Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

219 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 01:50:42

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Windows instalatievraag  (gelezen 7042 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Glexaeon
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
Windows instalatievraag
« Gepost op: 23 juni 2013, 15:16:37 »
Hallo,

Ik ben toe aan een nieuwe computer,maar ik heb een vraag over de installatie van Windows

Om het makkelijk te maken zal ik even zeggen wat ik heb:
1 windows 7 instalatie cd 32 bit
1 Windows 7 installatie cd 64 bit
2 Windows 8 upgrade pakket (gekocht toen het net uitkwam voor een paar tientjes)

Op het moment heb ik op deze pc een 32 bit windows 8 geinstaleerd.

De pc van mijn ouders heeft 64 bit Windows 8 geinstaleerd.

In bijde gevallen is eerst de bijpassende windows 7 geinstaleerd, en vervolgens de bijpassende windows 8 upgrade.



Als ik windows 7 64 bit probeer te instaleren kan dit niet, volgens mijn andere thread is dit omdat ik een windows 32 "kern" heb.
Nu dacht ik, als ik mijn c schijf formateer en vervolgens aan de pc van mijn ouders hang, en ik probeer vervolgens windows 7 64 bit te instaleren, kan dit dan op de hardeschijf die ik net heb geformateerd, ( die van mij dus) en waar voorheen windows 32 bit op gestaan heeft?

Als dit niet het geval is, is er dan een andere oplossing?

Als er geen andere oplossing is, en ik koop een windows 8 64 bit bij mijn nieuwe computer, wat zouw dan de reden zijn dat windows 8 64 bit WEL over mijn windows 7 32 bit geschreven kan worden?

Als ik een nieuwe pc koop zonder software erop kan ik deze niet opstarten? Dus dan zouw ik mijn schijf aan een andere pc moeten hangen en zo doende een windows versie instaleren op die schijf? Hierdoor ben ik op het iedee te komen om mijn 32 bit te formateren en er windows 64 overheen te schrijven via een andere pc?

Stel dat dit lukt dan bespaart mij dit 100~euro..


Alvast bedankt,

Tim

Offline DeExpert
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 18
  • Geslacht: Man
Re: Windows instalatievraag
« Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2013, 00:42:58 »
Hoi tim, je zou op je harde schijf best via een andere pc een 64-bits windows kunnen zetten, maar deze zal vervolgens op jou machine niet draaien bij het terugplaatsen van de schijf.

De processor in jou machine kan niet met 64-bits omgaan, dus je zou daarop echt op 32 bits moeten blijven of een andere pc zoeken.