Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

216 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 16:26:56

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Nieuwe upgrade werkt niet en leverancier werkt niet mee! Wie kan me dan helpen?  (gelezen 19561 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sunnyboy

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
    • easyVacation voor het vinden van reis of vakantie
In mei 2013 kreeg ik problemen met mijn oude PC, dus contactopgenomen met Alternate, waar die PC was gekocht om daar een upgrade te kopen.
Bij de standaard aangeboden upgrades was niet een voor mij bruikbare, daarom heeft de verkoper een andere mogelijkheid gezocht. M.b.v. die verkoper uitgekomen op een moederbord van MSI: B75A-G41, processor: Intel Core i3-3225 “Ivy Bridge” en 2 geheugen kaarten: D3 8GB 1333-999 K2KVR.
Van de verkoper kreeg ik de verzekering dat alles bij elkaar kan en goed zal werken. M.a.w. dat het geheel een goede conformiteit heeft.
Tevens heb ik daarbij Windows 8 gekocht en wel de 64 bit versie. De verkoper vertelde mij dat ik daar geen spijt van zou krijgen en dat al mijn apparatuur en software daar uitstekend mee zou werken. Voor alles zouden drivers zijn te vinden welke de apparatuur e.d. geschikt zou maken voor Windows 8. (Het is mij inmiddels gebleken dat diverse van mijn apparaten en software niet werken met Windows 8 en heb daarvoor geen correcte drivers kunnen vinden!)

Na ontvangst van de gekochte onderdelen heb ik mijn oude P.C. ontmanteld, om de oude behuizing te gaan gebruiken voor de nieuwe onderdelen en daarop Window 8 te gaan installeren.

Voor het precies beschrijven wat er allemaal is gebeurd heb ik meerder A-4tjes nodig, dat doe ik hier maar niet, maar indien nodig heb van alles wat er is gebeurd wel geschriften en / of copieën.

Meer in het kort kan ik zeggen dat nadat ik het systeem aan het draaien had gekregen zich allerlei problemen voordeden, zoals het niet werken van de muis, het niet in de bios-setup kunnen komen, het niet herkennen van de tweede vaste schijf, het niet willen opstarten vanaf de tweede harde schijf, en nog veel meer.

Ik heb allerlei mogelijkheden en / of instellingen geprobeerd, zoals met één vaste schijf, met twee vaste schijven. De vaste schijven op een andere SATA poort aangesloten.
Ook heb ik om uit te sluiten dat het aan de power unit lag een nieuwe power unit in de behuizing gemonteerd.

Het is wel eens voorgekomen dat alles werkte, maar dan gebeurden bij het opnieuw opstarten de volgende ochtend weer onverklaarbare zaken, welke niet normaal zijn en / of welke dingen juist zouden moeten werken en het weer niet deden.

Ik heb uiteindelijk elke verandering / aanpassing stap voor stap genoteerd om daarmee Alternate een goed inzicht te geven in de problemen.

Alles bij elkaar kreeg ik het idee dat iets in / of met het moederbord niet klopte. Het moet bijvoorbeeld m.i. toch mogelijk zijn om onder alle omstandigheden in de bios-setup te kunnen komen! Dit ook telefonisch geopperd aan de Alternate medewerker toen ik de klachten kenbaar maakte. Ik heb daarom dan ook gesuggereerd om niet alleen het moederbord met bijbehoren terug te sturen om te testen of alles correct werkte, maar het geheel met behuizing e.d. Maar dat werd gezegd was niet nodig omdat uit de testen die zouden worden uitgevoerd wel zou blijken of er iets fout was.

Heb daarop de onderdelen later retour gekregen met de opmerking dat testen hadden uitgewezen dat alles goed werkte en in orde was.

Ik heb daarop alles weer ingebouwd in een inmiddels nieuw van Alternate gekochte behuizing omdat ik al had gezien dat ik toch nog een tijdje van mijn oude P.C. gebruik zou moeten maken.

Ook nu weer bleek dat vaak dingen gebeurden welke niet behoren te gebeuren en / of dat er dingen welke zonder meer mogelijk moeten zijn, het niet deden. Ook deze keer heb ik allerlei aanpassingen gedaan, o.a. in de bios-setup, zoals van opstartschijf wisselen en nog veeeeeeel meer. Van alles wat ik heb gedaan heb ik de aanpassing genoteerd met de daarbij komende gevolgen in het P.C. gebeuren.

Uiteindelijk toch weer contact opgenomen met Alternate. Met een medewerker van Alternate heb ik toen afgesproken dat ik het gehele systeem weer op zou sturen met mijn vaste schijven en de daarop geïnstalleerde Windows 8 systemen en dat zij het systeem zouden testen alsof ik het gehele systeem bij hen had gekocht en door hun was geïnstalleerd. Ik ben daarbij akkoord gegaan met het betalen van ik meen een bedrag van 65 euro.

Na enige tijd werd ik gebeld door Alternate dat het geheel was getest en dat ze de oorzaak van de problemen hadden gevonden. Ik had ook een kaartje aangesloten op de seriële poort van het moederbord. Dat nu zou niet goed zijn en was verwijderd waarna alles volgens Alternate goed was. (Geen woord over die 65 euro waarmee door Alternate zou zijn geaccepteerd alsof het een door hun compleet geleverd systeem was).

Het systeem is weer naar mij teruggestuurd en toen ik het uitpakte bleek dat de behuizing was ontzet. Bij nader onderzoek bleek dat de bodem van de doos enigszins gedeukt was. Hierdoor kwam ik tot de conclusie dat dit tijdens het transport moest zijn gebeurd. N.B. Bij het uitpakken was mij reeds gebleken dat de P.C. direct op de bodem van de doos had gestaan zonder schuim of ander zacht materiaal ertussen; dat zat slechts aan de zijkanten!
Alternate verzocht foto's te maken van de schade en deze op te sturen. Enfin, de P.C. weer ingepakt en opgestuurd.
Na ongeveer een week heb ik gebeld, omdat ik niets hoorde en ik ook geen bevestiging e-mail had ontvangen. Hierbij bleek dat mijn P.C. nog niet aan de beurt was!!!

Toen ik daarop enige dagen later het systeem weer terug ontving met de mededeling dat alles in orde was en dat uit hun testen was gebleken dat er geen verdere schade was en het geheel goed werkte.

De P.C. aangesloten op het elektriciteitsnet, muis, toetsenbord en beeldschermen en opgestart.
Het eerste was dat het systeem vastliep voordat het windows had geladen. Daarna nogmaals met hetzelfde resultaat. (Toch vreemd , volgens Alternate werkte alles toch goed!).

Via de bios van vaste schijf prioriteit gewisseld, nu wel werd opgestart waarbij in Windows ook bleek dat allebeide vaste schijven werden herkend.
Hierna heb ik een externe usb-3 schijf aangesloten op de usb-3 poort van het moederbord en een bestand veiliggesteld dat op één van de interne vaste schijven stond.
Daarop geprobeerd om Windows 8 op de niet opstartende schijf te installeren, echter de P.C. liet zich niet opstarten tot in het Windows 8 installatie venster en kwam in een doorlopende loop terecht. Daarop uiteraard in de bios gecontroleerd of de instellingen voor het opstarten vanaf een dvd correct waren, dit bleek (uiteraard) het geval te zijn.

Nog enige keren geprobeerd op te starten vanaf de dvd, met steeds hetzelfde
resultaat.
Daarop hetzelfde geprobeerd met mijn Windows XP SP1 dvd en ook met mijn Windows XP SP2 dvd. In beide gevallen kwam ik daarbij tot en blauw scherm met daarop de mededeling van een ernstige fout! Dus dat werkt ook niet.

Daarop in de bios de vaste schijven van opstart prioriteit gewisseld en weer geprobeerd op te starten vanaf de installatie dvd's. Ook nu werkte dat niet.

Hierop heb ik usb-schijf ontkoppeld en tevens de goed opstartende vaste schijf.
Toen werd de dvd herkend en kon ik doorgaan en Windows 8 op die schijf installeren.

Meerder keren opgestart van de nieuw geïnstalleerde vaste schijf, hetgeen steeds goed ging.
Ook nadat ik de externe usb-3 schijf had aangesloten leek alles steeds goed te gaan. Het systeem in die configuratie afgesloten.

De volgende dag bleek het opstarten tamelijk traag te gaan (knoop in de maag). Na enige keren opnieuw te zijn opgestart bleek het opstarten toch sneller te gaan.
Daarop de tweede, oorspronkelijk goed opstartende vaste schijf weer aangesloten. Deze werd in de bios wel, maar in windows niet herkend, ook na meerdere keren te zijn opgestart niet.

Voor mij was de maat toen vol en heb ik het systeem met bovengenoemde euvelen weer naar Alternate gestuurd.

Alternate liet weten het systeem te zullen testen, waarop ik hen liet weten dat het tijd werd te laten zien wat voor bedrijf Alternate is en een volwassen beslissing te nemen op basis van alles wat zich had voorgedaan en een klant welke reeds zaken deed met Alternate toen deze nog niet eens een vestiging in Nederland had.

Na alle communicatie na de laatste retourzending blijkt mij uit de laatste mail dd. 23 oktober 2013, van de coördinator klantenservice van Alternate dat deze nog steeds niet van zins zijn iets te doen wat na het geheel hiervoor beschreven toch zou mogen worden verwacht.

De Alternate medewerkers hadden correct gehandeld, uit testen was hun gebleken dat er niets loos was, het probleem zou liggen aan de usb-3 schijf (!), er werd ook voorgesteld dat ik beter een ander behuizing kon kopen tegen eventuele meerprijs, omdat de door hun geleverde te schade gevoelig zou zijn voor schade tijdens transport!!


Dit is de huidige status.

* Ik kan doorgaan met Alternate tot ik een ons weeg.
* Ik kan ingaan op het kopen van een nieuwe behuizing en mij het geheel te sturen. Waarmee de hiervoor omschreven problemen nog steeds niet zijn opgelost.
* Ik kan Alternate laten het geheel terug te sturen en de zaak verder te vergeten en elders een ander moederbord kopen, etc.
 
* Op dit forum vragen wie dergelijke problemen herkend en ereen oplossing voor weet!
 
 
 
 
 
Ik ben ten einde raad. Wie kan me helpen?

Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe upgrade werkt niet en leverancier werkt niet mee! Wie kan me dan helpen?
« Reactie #1 Gepost op: 26 oktober 2013, 10:23:24 »
Hoi Sunnyboy


Dit is een behoorlijk pittige upgrade.

Waarvan de hardware nog de minste zorgen baart.

De stap van XP naar W8/64 is erg groot.

En als je dan ook nog wilt dat alle nostalgische apparatuur onder W8/64 werkt, dat moet je niet willen.
Als een verkopende partij aangeeft dat het wel kan, laat hun dan a ratio van xx euri deze upgrade verzorgen.

Dat XP niet te installeren is op het moderne moederbordje.
Zit hem meestal/altijd in een bios instelling of het missen van een driver tijdens de installatie.

Is het alleen XP waar het op moet draaien, dan kan het met een bios instelling.
Is het een combinatie XP W8/64, dan heb je voor XP een driver nodig.
Dat heeft te maken met de chipset op het moederbord.

Al bij al komt er nogal wat meer bij kijken dan het simpel omwisselen van het moederbord, processor en geheugen.
Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.

Offline Sunnyboy

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
    • easyVacation voor het vinden van reis of vakantie
Re: Nieuwe upgrade werkt niet en leverancier werkt niet mee! Wie kan me dan helpen?
« Reactie #2 Gepost op: 26 oktober 2013, 13:41:54 »
Bedankt voor je reactie en advies, :)

Ja daar kwam ik ook pas achter nadat ik het geheel thuis had.
Alles was gekocht op advies van de medewerker van Alternate, die nadat ik hem had verteld dat ik toch wel enige wat oudere zaken wilde blijven gebruiken zei, dat voor alles wel drivers zouden zijn te vinden!
Natuurlijk moet je niet alles geloven en ik ging er toch wel van uit dat ik enige zaken zou moeten vernieuwen, maar dat mij dit zo werd geadviseerd geeft me wel een extra hefboom, zoals jezelf ook al aangeeft.

Dat de stap van XP naar W8 een heel behoorlijke is heb ik ook ondervonden, maar daar kom ik wel overheen. Met wat fantasie en doorzetting zal dat wel komen. "Waar een wil is is een weg" nietwaar.

Dat XP niet 1, 2, 3 op dit bord draait, daar ben ik ook achter gekomen. Op mijn vraag hierover kreeg ik van twee verschillende medewerkers van Alternate twee tegengestelde antwoorden, de één zei dat XP niet mogelijk was op dit "moderne" bord terwijl de ander juist zei dat het wel mogelijk was!
Ik heb inmiddels van een andere zijde vernomen dat hier waarschijnlijk in de BIOS iets voor is in te stellen. Zoals je zelf ook al zegt, of middels een bepaalde driver (hoe kom ik daar aan?)

Ik kan momenteel niets proberen, want het apparaat is nu nog bij Alternate in afwachting van een oplossing waar ze toch mee zullen moeten komen.
Ik heb het hele gebeuren trouwens inmiddels aanhangig gemaakt bij De Geschillen Commissie, waar ook Alternate bij is aangesloten.

Ondertussen werk ik nog maar met mijn oude systeem (wat ik bij wijze van spreken zo nu en dan aan moet zwengelen) met een ASRock P5B-DE bord wat ik in 2012 heb aangeschaft nadat op mij ASUS P5B de geest had gegeven. N.B. Daarop kon ik mijn oude geheugen en processor uit 2007 direct op plaatsen, terwijl ik in de oude windows XP installatie (gebaseerd op het ASUS bord) slechts een paar dingen hoefde aan te passen na het opstarten. Ik was daarom toen ook erg blij!

Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe upgrade werkt niet en leverancier werkt niet mee! Wie kan me dan helpen?
« Reactie #3 Gepost op: 27 oktober 2013, 21:25:16 »
de één zei dat XP niet mogelijk was op dit "moderne" bord terwijl de ander juist zei dat het wel mogelijk was!
Ik heb inmiddels van een andere zijde vernomen dat hier waarschijnlijk in de BIOS iets voor is in te stellen. Zoals je zelf ook al zegt, of middels een bepaalde driver (hoe kom ik daar aan?).
Als de moederbord fabrikant hem niet heeft, dan heeft de chip fabrikant Intel het ongetwijfeld.
Zie <linkje>

Je moet dan nog wel zelf uitzoeken of de chipset ondersteund wordt.

Als er geen mogelijkheid is om een driver toe te voegen tijdens de installatie van XP, dan kan het bij de AHCI driver ook op een iets andere manier.
In de bios schakel je dan AHCI uit, installeert XP, start het zaakje op, installeert de AHCI driver (er zit een *.exe bestandje bij). Deze installatie kan niet ongedaan worden gemaakt.
Start de PC opnieuw op, maar schakel wel eerst in de bios AHCI in en voila

Dit hoef je alleen te doen als je een combinatie van XP W8/64 gaat gebruiken (dualboot).
Het zou trouwens ook zomaar kunnen dat W8/64 ook werkt met uitgeschakelde AHCI, geen idee, nooit geprobeerd.

Van W7 weet ik wel, als de functie in de bios ingeschakeld staat, dan wordt de juiste driver automatisch mee geïnstalleerd.
Staat de functie uit, dan wordt het niet mee geïnstalleerd.
« Laatst bewerkt op: 27 oktober 2013, 21:43:08 door Leon »
Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.

Offline Sunnyboy

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
    • easyVacation voor het vinden van reis of vakantie
Re: Nieuwe upgrade werkt niet en leverancier werkt niet mee! Wie kan me dan helpen?
« Reactie #4 Gepost op: 27 oktober 2013, 22:32:56 »
:) Voorlopig dank.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe upgrade werkt niet en leverancier werkt niet mee! Wie kan me dan helpen?
« Reactie #5 Gepost op: 29 oktober 2013, 17:44:45 »
Hoi Sunnyboy,

Misschien is het volgende een oplossing?
Vraag of je naar hun werkplaats mag komen om zelf te zien dat het systeem goed werkt.
Je kan dan zien wat zij voor randapparatuur aansluiten en waarom het bij hun dan wel werkt.
Mogelijk kom je dan in contact met hun techneut en kan je een en ander bespreken/doornemen.

Héééééél lang geleden, toen ik nog service manager was, nodigde ik de klant uit in de werkplaats om zulke welles/nietes problemen op te lossen. Je kan een apparaat telkens heen en weer sturen maar dat lost niets op.
Een goed gesprek tussen klant en technicus kan zeer verhelderend werken.

Het is maar een idee.

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Sunnyboy

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
    • easyVacation voor het vinden van reis of vakantie
Re: Nieuwe upgrade werkt niet en leverancier werkt niet mee! Wie kan me dan helpen?
« Reactie #6 Gepost op: 29 oktober 2013, 20:49:26 »
Dag Ruud,

Bedankt voor je raadgeving.
Wat je voorstelt, daar heb ik zelf ook al aan gedacht, maar dat heeft voor mij het nadeel van een afstand van meer dan 2 x 200km.
Ik ben eerst nog bezig met andere mogelijke mogelijkheden. Indien nodig heb ik in mijn woonplaats al een IT bedrijf gevonden dat eventueel het systeem wil beproeven "waar ik bij mag zijn". Ik vind echter niet dat Alternate het "niet" werkende systeem aan mij terugstuurt en ik zelf dan maar moet zien!
Ik probeer in eerste instantie met Alternate tot een oplossing te komen. Sinds de laatste mail van Alternate vorige week, heb ik echter verder nog niets van hun vernomen. Ik heb daarom De Geschillen Commissie maar in de arm genomen. Dat heeft echter wat tijd nodig!  :boks:
Ik heb die commissie wel laten weten in te zijn voor een plezierige oplossing, maar ook dat ik zo langzamerhand weinig vertrouwen meer heb in Alternate!
Wat als zij voorstellen dat er andere, door hun te leveren nieuwe onderdelen in worden gebouwd en ook dat werkt niet als ik het systeem thuisgestuurd krijg

Offline Sunnyboy

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
    • easyVacation voor het vinden van reis of vakantie
Re: Nieuwe upgrade werkt niet en leverancier werkt niet mee! Wie kan me dan helpen?
« Reactie #7 Gepost op: 23 januari 2014, 20:40:07 »
:applaus:Het probleem met Alternate is inmiddels afgerond. Dit isvolgens mij hoofdzakelijk het gevolg van het gebruik maken van De Geschillen Commissie.
Ik heb het daarbij voor Alternate wel aantrekkelijk gemaaktdoor bij het oplossen van de problemen 2 Samsung SSD’s van elk 132GB te kopen. Ook heb ik nog een Canon MX525 en een UPS van APC gekocht. Dus voor nog zo’n 400 euro extra gekocht bij Alternate. Hoe gemakkelijk kun je het ze maken?
 
Het probleem was ook toen nog niet direct opgelost, want ookheb ik de gerepareerde computer een keer met een “door transport” beschadigde behuizing weer retour moeten sturen.
Op een gegevenogenblik werd ik gebeld door een Alternatemedewerker van de Technische dienst met de vraag of ze het geheel mochten repareren met een ander moederbord. Het originele was namelijk kapot gegaan! Wel heel toevallig, waar ik steeds had aangegeven dat de problemen waarschijnlijk werden veroorzaakt door het moederbord. Ik ben toen akkoord gegaan met een gelijkwaardig moederbord omdat hetzelfde type niet meer leverbaar was.
 
Een aantal dagen daarna kreeg ik de gerepareerde computerthuis gestuurd.
Toen bleek toch weer iets niet in orde te zijn, omdat hetbord niet was voorzien van aparte muis en toetsenbord PS/2 poorten. Bij het eerdere gesprek met genoemde technische dienst man had ik daarover gesproken omdat ik dat had waargenomen bij het beoordelen van het moederbord op de Alternate site zowel als die van de fabrikant. Mij is toen verteld dat het ook met één PS/2 poort zou werken, door gebruikt te maken van een 2-wegs PS/2 kabeltje. Alvorens akkoord te zijn gegaan met het betreffende moederbord had ik de technische man ook verteld dat ik gebruik maakte van een Sybex SwichView, waarop ik nog een andere computer heb aangesloten. De technische man zei dat het “zou” werken!
Wel niet dus.
N.B. Er was ook afgesproken dat hij er voor zou zorgen zo’n2-wegs kabeltje bij de zending te doen. Dat bleek er dus niet bij te zijn!!
 
Na ontvangst van het kabeltje bleek dus echt dat het nietwerkte.
 
Weer contact opgenomen, waarbij me werd verteld dat ze een2-wegs kabeltje zouden sturen welk ik kon aansluiten op een USB poort.
En……. Ook dat bleek dus niet te werken. Volgens Alternatemoest ik dan maar een andere SwichView kopen, of… het maar zonder doen!!!!!!
 
Uiteindelijk heb ik het toch voor elkaar gekregen eenmoederbord te laten inbouwen met 2 aparte PS/2 poorten.
Na ontvangst van het gerepareerde geheel bleek eindelijk hetgeheel te werken.
 
Ik had uiteraard ook de door Alternate kapot verklaarde HDDteruggekregen. Hiervan bleek nadat ik deze zelf heb onderzocht de MBR corrupt te zijn geworden, waarschijnlijk door het gedoe met het “kapotte moederbord”.
Deze HDD loopt momenteel als een fluitje in de nieuwecomputer nadat ik hem simpelweg heb gerepareerd door de “R” te gebruiken bij de herstelfunctie van de XP installatie DVD!!!
Vreemd dat ze zoiets bij Alternate zelf niet door hebben!!!!
 
Na nog wat heen en weer te hebben gecorrespondeerd met deGeschillen Commissie vanwege laksheid van Alternate om de zaak af te sluiten, kan ik nu zeggen dat ik een punt kan zetten achter het probleem met Alternate. Zucht!
 
Van één van de lezers van mijn bericht, ik had het op nogeen paar forums gezet, kreeg ik het verwijt dat ik mijn verhaal op dat forum zou hebben geplaatst om mijn gram te halen betreffende Alternate. Wel dat was niet mijn opzet geweest. Wel heb ik dit verhaal op enige forums geplaatst om daarmee mogelijkerwijze enige druk uit te oefenen op Alternate!
Ook had ik het verhaal gezonden naar Radar en Kassa. Ik wasimmers ten einde raad, en Alternate wilde geen enkele stap doen om tot een oplossing te komen.
 
NU MIJN ERVARINGEN MET WINDOWS 8.0.
 
Wel die zijn positief te noemen. Met de SSD werkt hetbijzonder snel en met het niet meer aanwezig zijn van het bekende Start Menu, links-onder valt het ook best mee.
Ook alle andere veranderingen vallen reuze mee, nadat jeenige tijd met Windows 8 hebt gewerkt is het onbekende geen enkel probleem meer.
Ik heb o.a. in W8 een mogelijkheid gevonden om een “image”te maken. Ik was gewent dit soort dingen te doen met Ghost, maar mijn uitgave van dat programma werkt niet onder W8 / 64bits.
Wel heb ik daarbij ook ontdekt dat een Windows image van eenWindows 8.1 installatie niet kan worden teruggezet met de Windows 8.0 DVD, en aangezien ik geen 8.1 DVD heb, blijf ik voorlopig maar bij Windows 8.0. Het verschil is namelijk minimaal.
 
De overstap van Windows XP naar Windows 8 is een behoorlijkestap, maar zoals uit het bovenstaande wel mag blijken toch goed te doen. Het kost alleen behoorlijk wat tijd. Verder kun je W8 zeer behoorlijk naar je hand zetten.
 
Verder heb ik ontdekt dat Windows 8 ook uitstekend kanwerken op een wat oudere computer en daarop behoorlijk snel is, zolang er maar geen “niet ondersteunde” apparatuur op behoeft te worden aangesloten.
 
Wel dat was zo ongeveer mijn verhaal, wat vanaf mei 2013 totin december 2013 heeft voortgeduurd en behoorlijk wat meer geld (en frustraties / zenuwen) heeft gekost dan alleen maar een simpele niet al te dure update te doen, dank zij een zich star en stoer opstellend bedrijf!!!
 
Oh ja, ik heb nog wel enige probleempjes met het volgende:
 
1   Omdat ik de enigeben die de computer gebruikt ben ik m.i. met mijn eigen inlognaam tevens administrateur. Toch vraagt het programma steeds of ik wel de administrateur ben en geeft me dan de mogelijkheid op een administrateurknop te drukken.
Is dit normaal? Kan iemand me opheldering geven?
 
2   Als ik in mijnbestandsbeheerprogramma (ik gebruik Total Commander) de ftp funkties in heb ingevoerd om zo op één van mijn sites te komen krijg ik steeds zaken te zien zoals:
LIST,  port failed, try PASV mode.
Kan iemand hier opheldering geven.
N.B. Ik voor de volgende gegevens in, zoals ik ze ook onderXP gebruikte:
Sessie:                         De naam die ik voor betreffende sitegebruik
Host naam:                 FTP-naam van mijn provider
Gebruikersnaam:        Mijninlognaam van / voor provider
Password:                   duidelijk!!!

 
Ik vermoed dat één van de door mij geïnstalleerde programma’ser de oorzaak van is omdat het wel werkt op een nieuwe / maagdelijke Windows 8.0 installatie.

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe upgrade werkt niet en leverancier werkt niet mee! Wie kan me dan helpen?
« Reactie #8 Gepost op: 25 januari 2014, 09:55:23 »
Hallo Sunnyboy,
Citaat
LIST,  port failed, try PASV mode.
Kan iemand hier opheldering geven
Als je in Total Commander het ftp onderdeel open klikt, selecteer je de ftp verbinding en kies bewerken. Zet een vinkje bij Pasieve mode gebruiken. Bij server instellingen moet automatisch geselecteerd staan.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Sunnyboy

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
    • easyVacation voor het vinden van reis of vakantie
Re: Nieuwe upgrade werkt niet en leverancier werkt niet mee! Wie kan me dan helpen?
« Reactie #9 Gepost op: 25 januari 2014, 10:06:37 »
LIST,  port failed, try PASV mode.
Kan iemand hier opheldering geven


Dank!