Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

230 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 10:19:01

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Outlook 2007 sluit steeds af omdat het gegevens bestand beschadigd is.  (gelezen 13317 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Henk van Asselt

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Man
Hallo,

Ik gebruik Outlook 2007 en Windows XP. De map Outlook.pst staat niet in de standaard map, maar op een andere partitie H:. Dit in verband met het voorkomen van gegevens verlies bij het terugzetten van een image.

================================
Ik had het volgende probleem:

Als ik Outlook opstart, dan gaat dit prima. Zodra ik op een e-mail bericht dubbelklik en vervolgens weer sluit, dan verschijnt er een venster, met de melding dat er een probleem is opgetreden en de vraag of ik dit wil melden bij Microsoft. Vervolgens wordt OL afgesloten en opnieuw opgestart.

Ook het bestand outlook.pst (op partitie H: ) met de gegevens worden regelmatig op fouten gecontroleerd. Dit bestand heeft een grootte van ca. 600 Mb. Dit bestand staat niet in de standaard map op partitie C: In de standaard map staat ook een bestand outlook.pst en die heeft een grootte van ca. 265 kb.

Ik heb dit probleem vaker gehad en het is naar verloop van tijd weer vanzelf goed gekomen.
=================================================

Ik heb dit probleem inmiddels opgelost door de volgende stappen te volgen:
- Het grootte bestand in een tijdelijke map gezet
- Het kleine (originele) bestand op de partitie H: gekopieerd
- Outlook opgestart en de funktie importeren gebruikt. Ik heb het grootte bestand (staat in de tijdelijke map) opgegeven van waaruit de gegevens geïmporteerd moeten worden.

Nu heeft het nieuwe bestand outlook.pst op partitie H: een grootte van ca. 206 Mb. Dit komt wel ongeveer overeen met de inhoud van "Postvak in". Toch lijkt alle informatie nog aanwezig te zijn en Outlook werkt weer prima.

Wie kan mij vertellen hoe het komt dat het bestand nu zoveel kleiner is en ik toch alle gegevens nog heb?

Alvast bedankt voor uw antwoord.
Groetjes,
Henk

Offline Henk van Asselt

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Man
Re: Outlook 2007 sluit steeds af omdat het gegevens bestand beschadigd is.
« Reactie #1 Gepost op: 20 augustus 2013, 01:35:55 »
Hallo,

Ik had een link in een e-mail aangeklikt en vervolgens werd IE opgestart zo als het hoort. Na wat surfen heb ik IE afgesloten en klikte daarna op een paar andere e-mailtjes. Plotseling kreeg ik weer de melding, dat er een probleem met Outlook was opgetreden. Na outlook opnieuw te starten, werkt het al weer even zonder problemen.

Ik kan het probleem tot nog toe niet reproduceren.

Heeft iemand nog een verklaring voor dit probleem?
Groetjes,
Henk