Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

209 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 11:07:07

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Kan ik...  (gelezen 7323 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Kan ik...
« Gepost op: 8 november 2009, 23:19:43 »
Bericht 1 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PimmetjeDatum:26-07-2004
Aan:AllenMsgID:1285.1
Onderwerp:kan ik...?Forum:ws-nlcomputer
Hallo allemaal,

Er was eens .. een netwerkje met2 of 3 pc's met w-xp home. Kan ik nu 1 van die pc's als hoofd-pc (server) aanwijzen en de andere pc's als werkstation. Ik bedoel het volgende, maar druk me misschien niet goed uit:
de hoofd-pc haalt alle windows-updates op en met behulp van die updates worden de andere 2 pc's bijgewerkt. Ook bv op de hoofd-pc wordt hulp-programmatuur opgehaald en de andere 2 worden vanaf die pc bijgewerkt.

Kan dit?

Groetjes

Pim



Bericht 2 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:26-07-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1285.2
Onderwerp:kan ik...?Forum:ws-nlcomputer
Dag Pim,

>> Ook bv op de hoofd-pc wordt hulp-programmatuur opgehaald en de andere 2 worden vanaf die pc bijgewerkt. <<

Alles kan natuurlijk wel, maar niet zonder de juiste (dure) software. Wat jij wil is wel mogelijk, maar dan in een NT domein of andere professionele omgevingen. Maar wat je als tussenoplossing kan doen bijvoorbeeld bij Windows Update, is via het aanpassen van de update catalogus de updates als bestanden binnenhalen. Vervolgens kan je ze vanaf de andere pc's starten. Automatisch echter, kan je wel vergeten.

Ongeveer eenzelfde verhaal gaat op voor Norton Antivirus, daarvoor kan je een tooltje als GetSigs gebruiken, dat de updates niet alleen op de locale computer kan installeren, maar ook kan klaarzetten voor de andere pc's in het netwerk. GetSigs vanaf die pc's starten betekent in feite: Ophalen van de updates van de server.

Michel Uphoff
(Sysop)



Bericht 3 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PimmetjeDatum:26-07-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1285.3
Onderwerp:kan ik...?Forum:ws-nlcomputer
Hi Michel,

>>Automatisch echter<<
Dat was niet echt de bedoeling, maar meer vanaf hoofd-pc de andere bijwerken. Heb ik ooit wel in bedrijf gezien. Waar ik werkte en had ik een probleem, dan werd mijn pc overgenomen door de helpdesk.
Ik kan onder linux bv vanaf mijn werk-pc de server-pc (laten) bijwerken via ssh en yast.
Hoop, dat ik wat verduidelijkt heb<g>.

Groetjes

Pim



Bericht 4 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:27-07-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1285.4
Onderwerp:kan ik...?Forum:ws-nlcomputer
Dag Pim,

Je bedoelt via remote access en remote control een Windows pc benaderen om hem vanaf een andere plaats in het netwerk bij te werken? Dat kan natuurlijk prima. Via programma's als PcAnywhere, VNC of via het in XP ingebouwde Remote Desktop (een Windows Terminal Server implementatie met toegang voor 1 pc tegelijk). Maar ik dacht niet dat Remote Desktop in de Home versie zat (ben ik niet zeker van, gebruik altijd Pro).

Michel Uphoff
(Sysop)



Bericht 5 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PimmetjeDatum:27-07-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1285.5
Onderwerp:kan ik...?Forum:ws-nlcomputer
Hi Michel,

>>via remote access en remote control, enz..<<
Ja, dat bedoel ik precies<g>. Waar vind ik die Remote Desktop,kan allicht kijken of-t-ie ook in de home versie zit.

En natuurlijk weer bedankt.

Groetjes

Pim

PS. wil je ook nog eens reageren op een bericht over trage internet, hebben we het een keer over gehad, heb de oplossing gevonden, maar nu wil ik nog iets weten over W-XP.



Bericht 6 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:27-07-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1285.6
Onderwerp:kan ik...?Forum:ws-nlcomputer
Dag Pim,

>> Waar vind ik die Remote Desktop,kan allicht kijken of-t-ie ook in de home versie zit. <<

Deze computer, eigenschappen, tabblad verbindingen van buitenaf, en een vinkje plaatsen in "Externe gebruikers mogen verbinding.....". Vervolgens moet je wel even klikken op de link "Meer info over Extern Bureaublad" om je in te lezen op de materie. Ook zal je een poort in een eventuele firewall/router open moeten zetten, weet zo 123 even niet meer welk nummertje, maar dat zoeken we wel op indien aan de orde.

Overigens, ook VNC is gratis.

>> PS. wil je ook nog eens reageren op een bericht over trage internet, hebben we het een keer over gehad, heb de oplossing gevonden, maar nu wil ik nog iets weten over W-XP. <<

Welke bericht? Heb je een nummer? Of.. stel je vraag over WinXP gewoon.

Michel Uphoff
(Sysop)



Bericht 7 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PimmetjeDatum:28-07-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1285.7
Onderwerp:kan ik...?Forum:ws-nlcomputer
Hi Michel,

Bedankt voor je antwoorden, ga het morgen eens bekijken bij mijn kennis.

Over dat andere bericht, begint met nummer 189126 en heeft als kopje "Iets niet ".
Het lijkt me handig om vrag en antwoord bij elkaar te houden.

Groetjes

Pim



Bericht 8 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:28-07-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1285.8
Onderwerp:kan ik...?Forum:ws-nlcomputer
Dag Pim,

>> Het lijkt me handig om vrag en antwoord bij elkaar te houden. <<

Prima, ik stel de vraag wel in die thread.

Michel Uphoff
(Sysop)