Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

218 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 18:18:00

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: website/vergelijkingssite a la kieskeurig  (gelezen 15961 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ppva
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
website/vergelijkingssite a la kieskeurig
« Gepost op: 27 augustus 2013, 16:42:39 »
Ik heb een aantal vragen.
Weten julie in wat voor programmeertaal of talen een (volgens mij complexe) site als kieskeurig.nl is geschreven.
En zou je zo'n site willen laten maken, wat voor mensen moet je daarvoor benaderen.
Als laatste, hebben jullie enig idee wat het laten maken van zo'n site kan kosten.

Ik ben een echte niksweter van programma's etc. dus ik zal dat moeten laten maken door anderen.

alvast bedankt voor jullie hulp.

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: website/vergelijkingssite a la kieskeurig
« Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2013, 00:42:41 »
Halo ppva,

Een website wordt tegenwoordig gemaakt met verschillende programmeertalen. Standaard wordt een website gemaakt met HTML code en aangevuld met scripts, stukjes code die bepaalde handelingen uitvoeren. Dat kan javascript, visual basic enz. zijn. Websites, zoals het voorbeeld van kieskeurig die jij noemt, staat vol met die javascript code. Deze scripts halen hun informatie vaak uit een externe bron, een database waarin alle informatie staat en in je browser wordt getoond als je een pagina bekijkt. Heel complex dus...

Als je een website door een ander wilt laten maken dan is de vraag of het een eenvoudige website wordt, dit kan je zelf maken of door een familielid of buurman laten doen. Complexe websites zoals Kieskeurig wordt door eigen programmeurs gedaan of men maakt gebruik van een extern bedrijf en dat kost veel geld.

Wil je het zelf leren dan is er op internet vele bronnen daarover te vinden zoals handleiding HTML.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline ppva
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: website/vergelijkingssite a la kieskeurig
« Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2013, 10:19:53 »
Het moet inderdaad zo'n complexe website worden en dus moet ik het door een ander laten maken.
Enig idee wat dat zou kunnen kosten?

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: website/vergelijkingssite a la kieskeurig
« Reactie #3 Gepost op: 2 september 2013, 18:16:39 »
Nee geen idee, de prijzen verschillen erg. Vaak, als je een website ergens bij onder brengt, dat er ook een mogelijkheid is om dit door de hosting provider te laten maken... Je kunt dit zoeken via Google...
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline ingebolk
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
    • Domeinnaam
Re: website/vergelijkingssite a la kieskeurig
« Reactie #4 Gepost op: 2 oktober 2013, 13:59:42 »
Het moet inderdaad zo'n complexe website worden en dus moet ik het door een ander laten maken.
Enig idee wat dat zou kunnen kosten?

Dag ppva, 

Als je kijkt naar zulke websites als kieskeurig dan ga je volgens mij al snel richting de 8000 a 10.000 euro. Plus dan zul je ook nog iemand nodig hebben voor het onderhoud/updates aan de website. Je kunt eens overwegen om te kijken naar OpenSource systemen (Gratis). Je heb vast wel een aantal vergelijkings plugins die je kan installeren. Je kunt de website dan misschien niet geheel customizen, maar je hebt toch een goed draaiend systeem waar je redelijk veel mee kunt :).

Groet,
Inge