Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

130 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

20 april 2024, 17:06:43

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Hoe upload ik een foto naar Bol.com ???  (gelezen 7097 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hanegraaff
  • Gast
Hoe upload ik een foto naar Bol.com ???
« Gepost op: 8 juli 2013, 09:38:35 »
Beste mensen, twee dagen geleden ben ik, om een boek te verkopen dat ik heb geschreven, een winkeltje begonnen bij Bol.com. Nu is het zo dat mijn boek inderdaad op de website van Bol.com is verschenen. Maar ... bij dat boek staat geen foto van het boek. Toen ik (via de mail) aan Bol.com vroeg hoe ik een foto naar hen kon uploaden, kreeg ik het volgende antwoord:

"Voeg een url toe die verwijst naar een plaatje van het ingevoerde product. U kunt bijvoorbeeld verwijzen naar een afbeelding op uw eigen website, of een web(foto) album aanmaken en daar de afbeelding inzetten en hier naar verwijzen (bijvoorbeeld Picasa, Flickr)."

Nu ben ik in jullie ogen misschien heel dom :), maar ik heb geen idee hoe ik aan een URL kom die verwijst naar een website of een web(foto) album, maar dan wel een URL die verwijst naar die ene foto van dat boek. Als voorbeeld geeft Bol.com dan ook nog aan, dat zo'n URL er ongeveer zo moet uitzien:

"http://test.nl/afbeelding.jpg"

(Op onze website staat nl. wel een duidelijke foto van dat boek, maar ik heb geen idee hoe ik aan een URL kom die, zoals Bol.com dat wil, verwijst naar die ene foto?)

Nu heb ik (indertijd op jullie advies) een website gevonden die heet: "www.mijnbestand.nl" en daar heb ik een foto van mijn boek opgezet en de URL die naar die foto verwijst heb via een xlsx-bestand naar Bol.com gestuurd (want zo moet dat). Maar ... zonder resultaat, want die foto staat nog steeds niet bij mijn boek op de website van Bol.com, terwijl alle andere gegevens die ik via dat xlsx-bestand had doorgegeven, er wel opstaan.

Misschien is er iemand die dit leest, die ook wel eens een boek te koop heeft aangeboden via Bol.com, en daarom weet ... HOE je zo'n foto moet uploaden naar de website van Bol.com.

Ik ben heel benieuwd,

Ben Hanegraaff

hanegraaff
  • Gast
Re: Hoe upload ik een foto naar Bol.com ???
« Reactie #1 Gepost op: 8 juli 2013, 12:54:05 »
Beste mensen, zojuist kreeg ik een mailtje van de helpdesk van Bol.com waarin zij mij adviseerden om 48 uur te wachten totdat mijn foto aan de advertentie van mijn boek is toegevoegd. Volgens hen was de URL die ik had toegestuurd nl. juist, maar kan het wel 48 uur duren voordat zo'n foto ook inderdaad is geplaatst. Mocht de foto na 48 uur nog steeds niet zijn geplaatst, dan moet ik opnieuw contact met de helpdesk opnemen. Waarschijnlijk gaat het plaatsen van zo'n foto dan ook handmatig. Daarom zal ik gewoon nog even geduld moeten hebben! Met vriendelijke groeten, Ben Hanegraaff

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Hoe upload ik een foto naar Bol.com ???
« Reactie #2 Gepost op: 8 juli 2013, 19:35:47 »
Hoi Ben,

Citaat
Volgens hen was de URL die ik had toegestuurd nl. juist, maar kan het wel 48 uur duren voordat zo'n foto ook inderdaad is geplaatst.
Jemig, wat gaan ze in die 48 uur doen dan, eerst zelf een bod uitbrengen :P.


Groeten, Peter