Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

198 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 14:51:49

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: CPU ik kom er niet meer uit  (gelezen 8910 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Joël

  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 433
  • Geslacht: Man
    • top website voor eigen pc builder
CPU ik kom er niet meer uit
« Gepost op: 1 oktober 2013, 18:48:45 »
hallo,

mijn stock CPU koeler kan het niet meer hebben en wil graag met pensioen.
nu wil ik dus een nieuwe en aangezien mijn airflow niet erg goed is door mijn videokaart en vele hardeschijven wil ik ten eerste over na de zalman Z11 behuizing voor de koeling van mijn HDD's.

tuurlijk zoals ik al zei mijn cpu koeler heeft geen zin meer maakt steeds meer herrie begint met een irritant ratel geluid. (hij is schoon) dus ik wou eigenlijk over gaan naar waterkoeling maar ik heb op andere forums gevraagd en de meningen verschillen nogal heel erg. dus ik wou graag dat jullie mij ook even kunnen helpen want ik zit dus te twijfelen tussen welke waterkoeling. het gaat trouwens om een AM3+ moederbord met een 125-130 watt processor.
dit zijn de kandidaten:
nummer 1
nummer 2
nummer 3
nummer 4
nummer 5
nu wil ik heel graag weten welke jullie zouden nemen aangezien ik waterkoeling het koelt beter het is vaak stiller (behalve bij echte stress momenten) het ziet er een stuk beter uit dan een enorm stuk aluminium op je moederbord. en de fan kan je altijd nog vervangen door een sterke een.

en als ik dit zo doe past het in de kast? corsair raadt me aan om hem op de plek van de back fan te doen zodat je daar boven nog 2 outtake fans hebt aangezien je anders 3 outtake fans hebt en volgens corsair kan je ook prima met 2 outtake en een outtake waar nog een radiator tussen zit :P weet iemand zo of dit gaat passen of niet?

groet
Joël Albersen