Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

237 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 21:46:44

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Windows XP SP2  (gelezen 14749 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Windows XP SP2
« Gepost op: 8 november 2009, 23:24:52 »
Bericht 1 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ronald Beuker (Sysop)Datum:15-08-2004
Aan:AllMsgID:1293.1
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Beste Forumleden,

Hoe zijn jullie meningen over het Servicepack 2 voor Windows XP?

Wat ik tot nu toe heb gezien:

- Ingebouwde pop-up stopper
- XP firewall staat standaard n voor een nieuwe netwerkverbinding
- Een soort van moeder overste die je blijft plagen totdat je, na het installeren van een update, eindelijk de pc opnieuw laat opstarten
- Plaatjes in HTML-mail worden door Outlook Express niet meer standaard getoond (moet je even klikken op een balk bovenaan het bericht)

Applets e.d. in Internetpagina's worden ook niet meer zomaar weergegeven; dan heb je weer zo'n zelfde balk bovenin het scherm om het uitvoeren van zo'n applet toe te staan.

Wat ik me nog afvraag, is of ik nog ergens een berg aan back-up bestanden (van SP1) kan weggooien, of dat dat al automatisch is gebeurd nadat de installatie van SP2 succesvol is voltooid. Weet iemand dat?

Groeten,

Ronald (Sysop)



Bericht 2 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:15-08-2004
Aan:Ronald Beuker (Sysop)MsgID:1293.2
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Hoi Ronald,

Een echte mening heb ik nog niet, omdat de Nederlanse SP nog niet uit is (zou ergens in september moeten gebeuren). SP2 is alleen nog in de Engelse en Duitse uitvoering beschikbaar, en mag beslist niet over een Nederlandse XP gezet worden. Ik heb natuurlijk wel het een en ander gelezen, en SP2 kan beschouwd worden als Sp1 + alle fixes daarna + heel veel aanpassingen in de XP beveiliging + een paar extra's. Overigens een enorme update 262 MB groot! Daarom is het voor velen aan te raden de gratis cd-rom in september te bestellen.

- Ingebouwde pop-up stopper
Die sommige websitemakers nog wel eens voor verrassingen zal doen laten staan: Niet alleen pop-ups worden geblokkeerd, maar ook andere mogelijkheden worden beknot, zoals een aantal Javascriptfuncties. (Meestal functies die titelbalk en statusbalk laten verdwijnen, en vensters groter dan het IE venster aanmaken, of vensters achter het huidige venster willen zetten e.d.).

- XP firewall staat standaard n voor een nieuwe netwerkverbinding
En is danig uitgebreid mbt configuratiemogelijkheden, sluit automatisch niet gebruikte poorten, start eerder in het bootproces (eerst kon er een beestje vr de firewall running was even snel binnenglippen). Kan onderscheid maken tussen Lan en Wan verbinding en applicatienamen, en daarvoor verschillende blokkeringen opzetten. Zal tevens wel voor wat problemen zorgen schat ik zo in. Bij netwerkverbindingen wordt niet meer automatisch een netwerkverbindingsbrug opgezet (bijv. bij kabel en Wlan).

- Een soort van moeder overste die je blijft plagen totdat je, na het installeren van een update, eindelijk de pc opnieuw laat opstarten.
Je bedoelt het beveiligingscentrum? Daarin zouden ook dergelijke waarschuwingen (updates, aanwezigheid virusscanner, aanwezigheid firewall) weer uitgezet moeten kunnen worden.

- Plaatjes in HTML-mail worden door Outlook Express niet meer standaard getoond (moet je even klikken op een balk bovenaan het bericht).
Dat zou als het goed is alleen moeten gelden voor afzenders die niet in je adresboek voorkomen.
En er is een attachment manager, en een verbeterde privacy functionaliteit (tegen Spam).

- Applets e.d. in Internetpagina's worden ook niet meer zomaar weergegeven; dan heb je weer zo'n zelfde balk bovenin het scherm om het uitvoeren van zo'n applet toe te staan.
Dat is de plugin manager, zou wel eens een heel handige tool kunnen zijn. Je kan er bepaalde publishers mee uitsluiten, danwel toelaten. Verder moet er een crash detection zijn ingebouwd, die laat zien welke plugin (add-on) er verantwoordelijk was voor die crash. Bij add-ons moet je denken aan ActiveX, BHO's, Toolbar uitbreidingen enzo. Verder zijn de beveiligingszone's van IE, met name die van de locale computer bijgewerkt. Verder gaat het bekende schermpje "Software van Fa List en Bedrog altijd vertrouwen?" uitgebreid worden met "Nooit vertrouwen".

Verder is er uitgebreider ondersteuning voor Bluetooth, en meer ondersteuning voor Wlan netwerken, gebeugenbescherming om de beruchte buffer overruns helpen te voorkomen, en verder -kon wel eens heel interessant zijn- ingebouwde mogelijkheden voor peer to peer netwerken (zelf filesharing netwerken opzetten en map op jouw pc via internet met anderen delen enzo), en definitieve overstap naar IPV6. Verder is de Groups Policy Editor danig uitgebreid, kleine irritaties zijn verholpen, zo staat die rottige messenger service standaard uit. Er is een nieuwe update technologie ingebracht (Windows Update Service, WUS) dat pas in 2005 uitkomt.

Hoe dat precies zit met al die oude update's en hotfixes weet ik niet. Je zou aannemen dat SP2 die hoort te verwijderen. In ieder geval hoef je gelukkig niet bij oudere cd's eerst SP1 te installeren. SP2 bevat alle aanpassingen van SP1.

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 3 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Bert Visscher (Sysop)Datum:16-08-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1293.3
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

Ik heb vorige week het recent uitgebrachte DirectX 9.0*c* genstalleerd. Ik vraag me af of dat ook is meegenomen met SP2?

Bert



Bericht 4 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PimmetjeDatum:16-08-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1293.4
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Hi Michel en anderen,

Leuk, dat SP2 eraan komet (of al is). Ik dacht ergens op internet gelezen te hebben, dat men niet onverdeeld gelukkig is met die SP2. Levert hier en daar wat porblemen op. Kan niet zo gauw meer vinden, waar ik het gelezen heb.
Wat is jullie mening?

En dan nog een vraag, maar misschien is-t-ie al eens een keer beantwoord<g>.
Kun je zo SP2 bestellen en kan die dan elke willekeurige XP-installatie updaten? Of wordt dat beperkt door kweenietwat<g>.

Groetjes

Pim



Bericht 5 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:John Kopmels (Sysop)Datum:16-08-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1293.5
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Hio Pim,

> Ik dacht ergens op internet gelezen te hebben,
dat men niet onverdeeld gelukkig is met die SP2.
Levert hier en daar wat problemen op.

er is zelfs een tooltje om ongewenste installatie bij (auto)update tegen te houden
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/maintain/sp2aumng.mspx

ik ga in elk geval even wachten op de horror verhalen :-)

MS traditie volgende hebben ze een misschien
weer een extra sp nodig om deze bij te werken

zoals destijds bij enkele office versies 1
en 2 door 1a en 2a vervangen moesten worden

> Kun je zo SP2 bestellen en kan die dan elke willekeurige XP-installatie updaten?
Of wordt dat beperkt door kweenietwat<g>.

Er zou geen extra blokkade, anders dan in SP1 inzitten (wat betreft illegale
kopieen) alleen is de lijst met bekende illegale nummers wel uitgebreid ...

Groetjes --john



Bericht 6 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PimmetjeDatum:16-08-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1293.6
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Hi Michel en anderen,

Heb nog een vraag mbt SP2. Is er een uitvoering voor home en prof. apart? Of maakt dat niets uit?

Groetjes

Pim



Bericht 7 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:16-08-2004
Aan:John Kopmels (Sysop)MsgID:1293.7
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Ha John,

Die link naar dat tooltje en de info eromheen is super! Hartelijk dank!!

Groetjes,

Just


Bericht 8 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Bert Visscher (Sysop)Datum:16-08-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1293.8
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Hoi Pim,

Dat maakt niets uit. En hier alvast een "lijstje" met programma's die wellicht niet of niet goed meer gaan werken:

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=884130&product=windowsxpsp2

Bert



Bericht 9 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:16-08-2004
Aan:Bert Visscher (Sysop)MsgID:1293.9
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Ha Bert,

Heel hartelijk bedankt voor die link. SP 2 gaat nu hier in de wacht. Als mijn virusscanner niet 100% betrouwbaar is (en hij staat erbij) is het einde oefening. Dan maar even geen SP2.

Er staan doodvrolijk ook MS produkten bij en geen oude ook. Blijkbaar dus niet zo ernstig allemaal, maar ik kijk wel eerst de kat uit de boom.

groetjes,

Just


Bericht 10 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ronald Beuker (Sysop)Datum:16-08-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1293.10
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Discussie bekeken : 193 Discussie gestart door : Discussie gestart op : 15-08-2004 18:31



Bericht 11 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ronald Beuker (Sysop)Datum:16-08-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1293.11
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

>>SP2 is alleen nog in de Engelse en Duitse uitvoering beschikbaar, en mag beslist niet over een Nederlandse XP gezet worden.<<

Bedankt voor de tip! Ik had al bedacht dat ik voor de andere pc hier in huis maar even zou wachten, en nu weet ik waarom. <g>

>>Overigens een enorme update 262 MB groot! Daarom is het voor velen aan te raden de gratis cd-rom in september te bestellen.<<

Ik had begrepen dat dat is omdat in die download lle soorten van XP-installaties gepatched kunnen worden? Ik zag in ieder geval iets over een tablet-PC versie voorbijkomen tijdens de installatie.

- Een soort van moeder overste die je blijft plagen totdat je, na het installeren van een update, eindelijk de pc opnieuw laat opstarten.
>>Je bedoelt het beveiligingscentrum? Daarin zouden ook dergelijke waarschuwingen (updates, aanwezigheid virusscanner, aanwezigheid firewall) weer uitgezet moeten kunnen worden.<<

Ik zal eens kijken! Je zult 'm ook wel zien zodra je een update via Windows update installeert (er stonden er voor mij nog een tweetal driver updates, die ik nu eindelijk maar eens genstalleerd heb <g>).

- Plaatjes in HTML-mail worden door Outlook Express niet meer standaard getoond (moet je even klikken op een balk bovenaan het bericht).
>>Dat zou als het goed is alleen moeten gelden voor afzenders die niet in je adresboek voorkomen.<<

Aah zo. Kan goed kloppen: afzenders van zulke damesfoto's heb ik inderdaad niet in mijn adresboek zitten. <g>

>>Hoe dat precies zit met al die oude update's en hotfixes weet ik niet. Je zou aannemen dat SP2 die hoort te verwijderen.<<

Bij de genstalleerde software staat het SP2 er wel bij, dus zou ik het weer kunnen verwijderen (denk ik). En dus zouden de SP1 bestanden nog ergens moeten staan! Maar waar? Nou ja, de harde schijf is toch groot genoeg. Nog wel... <g>

Groeten,

Ronald (Sysop)



Bericht 12 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Bert Visscher (Sysop)Datum:16-08-2004
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1293.12
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Hoi Just,

Och, ik maak gewoon een controlepunt en kijk dan wat SP2 doet. Lastig is wl dat ook professionele software problemen kan gaan geven, zoals Veritas BackupExec die we gebruiken.

Bert



Bericht 13 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:17-08-2004
Aan:Bert Visscher (Sysop)MsgID:1293.13
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Hoi Bert,

>> "lijstje" <<

LOL!

Ik heb zo het idee dat die firwall, in eerste instantie de grootste troublemaker is. Aangezien het een inkomende firewall is, kan die achter een routertje ook wel uit.

Verder kan het DEP (data execution prevention) mechanisme voor problemen zorgen. Is gelukkig ook per applicatie uit te zetten.

Ach het zal wel weer het nodige extra forumverkeer opleveren.
Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 14 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Bert Visscher (Sysop)Datum:17-08-2004
Aan:Bert Visscher (Sysop)MsgID:1293.14
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
>> Dat maakt niets uit. <<

De volgende link suggereert toch dat er verschillende versies zijn.

http://www.webwereld.nl/nieuws/19263.phtml

Bert



Bericht 15 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ruud de Wit (Sysop)Datum:17-08-2004
Aan:Bert Visscher (Sysop)MsgID:1293.15
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Bert,

>> Dat maakt niets uit. En hier alvast een "lijstje" met programma's die wellicht niet of niet goed meer gaan werken <<

Als ik die lijst bekijk dan val het mij toch wel tegen, zelfs heel veel Windows programma's (Office etc) zitten daarbij. Je kunt je dan gaan afvragen of je deze update wel moet installeren immers..., alle patches heb je al genstalleerd en heeft iedereen zijn/haar systeem aardig dichtgetimmerd. Installeer je wel SP2 dan bestaat de kans dat je weken bezig bent om je programma's weer draaiende te krijgen of elke keer lastig gevallen wordt door schermen waarin je de firewall moet instellen.

Dus maar wachten op SP1a ?

Zie ook... http://www.nu.nl/news.jsp?n=380210&c=50

Groeten,

Ruud de Wit
(Sysop)



Bericht 16 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Bert Visscher (Sysop)Datum:17-08-2004
Aan:Ruud de Wit (Sysop)MsgID:1293.16
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Hoi Ruud,

>> Dus maar wachten op SP1a ? <<

Die is er al een tijdje <g>. Alleen als je geen SP1 hebt, wordt 'ie aanbevolen om te installeren:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0136e5f8-1684-4202-b2d0-c6a43430f12a&DisplayLang=en

Bert



Bericht 17 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:17-08-2004
Aan:Ruud de Wit (Sysop)MsgID:1293.17
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Hoi Ruud,

>> Installeer je wel SP2 dan bestaat de kans dat je weken bezig bent om je programma's weer draaiende te krijgen of elke keer lastig gevallen wordt door schermen waarin je de firewall moet instellen. <<

Dan zet je die firewall in eerste instantie toch gewoon uit?
Lijkt mij nauwelijks een probleem. De aangegeven problemen hebben voor het merendeel te maken met problemen die je met iedere software firewall kan tegenkomen. Verder mogelijk nog wat problemen met slecht geschreven programma's die in het geheugen pagina's willen beschrijven die niet "in bezit" zijn, maar dat zijn er voorzover ik kan zien niet zoveel.

Maar .. <G> ik maak eerst even een ghost, zet sp2 er op en zie dan wel verder. Hoe groot de problemen in werkelijkheid zullen zijn is nog even afwachten helaas.

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 18 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:17-08-2004
Aan:Bert Visscher (Sysop)MsgID:1293.18
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
>> DirectX 9.0*c* genstalleerd. Ik vraag me af of dat ook is meegenomen met SP2? <<

Hoi Bert,

Ja dat is zo.
Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 19 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:17-08-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1293.19
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Dag Pim,

>> Ik dacht ergens op internet gelezen te hebben, dat men niet onverdeeld gelukkig is met die SP2. <<

Dat was met Sp1 niet anders.

>> Levert hier en daar wat porblemen op. <<

Dat klopt. Met name programma's die over het Lan en Wan via bepaalde poorten en protocollen willen werken kunnen last ondervinden van de nu standaard ingeschakelde software firewall. Dat is in wezen niet veel anders dan bij andere software firewalls. Dus f die firewall moet in die situaties netjes afgesteld worden, f als men dat te moeilijk vindt, kan hij uitgeschakeld worden.

>> Wat is jullie mening? <<

Zoals je leest loopt dat wel wat uiteen. Ik denk dat het niet zo'n enorme toestand zal zijn. Maar.. SP2 is nog niet uit (paar weken zegt men), en dan zullen we het wel meemaken.

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 20 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:17-08-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1293.20
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
>> Kun je zo SP2 bestellen <<

Naar ik begrepen heb kan dat gratis bij Microsoft.

>> en kan die dan elke willekeurige XP-installatie updaten? <<

1: Van dezelfde taalversie,
2: Legale versies,

>> Of wordt dat beperkt door kweenietwat <<

Ja dus. Als Sp1 niet is genstalleerd omdat het een gekraakte versie betrof, kan je Sp2 ook maar beter laten (is SP1 + meer). Verder zal de lijst met illegale productcodes wel uitgebreid zijn. Dus heb je XP+Sp1, maar dan illegaal, dan heb je kans dat SP2 weer gaat mekkeren.

Verder is de update voor XP home n Pro (de juiste bestanden worden er selectief uitgevist), en zelfs de ondersteuning voor de tablet PC en MCpc wordt updated:

<quote>
Tablet PC users will see their OS upgraded to a new version of the Tablet PC OS, dubbed Windows XP Tablet PC Edition 2004. Code-named Lonestar, this version of the Tablet PC OS is dramatically enhanced over the initial version, which was one of the more mature Windows releases I've evaluated.
Microsoft originally planned to deliver XP Tablet PC Edition 2004 separately from XP SP2, as it had done with Windows Media Center Edition (MCE) 2004 (code-named Harmony), the update it shipped for Media Center PCs late last year. But with the XP SP2 security push, Microsoft realized that it would better serve customers by tying these releases together. So the company asked PC makers to pull their Harmony upgrade offers and integrated both XP MCE 2004 and XP Tablet PC Edition 2004 into XP SP2. XP SP2 will apply to all XP users, but Media Center PC and Tablet PC owners will experience other significant enhancements that are unique to their systems.
</quote>

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 21 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ruud de Wit (Sysop)Datum:18-08-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1293.21
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Michel,

>> Dan zet je die firewall in eerste instantie toch gewoon uit?
Lijkt mij nauwelijks een probleem.<<

Nee geen probleem als je een externe router gebruikt maar voor stand-alone PC zet je de boel weer open. Maar goed...

>>Maar .. <G> ik maak eerst even een ghost, zet sp2 er op en zie dan wel verder. Hoe groot de problemen in werkelijkheid zullen zijn is nog even afwachten helaas. <<

Dat is zo, ik wacht alle heisa over deze update wel af, dan is er meer bekend over de problemen die kunnen ontstaan.

Groeten,

Ruud de Wit
(Sysop)



Bericht 22 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Franc Wiedenhoff (Sysop)Datum:30-08-2004
Aan:Bert Visscher (Sysop)MsgID:1293.22
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Bert,

<< En hier alvast een "lijstje" met programma's die wellicht niet of niet goed meer gaan werken: >>

lekker, daar zitten een paar bij die ik dagelijks gebruik. Heerlijk die M$

Franc
http://indischkoken.nl


Bericht 23 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:30-08-2004
Aan:Franc Wiedenhoff (Sysop)MsgID:1293.23
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Ha Franc,

Wat ik zo hoor, gaat het verder prima met SP2. Hij staat hier bij mij al aan de deur te kloppen (ik heb een US XP met 'ollandse schil) en binnenkort mag hij erin ook.

groetjes,

Just


Bericht 24 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Franc Wiedenhoff (Sysop)Datum:01-09-2004
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1293.24
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Just,

<< ik heb een US XP met 'ollandse schil >>

ik wacht wel even todat de nl versie uit is (en dan nog liever ook na alle bugs verdwenen zijn, maar dat zal wel niet <bg>

franc
http://indischkoken.nl


Bericht 25 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:01-09-2004
Aan:Franc Wiedenhoff (Sysop)MsgID:1293.25
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Ha Franc,

Ik wacht ook eerst de reacties goed af, maar ik wil ook niet al te lang wachten.

groetjes,

Just


Bericht 26 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:04-09-2004
Aan:Ronald Beuker (Sysop)MsgID:1293.26
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Ha Ronald,

Ik heb op mijn werkportable een Engelse XP met Nederlandse schil. Servicepack 2 zojuist laten installeren via Windows Update (over breedband) en alles is zo te zien hier nog heel in Windows e.a..<hijg>

Ik moest alleen voor de eTrust virusscanner een poortje openen met een tool van eTrust en een patch draaien vanwege het RPC gebeuren (volgens mij om hun versie van een soort Liveupdate weer mogelijk te maken).

Het was een 111 Mb grote download met er achteraan nog eens 10 Mb voor .NET..Ik zag trouwens geen kans iets aparts te downloaden voor de collega's zonder breedband.

[Oh ja, en zo'n lekker klein MS Mobile muisje gekocht - met draadje want anders loop ik weer batterijen te zoeken onderweg..)

groetjes,

Just


Bericht 27 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:10-09-2004
Aan:Ronald Beuker (Sysop)MsgID:1293.27
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Beste mensen,

Voor het gemak hier even nogmaals de tekst en DE link van bericht nummer 190382 elders in deze sectie van Sysop Bert, erg nuttig voor het updaten van PC's zonder breedbandverbinding of andere taalversies van Windows.

Bert, hartelijk dank!

Just Vecht

---

Hoi allemaal,

Wie niet kan wachten:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=049C9DBE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A&displaylang=nl

't Is wel het netwerkinstallatiepakket, maar dat werkt net zo goed. 258 MB in 20 min. gedownload, in 45 min. genstalleerd, geen centje pijn :-)

Bert


Bericht 28 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:10-09-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1293.28
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Ha Michel,

Ik heb zojuist onze "Keuken" PC van SP2 voorzien en dat liep vlekkeloos. Zoals Symantec al liet weten ziet SP2 niet meteen automatisch dat Norton Antivirus 2004 er is door de Norton Antivirus beveiligings-methode. Even Liveupdate draaien voor de betrokken update was voldoende om dat op te lossen.

groetjes,

Just


Bericht 29 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Bert Visscher (Sysop)Datum:10-09-2004
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1293.29
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Hoi Just,

>> Even Liveupdate draaien voor de betrokken update was voldoende om dat op te lossen. <<

H, hoe kan dat? Die update heb ik nog niet. Waarschijnlijk omdat ik NAV2002 heb? Zou niet uit moeten maken, toch?

Bert



Bericht 30 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:11-09-2004
Aan:Bert Visscher (Sysop)MsgID:1293.30
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Ha Bert,

Ik heb hier net op de "Woonkamer" PC gekeken met NAV2004 en Liveupdate haalt nu nog niks op. Het was een WMI (en nog wat..) update volgens het NAV update venster.

Stond jouw Windows beveiligingscentrum qua virusscanner dan soms gelijk al op OK? Het zou kunnen dat die speciale beschermingstechniek in NAV2002 er nog niet was en ja, dat valt er ook niks te updaten..

De "Woonkamer" PC hier is een pietsie erg aan een verse Windows toe en minimaal moet ik eerst de nodige bestandjes veilig stellen voor we SP2 erover jassen - als ik al niet gelijk opnieuw Windows erop zet.

groetjes,

Just <ik ben wel lui, ja..>


Bericht 31 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Bert Visscher (Sysop)Datum:25-09-2004
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1293.31
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Hoi Just,

Nou, in het Beveiligingscentrum staat Virusbeveiliging nog steeds op Niet Gecontroleerd, dus die fix is er nog steeds niet.

Bert



Bericht 32 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:25-09-2004
Aan:Bert Visscher (Sysop)MsgID:1293.32
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Ha Bert,

Ik heb gisteren onze "Woonkamer" PC van een frisse Windows voorzien met een eveneens frisse Norton Antivirus 2004, Servicepack 2 eroverheen en verdraaid - dat beveiligingscentrum weigert NAV als in orde zijnde te herkennen <grrrrr>

Heel erg in orde dat NAV, maar hoe maakt ik dat Windows nou wijs?

groetjes,

Just


Bericht 33 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:25-09-2004
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1293.33
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
>> maar hoe maakt ik dat Windows nou wijs? <<

Hoi Just,

Niet. Gewoon wachten tot NAV de correcte updates heeft binnengehaald, en het pakket "Windows SP2 compliant" heeft gemaakt. Verder zou ik er overigens helemaal niet aan tillen. Dat malle beveiligingscentrum doet wat al jren in NAV zit ingebakken; kijken of er met de virusscaner is gemorreld.

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 34 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:26-09-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1293.34
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Ha Michel,

Eh ja, kijk, mmm, zie.. Ikku een beetje perfectionistisch ja.

Slechte eigenschap in de IT, kweettut..

Dank je wel!

groetjes,

Just


Bericht 35 van 35

NL Computer Forum ~ Windows
Van:rturpijnDatum:14-11-2004
Aan:Ronald Beuker (Sysop)MsgID:1293.35
Onderwerp:Windows XP SP2Forum:ws-nlcomputer
Hallo Ronald,

Ik heb een waardeloze ervaring met servicepack 2. Althans, ik denk dat het daaraan ligt. Na ingelogd te hebben via Compuserve op het net word ik er binnen een bepaalde korte tijd eraf gegooid (dwz de verbinding wordt verbroken). Deze irritante storing is begonnen na installeren van servicepack 2. Op de HCC beurs kon Microsoft mij eigenlijk niet zo veel vertellen, behalve dat het waarschijnlijk iets te maken heeft met de realtie die er is tussen XP en mijn ISDN kaart. Als leek kon ik het nauwelijks begrijpen. Verder krijg ik ook een melding dat ik niet goed beveiligd zou zijn hoewel Norton antivirus wel herkend werd. Symantec heeft hier wel een antwoord op gegeven, maar het is mij niet duidelijk of Norton wel past in servicepack 2. Ik moet trouwens opschieten met dit bericht, want elk moment kan ik er af gegooid worden. Wie helpt mij?

Rick Turpijn