Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

251 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 april 2024, 17:29:13

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: hele oude floppies met tekst bestanden  (gelezen 10128 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Esmeralda1977
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
hele oude floppies met tekst bestanden
« Gepost op: 9 juli 2013, 12:46:59 »
Hallo,
Ik heb een vraag mijn moeder heeft een aantal oude floppys met tekstbestanden( uit jaren 1995 tot 2004 en die wil zij dat ik overzet op een cd maar ik krijg ze met de nieuwe microsoft word niet geopend.
Wie weet hoe ik die oude bestanden geopend kan krijgen ?
Het is namelijk een gedichten boek met 500 gedichten die ze in een hele moeilijke tijd heeft geschreven en ze heeft de orginele geprinte versie niet meer en ik weet niet hoe ik deze diskettes moet openen. Ik heb wel een diskette drive die ik op mijn pc kan aansluiten dus dat is het probleem niet. Maar wie heeft een tip wat voor software ik waar kan vinden ? via google zoeken heb ik al geprobeerd maar ik kom daar niet veel verder jammer genoeg. Misschien zelf ook niet genoeg verstand ervan jammer genoeg.
Groetjes
Esmeralda

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: hele oude floppies met tekst bestanden
« Reactie #1 Gepost op: 9 juli 2013, 22:03:07 »
Welkom Esmeralda,

Maak eerst eens een kopie van alle diskettes naar je computer of USB stick zodat je een backup hebt.
Bijvoorbeeld in een nieuwe map Gedichtenboek met daarin de submappen Disk1, Disk2 enz.

Dergelijke oude bestanden kunnen o.a met Word of WordPerfect (WP) gemaakt zijn en verder nog met een MSDOS of Windows versie.

Kan je eens zo'n tekstbestand tijdelijk online zetten, dan kunnen we even kijken.
Upload het tekstbestand naar www.mijnbestand.nl.
Post het linkje daarnaartoe in je volgende bericht.

Welke Windows en Word versie gebruik jezelf?


Groeten, Peter

Offline Esmeralda1977
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
Re: hele oude floppies met tekst bestanden
« Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2013, 12:15:44 »
Ik heb dat gedaan ze dus van de diskettes af gehaald en nu probeerde ik ze vanaf de harde schijf te openen door eerst word op te starten en dan het bestand te selecteren wat ik geopend wil hebben en heel apart nu openen ze ineens wel.
Misschien dat het dan aan de diskettes lag dat het van daar af niet geopend kan worden.
Dat ik daar nou niet eerder aan dacht :S
Maar nu hebben we gelukkig 120 gedichten gered en ik ga ze snel even op cd zetten voor moeders.
Dank je wel voor de hulp voor zover.
Groeten
Esmeralda

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: hele oude floppies met tekst bestanden
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2013, 17:29:46 »
Graag gedaan.

Maak voor de zekerheid ook een kopie naar een USB stick!


Groeten, Peter