Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

372 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

25 april 2024, 08:00:25

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Help!  (gelezen 5696 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Help!
« Gepost op: 8 november 2009, 23:34:30 »
Bericht 1 van 6

NL Computer Forum ~ Windows
Van:SinjodickDatum:10-09-2004
Aan:AllenMsgID:1301.1
Onderwerp:Help!Forum:ws-nlcomputer
Onderwerp: het overzetten van gegevens van de huidige computer naar de aanstaande nieuwe compu-ter.
Huidige computer:
Windows XP
Geen netwerkkaart
Geen firewire
Wel USB.0
Processor Intel 1,0 GHz
Modem 56Kbs/V.92

Aan te schaffen computer:
Incl. netwerkkaart, firewire,en USB 2
Processor minimaal 2,8 GHz

Volgens de Wizard Bestanden en Instellingen overzetten zijn er twee mogelijkheden:
1) via een z.g. nulmodemkabel
2) m.b.v. een netwerk

Nu zou ik het met de nulmodemkabel willen proberen, omdat ik voor het netwerk een netwerkkaart zou moeten aanschaffen.
De over tezetten gegevens bestaan vnl. uit foto's (+/- 1 Mb en documenten (+/- 100 Mb)
Mijn vraag: is dit te doen? Of moet ik rekening houden met complicaties.
Bij voorbaat dank voor het commentaar, Dick.




Bericht 2 van 6

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:10-09-2004
Aan:SinjodickMsgID:1301.2
Onderwerp:Help!Forum:ws-nlcomputer
>> Nu zou ik het met de nulmodemkabel willen proberen, omdat ik voor het netwerk een netwerkkaart zou moeten aanschaffen. <<

Dag Dick,

Als je die oude pc nog wilt gebruiken, zou ik er zeker even een netwerkkaartje in prikken. Die dingen kosten een paar appels en eieren. Waarschijnlijk ongeveer even duur als een (trgend traag) nulmodem kabeltje. Wat je met een netwerkkaartje in enkele minuten doet, duurt met een nul-modem kabeltje (100MB.. pakweg 15 uur of langer <G>).

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 3 van 6

NL Computer Forum ~ Windows
Van:SinjodickDatum:10-09-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1301.3
Onderwerp:Help!Forum:ws-nlcomputer
Beste Michel,
Flabbergasted door je snelle reactie.
Om 1 Gb aan gegevens over te zenden zou ik dus 10 x 15 = 150 uur, dat is bijna een week, nodig hebben?
Dat kan dus niet.
Heb je voor een netwerk ook niet een "hub" nodig.
Het is wel zo dat ik van mijn leven nog nooit een computer heb open gemaakt.
Je kunt je daarom wel enigszins mijn huiver voorstellen om daaraan te beginnen.
Maar ik ga mijn licht eens opsteken op dit gebied.
In ieder geval hartelijk bedankt voor je snelle reactie.
Dick.


Bericht 4 van 6

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:10-09-2004
Aan:SinjodickMsgID:1301.4
Onderwerp:Help!Forum:ws-nlcomputer
>> Heb je voor een netwerk ook niet een "hub" nodig. <<

Je en nee.

Als je maximaal twee pc's aan elkaar wilt knopen in een netwerkje, heb je geen hub nodig, maar een UTP cross-kabel. In iedere pc-zaak te koop.

Dat inbouwen is iha een eitje:

Stekkers allemaal uit de kast, en kast aan de achterkant openschroeven. Je ziet een aantal witte gleuven, dat zijn de Pci sloten. Mogelijk is een of meerdere pci sloten al bezet door een insteek kaartje. Jouw netwerkkaartje moet in een lege gleuf gestoken worden. Daarvoor moet je wel eerst het dekplaatje van die lege gleuf verwijderen (n schroefje). In dat kat in de achterkant past dan het dekplaatje van de netwerkkaart, dat je met dat ene schroefje weer vast zet. Controleren of het kaartje er goed in zit, en kast weer dicht doen. Kabels aansluiten, en pc aanzetten. Pak de kast eerst beet voor je er met de handen ingaat, om zo statische electriciteit af te laten vloeien.

Aangezien het een XP pc is, hoef je hoogstwaarschijnlijk niets te installeren aan software. Wel moet op beide pc's wat aan de netwerk instellingen geregeld worden, maar dat komt wel als jij besluit tot een netwerkkaartje.

1 GB zal bij 19200Bps zo'n 115 uur duren. De standaard snelheid is echter maar 9600bps, en dan duurt het 230 uur (bijna 10 dagen pfff..). Zet je de com poorten beide op topsnelheid dan zit je hopenlijk op 100000bps, en dan duurt 1GB "maar" 22 uur. Of alle data dan nog wel zonder brokken overkomt, betwijfel ik wel, maar geen ervaring mee.

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 5 van 6

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PeterDatum:11-09-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1301.5
Onderwerp:Help!Forum:ws-nlcomputer
hoi Michel,

>>gegevens overzetten naar nieuwe pc

ipv een kabeltje tussen beide pc's kun je toch ook de oude HD effe aan de nieuwe pc hangen enzo de gewenste gegevens overzetten. Gaat ook lekker snel en kost helemaal niets.

groeten, Peter


Bericht 6 van 6

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:11-09-2004
Aan:PeterMsgID:1301.6
Onderwerp:Help!Forum:ws-nlcomputer
Hoi Peter,

Dat kan natuurlijk ook, en ik gebruik die methode heel vaak, maar daarvoor moet je wel de kasten openschroeven, flatcables en voedingskabels aansluiten, master/slave jumpers instellen, in de gaten houden wat welke schijf is enzovoort. Voor veel mensen is dat te technisch.

Michel Uphoff
(Sysop)