Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

358 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 09:35:47

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: 2de scherm op 1 videokaart  (gelezen 9518 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ollie
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
2de scherm op 1 videokaart
« Gepost op: 2 augustus 2013, 21:06:03 »
Goeden avond

Ik heb onlangs een nieuwe (game)pc gekocht 
en nou was ik van plan om er een 2e scherm op aan te sluiten 
ik heb dit achter nog nooit gedaan en heb al wel wat gezocht op het internet maar ik kan niets vinden dat mij verder helpt 
en daarbij ben ik niet zo super computer technisch 

mijn pc bestaat uit:
- 700 watt cooler master voeding
- intel core 17-3820 3.60GHz
- waterkoeling corsair hydro h80i
- msi x79a-gd45  8d
- 7.1 geluidskaart
- 1000 gb sataIII hardeschijf
- dvd brander
- amd radeon hd 7870 2gb
- 1gbit netwerkkaart
- kingston hyperx 8gb ddr3-1600
- windows 7 home premium 64 bit 

alvast bedankt

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: 2de scherm op 1 videokaart
« Reactie #1 Gepost op: 4 augustus 2013, 17:29:56 »
Hallo Ollie,

Leuk systeem heb je! :)

Ik heb even gekeken: op jouw videokaarten kun je volgens de fabrikant tot maximaal 6 monitoren aansluiten. De eerste 2 monitoren kun je aansluiten door gebruik te maken van de aanwezige aansluitingen. Met andere woorden: kijk even met welk type aansluiting(en) je je huidige monitor kunt aansluiten, en bepaal vervolgens hoe je de 2e monitor kunt aansluiten. Op jouw grafische kaart heb je deze 4 aansluitingen:

- 2 keer mini DisplayPort
- 1 keer HDMI
- 1 keer DVI

Zie ook deze pagina van de fabrikant van je grafische kaart voor meer info: http://www.amd.com/US/PRODUCTS/TECHNOLOGIES/AMD-EYEFINITY-TECHNOLOGY/HOW-TO/Pages/faqs.aspx

Als je meer dan 2 monitoren wilt aansluiten, heb je een speciale hub nodig. Zie bijvoorbeeld deze van fabrikant Club3D: http://www.club-3d.com/index.php/news/message.en/items/mst-hub-connect-multiple-displays-to-a-displayport-output.html

Als je te veel geld hebt, kun je zelfs zoiets maken... ;)



Succes!

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Ollie
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
Re: 2de scherm op 1 videokaart
« Reactie #2 Gepost op: 4 augustus 2013, 20:42:31 »
Heey ronald

Ik heb nog eens even gekeken

ik heb 2 dvi poorten ik heb er een foto van gemaakt weet alleen niet hoe ik deze kan verkleinen in de post maar goed

Als ik men 2e scherm aansluit kan hij hem niet detecteren ook als ik met stekker omzet op men 2e poort is er ''no video input'' volgens mijn scherm di is eigenlijk het deel waar ik niet uit kan komen ik krijg gewoon alleen maar een zwart scherm op de bovenste poort in de foto

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: 2de scherm op 1 videokaart
« Reactie #3 Gepost op: 4 augustus 2013, 20:53:48 »
Hey Ollie,

Het Forum maakt de foto wel kleiner, dus maak je geen zorgen. ;) De foto is wel wat donker! Heb je een lampje dat je aan kunt doen? :P

Ik vraag me af of die 2e DVI-aansluiting wel echt is aangesloten. Het lijkt wel een extra grafische kaart ofzo, die kennelijk is uitgeschakeld... Op de AMD Haderon HD 7870 zit toch echt maar 1 DVI-aansluiting, zie plaatje:



Is nog ergens online te zien welke pc je precies hebt aangeschaft?

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Ollie
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
Re: 2de scherm op 1 videokaart
« Reactie #4 Gepost op: 4 augustus 2013, 21:35:59 »
ik heb nog eens een nieuwe foto gemaakt iets beter te zien volgens mij

ik heb eigelijk geen flauw idee of die 2e poort aangesloten is lijkt me niet eigenlijk
de pc heb ik op Gamepc.nl gekocht http://gamepc.nl/game-pc-max?tab=configuratie&hash=29MqYWJ2e8BOaI2gzACT32jmpAV62mr7Hwe2o0tk4N2q3Cgx92s6VhCv als het goed is zou deze link moeten werken die andere 3 poorten zijn die ook voor schermen aan te sluiten ? sorry ben der niet zo in thuis maar als ik bijvoorbeeld een omvorm stekker haal ofzo

Edit: de foto staat op zen kop trouwens en de onderste is waar ik men beeld vandaan haal de 3 andere poorten zitten nog dicht met dopjes 

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: 2de scherm op 1 videokaart
« Reactie #5 Gepost op: 5 augustus 2013, 01:21:00 »
Welke monitoren wil je aansluiten? (merk en typenummer).
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ollie
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
Re: 2de scherm op 1 videokaart
« Reactie #6 Gepost op: 5 augustus 2013, 12:06:32 »
Ik heb geen idee welke 2e monitor ik aan wil sluiten ik heb der thuis nog een paar staan die in gebruik zijn zodra ik het werkend zou hebben was ik van plan een nieuwe te halen

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: 2de scherm op 1 videokaart
« Reactie #7 Gepost op: 5 augustus 2013, 12:55:15 »
Deze Club-3d kaart heeft de volgende uitgangen:


Voor iedere uitgang zijn verloopkabeltjes te koop naar bijvoorbeeld Vga en Dvi.
Alleen bij de display port kan je een probleem hebben als je een DVI/Hdmi monitor hebt, want de wat oudere display ports ondersteunen deze standaarden niet. De nieuwere display port (voorzien van ++) doet dat wel, maar doe twee plusjes zie ik er niet bij staan op deze Club-3D kaart.

De onderste DVI connector (op de afbeelding hierboven) kan via een dvi naar vga kabeltje ook de oudere VGA monitoren aansturen, de bovenste doet dat niet.


Je hebt een zee aan mogelijkheden om twee of meer monitoren aan te sluiten. Als je beide monitoren nog moet kopen, neem er dan twee met display port, bijvoorbeeld: deze
Maar een hele reeks aan combinatie tussen display port, hdmi, dvi en zelfs nog vga is mogelijk.
« Laatst bewerkt op: 5 augustus 2013, 13:08:33 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ollie
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
Re: 2de scherm op 1 videokaart
« Reactie #8 Gepost op: 5 augustus 2013, 14:10:10 »
Dat ga ik straks thuis eens op mijn gemak allemaal door lezen bedankt :) nog een vraag trouwens als ik dan een 2e scherm aangestoten heb op 2 verschillende poorten heb ik dan ook 2 los van elkaar werkende schermen of hebben ze allebij hetzelfde beeld met maar 1 videokaart

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: 2de scherm op 1 videokaart
« Reactie #9 Gepost op: 7 augustus 2013, 00:57:12 »
Citaat
heb ik dan ook 2 los van elkaar werkende schermen of hebben ze allebei hetzelfde beeld met maar 1 videokaart

Dat is naar keuze. In Windows (en de driver van de videokaart) kan je instellen dat beide schermen:

- hetzelfde beeld geven
- tezamen een beeld vormen (ieder de helft)
- beide aparte desktops zijn (hoewel de taakbalk en het startmenu op een van de twee schermen komt).
Michel Uphoff
Homepage