Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

200 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 15:56:31

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Taakplanner werkt niet meer  (gelezen 14723 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Taakplanner werkt niet meer
« Gepost op: 8 november 2009, 23:19:04 »
Bericht 1 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:21-07-2004
Aan:AllMsgID:1284.1
Onderwerp:Taakplanner en KB841873Forum:ws-nlcomputer
Hoi,

MS heeft kortgeleden 5 critical updates gepubliceerd. Deze updates worden automatisch genstalleerd als Windows XP auto-update aanstaat. Een van deze update's KB841873, een fix van een beveiligingsgat in de taakplanner, zorgt ervoor dat deze planner in een aantal gevallen niet meer werkt. Dus ook eventuele Norton AV updates zullen niet auto worden opgehaald.

Eenvoudig te testen: Open geplande taken, en rechtsklik op een taak naar keuze. Gebeurt er de eerste keer helemaal niets, dan in het probleem ook op jouw pc manifest. Nogmaals klikken start -vreemd- de geplande taak alsnog.

Alle geplande taken in mijn computers werken niet meer, totdat ik KN 841873 weer verwijderde via software.

Er zijn meer rapporten op het internet over deze bug, en voorzover mij bekend is er geen andere fix voor dan genoemde update terugdraaien.

Michel Uphoff
(Sysop)



Bericht 2 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Hans VerbeekDatum:22-07-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1284.2
Onderwerp:Taakplanner en KB841873Forum:ws-nlcomputer
Michel,

> Eenvoudig te testen: Open geplande taken, en rechtsklik op een taak naar
> keuze.

Ik wist niet hoe dat te openen, maar dat lukte met help en ondersteuning. Hoe moet dat? Toch zeker via de taakplanner? Ik had er maar een taak instaan: Symantec Net detect. Wat is dat? Zeker geen NAV.

> Er zijn meer rapporten op het internet over deze bug, en voorzover mij
> bekend is er geen andere fix voor dan genoemde update terugdraaien.

Hoe doe je dat?

Groeten,

Hans.




Bericht 3 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:22-07-2004
Aan:Hans VerbeekMsgID:1284.3
Onderwerp:Taakplanner en KB841873Forum:ws-nlcomputer
>> Ik wist niet hoe dat te openen, maar dat lukte met help en ondersteuning. Hoe moet dat? Toch zeker via de taakplanner? <<

Start, instellingen, configuratiescerm, geplande taken, rechtsklik op de taak naar keuze en kies uitvoeren.

>> Ik had er maar een taak instaan: Symantec Net detect. Wat is dat? Zeker geen NAV. <<

Jazeker wel! Dat is de geplande taak die Norton heeft ingesteld om elke 4 uur of zo op internet te kijken of er een update is.

>> Hoe doe je dat? <<

Start, instellingen, configuratiescerm, software, kies de juiste Windows XP hotfix, klik er op en kies verwijderen.

Michel Uphoff
(Sysop)



Bericht 4 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Hans VerbeekDatum:23-07-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1284.4
Onderwerp:Taakplanner en KB841873Forum:ws-nlcomputer
Michel,

> >> Ik wist niet hoe dat te openen, maar dat lukte met help en ondersteuning.
> Hoe moet dat? Toch zeker via de taakplanner? <<
>
> Start, instellingen, configuratiescerm, geplande taken, rechtsklik op de
> taak naar keuze en kies uitvoeren.

Bedankt.

> >> Ik had er maar een taak instaan: Symantec Net detect. Wat is dat? Zeker
> geen NAV. <<
>
> Jazeker wel! Dat is de geplande taak die Norton heeft ingesteld om elke 4
> uur of zo op internet te kijken of er een update is.

O toch. Maar met jouw GetSigs is dat helemaal niet meer nodig. Aan de andere kant, die draai ik maar eens per week.

> >> Hoe doe je dat? <<
>
> Start, instellingen, configuratiescerm, software, kies de juiste Windows XP
> hotfix, klik er op en kies verwijderen.

Ze zeggen dat KB 839645 dan mogelijk niet goed meer werkt. Zal bij jou ook wel gezegd zijn. Of niet? Trouwens ik begrijp hier (nog) iets niet. Als je die hotfix verwijdert, dan wordt 'ie bij de volgende keer toch weer opgehaald? Dan zou dat verwijderen ook niet veel zin hebben. Of toch wel?

Groeten,

Hans.




Bericht 5 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:23-07-2004
Aan:Hans VerbeekMsgID:1284.5
Onderwerp:Taakplanner en KB841873Forum:ws-nlcomputer
Dag Hans,

>> Ze zeggen dat KB 839645 dan mogelijk niet goed meer werkt. Zal bij jou ook wel gezegd zijn. Of niet? <<

Jazeker, ik kreeg dezelfde melding, dus dan eerst die hotfix verwijderen (die ook een dergelijke opmerking kan opleveren, dan degene die daarin wordt opgesomd als eerste verwijderen et cetera. Zo verwijder je de hotfixes in de correcte volgorde, met als laatste degene waar het om gaat.

>> Trouwens ik begrijp hier (nog) iets niet. Als je die hotfix verwijdert, dan wordt 'ie bij de volgende keer toch weer opgehaald? Dan zou dat verwijderen ook niet veel zin hebben. Of toch wel? <<

Als je automatisch updaten van XP aan hebt staan klopt dat. Bij mij staat het uit, want ik bepaal graag zelf wat er wanneer opgezet wordt. Dit is nu al de vierde hotfix met fouten erin, dus ik houd het op handmatig.

Vervolgens ga je naar windows-update en haalt alle hotfixes m.u.v. 841873 weer op.

Maar... heb jij nu last van de bug of niet? Als je er geen last van hebt (of geen geplande taken van belang), dan hoef je natuurlijk niets te doen.

Michel Uphoff
(Sysop)



Bericht 6 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Hans VerbeekDatum:24-07-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1284.6
Onderwerp:Taakplanner en KB841873Forum:ws-nlcomputer
Michel,

Bedankt voor de uitleg

> Maar... heb jij nu last van de bug of niet? Als je er geen last van hebt (of
> geen geplande taken van belang), dan hoef je natuurlijk niets te doen.

Nee, dat is zo, die 4-uur-Sywantec mag er wel uit. Maar wat niet is kan komen, en zo weet ik precies wat te doen.

Groeten,

Hans.




Bericht 7 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PimmetjeDatum:25-07-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1284.7
Onderwerp:Taakplanner en KB841873Forum:ws-nlcomputer
Hi Michel,

Als ik het goed begrijp, moet eenieder, die iets in de taakplanner heeft draaien, deze fix niet ophalen?
Als ik verder goed begrijp, zal eenieder, die NAV heeft, bijna zeker iets in de taakplanner hebben lopen?
En als ik het helemaal goed begrijp, zijn er nog meer "buggy" fixes van M$?
Waar wordt daarvoor gewaarschuwd?

Groetjes

Pim



Bericht 8 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:25-07-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1284.8
Onderwerp:Taakplanner en KB841873Forum:ws-nlcomputer
Dag Pim,

>> Als ik het goed begrijp, moet eenieder, die iets in de taakplanner heeft draaien, deze fix niet ophalen? <<

Nou, in ieder geval even controleren zoals beschreven. Het is niet gezegd dat de bug optreedt in elke situatie.

>> Als ik verder goed begrijp, zal eenieder, die NAV heeft, bijna zeker iets in de taakplanner hebben lopen? <<

Klopt, automatische LiveUpdate (dat aangestuurd wordt door Symantec NetDetect) werkt via de taakplanner.

>> En als ik het helemaal goed begrijp, zijn er nog meer "buggy" fixes van M$? <<

Voorgaande bevatten hier en daar ook een bug, welke dan weer met een latere update werd hersteld.

>> Waar wordt daarvoor gewaarschuwd? <<

Niet actief. Vaak kan je wel op de MS Knowledge Base eventuele bugs nalezen. Maar deze bug vond ik daar nog niet. Wl zoals gezegd een aantal meldingen van dit probleem van gebruikers, te vinden via nieuwsgroepen, Google enzo.

Michel Uphoff
(Sysop)



Bericht 9 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PimmetjeDatum:25-07-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1284.9
Onderwerp:Taakplanner en KB841873Forum:ws-nlcomputer
Hi Michel,

Bedankt voor je antwoorden.

Groetjes

Pim