Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

221 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 14:16:41

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Printer  (gelezen 13135 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Printer
« Gepost op: 8 november 2009, 23:21:00 »
Bericht 1 van 6

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Jan de GrootDatum:04-08-2004
Aan:AllenMsgID:1288.1
Onderwerp:printerForum:ws-nlcomputer
mijn o.s is windows xp prof. mijn printer is hp officejet g85 aangesloten met usb kabel. met mijn dos programma kon ik prima printen.
ik heb windows opnieuw geinstalleerd ook het hp en dos programma. kan nu met geen mogelijkheid meer printen.
wie weet raad
jan.


Bericht 2 van 6

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ruud de Wit (Sysop)Datum:06-08-2004
Aan:Jan de GrootMsgID:1288.2
Onderwerp:printerForum:ws-nlcomputer
Jan,

>> k heb windows opnieuw geinstalleerd ook het hp en dos programma. kan nu met geen mogelijkheid meer printen. <<

De installatie van een usb-printer is wat afwijkend onder XP. Kijk daarvoor eerst in de handleiding van je printer. Normaa; start je XP op, sluit je de printer op en installeer je de drivers. Maar nu moet het anders. Printer uit laten staan, XP opstarten en de installatie CD van de printer plaatsen en uitvoeren. Tijdens de installatie krijg je een venster dat je de printer aan moet zetten waarna de juiste procedure wordt doorlopen.

Groeten,

Ruud de Wit
(Sysop)



Bericht 3 van 6

NL Computer Forum ~ Windows
Van:hpnieveldDatum:19-08-2004
Aan:Ruud de Wit (Sysop)MsgID:1288.3
Onderwerp:printerForum:ws-nlcomputer
Hi Ruud
Helaas, printer uitgezet,alle instellingen van de printer verwijderd,instellingen met printer cd opnieuw geinstalleerd,printer aangezet,printer geinstalleerd.
printer werkt uitstekend alleen in het dos-programma reageert de printer niet.
als ik een printopdracht geef verschijnt mededeling ".....is afgedrukt" en blijft programma hangen. moet nu via ctrl+alt+del de pc weer opstarten.
dus wat nu ????




Bericht 4 van 6

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ruud de Wit (Sysop)Datum:29-08-2004
Aan:hpnieveldMsgID:1288.4
Onderwerp:printerForum:ws-nlcomputer
Jan,

>> printer werkt uitstekend alleen in het dos-programma reageert de printer niet. <<

Tijdens de installatie van de printer wordt de vraag gesteld of je ook in DOS modus wilt afdrukken. Als je op Ja klikt dan worden de DOS drivers ook geladen of moet je met bladeren de plaats aangeven waar deze drivers staan. Die is meestal op de installatie CD.

Groeten,

Ruud de Wit
(Sysop)



Bericht 5 van 6

NL Computer Forum ~ Windows
Van:hpnieveldDatum:29-08-2004
Aan:Ruud de Wit (Sysop)MsgID:1288.5
Onderwerp:printerForum:ws-nlcomputer
Hi Ruud
Mijn printer is de all-in-one printer
HP Officejet G85. Bij de installatie wordt niet gevraagd of er in Dos afgedrukt moet worden,dus kom ik hier niet verder mee.Iemand vertelde mij dat ik onder Dos "net use" moest gebruiken
met het commando net use Lpt1\\computernaam\share naam. Dit leverde mij steeds de melding op: "kan de netwerknaam niet vinden", dus kom ik ook daar niet verder mee.
Weet je nog iets anders ?


Bericht 6 van 6

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ruud de Wit (Sysop)Datum:30-08-2004
Aan:hpnieveldMsgID:1288.6
Onderwerp:printerForum:ws-nlcomputer
Jan,

>> P Officejet G85. Bij de installatie wordt niet gevraagd of er in Dos afgedrukt moet worden,dus kom ik hier niet verder mee.Iemand vertelde mij dat ik onder Dos "net use" moest gebruiken met het commando net use Lpt1\\computernaam\share naam. Dit leverde mij steeds de melding op: "kan de netwerknaam niet vinden", dus kom ik ook daar niet verder mee. <<

Ik heb even op de HP support forums gekeken maar de G85 heeft geen DOS support en kan daarom niet in een DOS omgeving werken. Ik weet niet of het eerder wel gewerkt heeft onder WinXP/DOS?

Je printer schijnt wel in DOS af te drukken als je de Deskjet 890c printer driver installeerd/gebruikt, je moet dan een 2de printer installeren als Deskjet 890c, je kunt de standaard driver van XP gebruiken.

Wat je dan kunt proberen is de Deskjet 890c als standaard instellen, het DOS programma in een DOS venster starten en het printen uit proberen.

Zie ook het forumbericht op:

http://forums1.itrc.hp.com/service/forums/questionanswer.do?threadId=103216

Groeten,

Ruud de Wit
(Sysop)