Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

218 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 21:22:07

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Nieuw gebruiker met praktische vraagjes  (gelezen 19473 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline toble
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Nieuw gebruiker met praktische vraagjes
« Gepost op: 16 juli 2013, 09:51:32 »
Hey allen,

Zoals je wellicht kan vermoeden ben ik nieuw hier. Ik moet direct ook wel eerlijk bekennen dat ik mezelf als een ware leek (toch in vergelijking met het merendeel hier :) ) op computervlak beschouw. Ondanks die beperkingen heb ik wel een ruime interesse en enkele praktische vragen dus dacht me even te registreren.

Alvast een eerste vraagje: In welke sectie zou ik met volgende vraag terecht kunnen:

Is het volgende mogelijk en hoe pak ik dit het beste aan:

Door middel van een USB hub (X aantal poorten) smartphones aansluiten op deze USB hub waar deze smartphones dan allen dezelfde unieke code krijgen.

Het lijkt me dan dat je dan een chip (of nog uitgebreider raspberry pi?) nodig hebt welke dan eveneens op deze USB hub aangesloten is?

Dus chip===>USB hub====> smartphone /waarbij smartphone unieke code van chip krijgt

Kan je op deze manier dezelfde unieke code aan alle aangesloten toestellen doorgeven en moet je nog een stroombron voorzien of kan dit door aangesloten apparaten gevoed worden?

Hoe geef je de chip unieke code? Is dit louter een programmeervraagstuk?

Sorry moest dit niet zo helder lijken maar moest je me alvast kunnen helpen waar deze vraag beste past :)

Groeten,

toble

Offline DeExpert
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 18
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw gebruiker met praktische vraagjes
« Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2013, 00:28:44 »
wat bedoel je precies met nieuwe code?

een smartphone heeft meerdere codes/serienummers/hardwareadressen en ik kan uit je vraag niet opmaken wat het uiteindelijke doel is

Offline toble
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw gebruiker met praktische vraagjes
« Reactie #2 Gepost op: 31 juli 2013, 14:30:19 »
Sorry als het onduidelijk is, wellicht door mijn gebrekkige technische kennis.

De smartphone zou een code moeten ontvangen eens je hem inplugt aan een chip (of bv aan raspberri pi). Dit zou voor deze chip/aandrijfsysteem steeds dezelfde code moeten zijn voor elk toestel dat je hieraan aansluit. 

Bedoeling - uiteindelijk - is om de smartphone zich dan met deze code te laten identificeren binnen een applicatie om zo een groep te vormen met andere smartphones welke dezelfde code gekregen hebben (lees: dus aan dezelfde hub/chip) aangesloten zijn.

Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw gebruiker met praktische vraagjes
« Reactie #3 Gepost op: 1 augustus 2013, 20:57:17 »
Beste Toble,

Lastige vraag, voordat ik je een beetje inhoudelijk antwoord kan geven heb ik een vraagje.
Binnen wat voor soort applicatie en met welke bedoeling wil je een dergelijke identificatie hebben?
Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.