericht 2 van 19

NL Computer Forum ~ Windows
Van:JannyDatum:28-06-2004
Aan:Marie-JoseeMsgID:1275.2
Onderwerp:back up lukt nietForum:ws-nlcomputer
Hallo Marie-Josee,

Ik gebruik ook Easy CD Creator om backups mee te maken maar dan op een cd-rw. Ik heb maar 1 harde schijf, en dat lukt allemaal prima.
Ik heb versie 4.
Als je wilt, kan ik wel proberen om het programma via mail naar je toe te sturen?
Als je dan even je mailadres doorgeeft.

Groetjes Janny


Bericht 3 van 19

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Marie-JoseeDatum:08-07-2004
Aan:JannyMsgID:1275.3
Onderwerp:back up lukt nietForum:ws-nlcomputer
HAllo Janny
<<<< gebruik ook Easy CD Creator om backups mee te maken maar dan op een cd-rw. Ik heb maar 1 harde schijf, en dat lukt allemaal prima.
Ik heb versie 4.>>
Sorry, was even uit beeld bij CS:)
Probleem is dat het dus schijnbaar te groot is voor 1 cd.
en dan kapt hij gewoon.
Als ik Creator 4 erop ga zetten kan ik d adelijk mijn cds die ik gemaakt heb zeker weer niet uitlezen? .Ik sla ze altijd op met de naam bv fotoos.cl3 .Mijn pcmaker had een keer als service creator 5 erop gezet maar ik kon die cds die ik gemaakt had met 3 toen niet meer lezen Dus ging 5 eraf en de 2 cd.s die ik intussen maakte met 5 (om te kijken of het werkte) kan i k nu dus niet meer uitlezen
.Ik weet niet of dat komt doordat ik die opsla Maar heb in die 3 jaren nog niets fatsoenlijks of blijvends kunennbranden.Steeds kan ik t niet lezen of doen.
Zou ik dan alles opnieuw kunnen branden op 4 eventueel. Alles terugzetten op de pc wat op cd staat en via creator 4 branden?

Ik heb al ik weet-niet-hoeveel cd s liggen met eigenlijk allemaal hetzelfde steeds Omdat dan dit, dan dat weer niet klopt. Word er gek van
mijn email thijscats@cs.com

groetjes mjosee


Bericht 4 van 19

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:09-07-2004
Aan:Marie-JoseeMsgID:1275.4
Onderwerp:back up lukt nietForum:ws-nlcomputer
Ha Marie-Josee,

En die CD's doen het ook niet op een andere PC??

Dan is je brander misschien niet goed meer. Die dingen gaan niet eeuwig mee, helaas.

Groetjes,

Just


Bericht 5 van 19

NL Computer Forum ~ Windows
Van:JannyDatum:11-07-2004
Aan:Marie-JoseeMsgID:1275.5
Onderwerp:back up lukt nietForum:ws-nlcomputer
Hallo Marie-Josee,

<<Sorry, was even uit beeld bij CS:)>>

Ja, dat kan natuurlijk!! Ik was ook even niet hier, was weer met andere dingen bezig.

Je kan natuurlijk niet alle gegevens op 1 cd-rw planten daar zul je meerdere cd,s voor nodig hebben. Je moet goed op dat balkje onderaan letten, die geeft aan hoeveel mb je al hebt (meestal 650 mb). Ik heb hier ook 3 of4 cd,s met backups liggen.
Of je dan jouw cd,s nog kan lezen met de versie die ik je toestuur, weet ik niet, zal je moeten proberen.
Of het lukt om mijn versie via mail bij jouw te krijgen weet ik ook niet, dat hoor ik dan wel van je.

En wat Just in zijn berichtje zegt, kan natuurlijk ook nog het geval zijn. Heb ik ook een keer gehad met Nero Burningrom, communiceerde niet goed met de brander en dat heeft de compwinkel weer goed gekregen.
Maar Nero gebruik ik niet, allen Creator.

Groetjes Janny




Bericht 6 van 19

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Marie-JoseeDatum:12-07-2004
Aan:JannyMsgID:1275.6
Onderwerp:back up lukt nietForum:ws-nlcomputer
HAllo Janny

<<<Je moet goed op dat balkje onderaan letten, die geeft aan hoeveel mb je al hebt (meestal 650 mb). >>

JA dat weet ik Hij geeft aan dat het kan is bezig en dan later krijg ik een mededeling dat het niet gaat als hi j een tijd bezig is Is goed shit natuurlijkHeb je nog niets.
.
<<<<Of je dan jouw cd,s nog kan lezen met de versie die ik je toestuur, weet ik niet, zal je moeten proberen.>>>
met enige huivering zal ik het morgen instaleren IS wel aangekomen.

Want stel dat het niet gaat Zal ik jou versie maar op een andere schijf zetten Kan toch he? Heb ik de oude tenminste nog erop voor het geval dat..

Ik dacht trouwens dat een officiele back up altijd klein werd..Ga nu gewoo n alle dingen branden en sla maar niets meer op op schijf na branden( de zgn layout..
Echt, ik heb er gewoon de P over in als ik wat wil bewaren op cd -tje. want ben bijna weer zeker dat het over een tijd niet meer te gebruiken is..
Lata je horen hoe jou versie het doet.. Thanks groetjes mjosee


Bericht 7 van 19

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Marie-JoseeDatum:12-07-2004
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1275.7
Onderwerp:back up lukt nietForum:ws-nlcomputer
Dag JUst
<<<< is je brander misschien niet goed meer. Die dingen gaan niet eeuwig mee, helaas.>
ik heb er nog geen dag plezier va ngehad Enkel een musiek cd lukt end an moet ik nog eerst alles als wav op de pc zetten.
Was gisteren bij iemand met een laptop en die had in een paar minuten een muziek-videocd gemaakt .Helaas werd het wel alemaal als 1 bestand en dat is ook minder. Want wil je track 5 horen moet je hem maar zien te vinden.
ben o zo bang datd epc eens crasht want da nloop ik veela chter.Ik wil gewoon een snelle backup , zonder dat ik elk bestandenmap apart brand.Snap je?
groet mjosee



Bericht 8 van 19

NL Computer Forum ~ Windows
Van:JannyDatum:12-07-2004
Aan:Marie-JoseeMsgID:1275.8
Onderwerp:back up lukt nietForum:ws-nlcomputer
Hoi Marie-Josee,

Nou fijn om te horen dat het bestand goed is aangekomen.
Ik zou het zeker even op een cd branden,heb je altijd het programma bij de hand.
Ik hoor wel hoe het is afgelopen.

Groetjes Janny

http://members.chello.nl/j.polanen1


Bericht 9 van 19

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:12-07-2004
Aan:Marie-JoseeMsgID:1275.9
Onderwerp:back up lukt nietForum:ws-nlcomputer
Ha Marie-Josee,

Een image maken met Ghost dan? Kost een kwartiertje voor een 10 Gb grote partitie.

groetjes,

Just


Bericht 10 van 19

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Marie-JoseeDatum:13-07-2004
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1275.10
Onderwerp:back up lukt nietForum:ws-nlcomputer
Dag Just

Maar hoe krijg ik 10 GB op een cd ? Maakt Ghost dat dan kleiner ?
Ik ben wat dat betreft dus echt blond., weet niet hoe dat gaat.
Kan ik dan zeggen met programma Ghost( ? ) kopier de F schijf bv(daar staan mijn *bewaardingen* op) en heb ik dan alles erop? Kan ik dat dan na 1 week weer doen met de laatste stand van zaken ? De organize-map van CS staat daar ook als reserve opgeslagen , en wil dat niet verliezen.

De C schijf waar alle programmas opdraaien zal wel niet gaan he? Zal ik bij een crash dan opnieuw moeten installeren natuurlijk.Dat moet lukken daar ik de installatie cd.s natuurlijk heb. of weggehaald van het web en dan staan ze opgeslagen op de F schijf.

Als dat al zou lukken, de f dus op een rom met ghost zetten, , kan ik dat dan later weer gewoon terugzetten? Immers het is m.i. kleiner geworden en zou moeten veranderen om weer *normaal* te zijn zoals het nu op de pc staat.
In de winkels hoef je tegenwoordig niks te vragen , hetis allemaal zelfbediening..;(
Is dat programma te downloaden of moet ik dat aanschaffen? Zo ja hopenlijk nederlands. .
Zoals gezegd hier weet ik dus niets van en ben blij met elke raad.

groetjes mjosee


Bericht 11 van 19

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:13-07-2004
Aan:Marie-JoseeMsgID:1275.11
Onderwerp:back up lukt nietForum:ws-nlcomputer
Ha Marie-Josee,

Ghost maakt een 1-1 kopie van je schijf of partitie en kan die ook weer terugzetten. Ook je C-schijf kan.

Je kan compressie aanzetten tot ongeveer een 30-40 procent van de oorspronkelijke grootte. Van die 10 GB blijft dan 3-4 GB over en dat is een CD-tje of 6-7. Ook dat doet Ghost dan verder automatisch.

Je zal het moeten kopen, ja. Het is een programma van Symantec en zit o.a. bij Norton System Works gebundeld. Alleen Engelstalig meen ik...

Het werkt verder vrij simpeltjes, al moet je wel goed opletten wat je doet. Als je iets terugzet op de verkeerde plek, ben je wel alles op die verkeerde plek kwijt. Dat ligt niet aan Ghost, dat is de consequentie van wat je aan het doen bent <gg>..

groetjes,

Just


Bericht 12 van 19

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Marie-JoseeDatum:21-07-2004
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1275.12
Onderwerp:back up lukt nietForum:ws-nlcomputer
HA Just
<<<
Het werkt verder vrij simpeltjes, al moet je wel goed opletten wat je doet. Als je iets terugzet op de verkeerde plek,ben je wel alles op die verkeerde plek kwijt >>>>>

hoe kan ik dat kwijt zijn dan? kun je dan niet kopieren?
lijkt me dan toch maar eng. Dam heb je dus nog niets.

groetjes mjosee


Bericht 13 van 19

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:21-07-2004
Aan:Marie-JoseeMsgID:1275.13
Onderwerp:back up lukt nietForum:ws-nlcomputer
Ha Marie-Josee,

Je overschrijft met terugzetten alles in die partitie, maar dan ook alles. Het is geen gewone kopieeractie van een enkel bestand, je kopieert de hele schijf - even simpeltjes gezegd.

groetjes,

Just


Bericht 14 van 19

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Marie-JoseeDatum:02-08-2004
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1275.14
Onderwerp:back up lukt nietForum:ws-nlcomputer
dag Just
<<<< gewone kopieeractie van een enkel bestand, je kopieert de hele schijf - even simpeltjes gezegd.
>>
ik vind dat dan wel risicovol hoor. Ik probeer dan maar op een andere manier alles vast te leggen.Programmas zet i ker eventueel wl opnieuw op .gegevens op rommetje en dan maar met easy creator branden zonder aan het einde de vraag te bewnatoordne dat hij iets moet opslaan waardoor ik een cl 3 -bestand(layoutbestand) krijg.Volgens mij moet daar de fout liggen als ik de cd niet meer kan gebruiken ., alsi k een andere versie heb of een andere pc. DUs enkel branden en niks verder in ene betsand vastleggen Dan zou toch iedere pc de cd moeten kunnen lezen of niet?Dan ben i kook van de back up af.

Kan een cd rom ,gemaakt met Direct cd , op iedere pc gelezen wordenDat is natuurlijk nog veel sneller gedaan Even omde 2 dagen bv wat er bij slepen.:). (zo stel ik me voor)

zomergroetjes mjosee


Bericht 15 van 19

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:02-08-2004
Aan:Marie-JoseeMsgID:1275.15
Onderwerp:back up lukt nietForum:ws-nlcomputer
Ha Marie-Josee,

Nee, dat Direct CD en zijn broertjes, dat is niets iets dat op elke PC werkt. Dat werkt in principe alleen goed in samenwerking met de software waarmee je de CD gemaakt hebt.

Op zich is het verder geen slecht idee gewoon je bestanden om de zoveel tijd naar een CD te branden, maar doe dat dan op een zo simpel mogelijke manier.

Ik ken dat Easy CD Creator niet in details. Hier thuis is Nero Burning Rom de grote favoriet en anders doe ik het gewoon met XP zelf - werkt wel erg simpel, maar doet het dan ook altijd.

groetjes,

Just


Bericht 16 van 19

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Marie-JoseeDatum:09-08-2004
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1275.16
Onderwerp:back up lukt nietForum:ws-nlcomputer
Dag Just

<<<<details. Hier thuis is Nero Burning Rom de grote favoriet en anders doe ik het gewoon met XP zelf - werkt wel >>

tja, als ik alles steeds moet branden kan ik onderhand net zo goed weer vooraan beginnen en nero aanschaffen Heef tdat ook zoiets als direkt schrijven??
XP heb ik niet.Doet die het zelf dan?

groetjes mjosee


Bericht 17 van 19

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:10-08-2004
Aan:Marie-JoseeMsgID:1275.17
Onderwerp:back up lukt nietForum:ws-nlcomputer
Ha Marie-Josee,

Ja, Nero heeft ook direkt schrijven. Ik hou daar niet erg van, maar het is wel handig, h?

XP kan zelf CD-tjes branden zonder extra programma. Wel zo simpel, maar niet met alle toeters en bellen van de echte programma's als Nero cs. Heb je natuurlijk ook niet altijd nodig.

groetjes,

Just


Bericht 18 van 19

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Marie-JoseeDatum:13-08-2004
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1275.18
Onderwerp:back up lukt nietForum:ws-nlcomputer
Dag Just
<<<<branden zonder extra programma. Wel zo simpel, maar niet met alle toeters en bellen van de echte programma's als Nero cs. Heb je natuurlijk ook niet altijd nodig.>

en zo moet je dan weer een afweging maken zoals bij zoveel dingen in het leven;)
Ik bekijk nog wat ik doe of hoe.. dank je.
groet mjosee



Bericht 19 van 19

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:13-08-2004
Aan:Marie-JoseeMsgID:1275.19
Onderwerp:back up lukt nietForum:ws-nlcomputer
Ha Marie-Josee,

LOL!

Hou vol, h?

Groetjes,

Just