Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

201 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 21:53:45

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: haperende flash player 11.9.900.117  (gelezen 19438 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
haperende flash player 11.9.900.117
« Gepost op: 28 oktober 2013, 04:58:24 »
Hallo allemaal,

Sinds een tijdje hapert het beeld tijdens het afspelen van video's die worden afgespeeld met Adobe Flash player.
Het geluid loopt gewoon door maar elke minuut of zo bevriest het beeld een 1 á 2 seconden.
Het gebeurt in alle browsers: Chrome, FF en IE8 en zowel op mijn desktop als mijn laptop.

Volgens Adobe heb ik de laatste en juiste player geïnstaleerd. Chrome regelt dat zelf dus daar kan ik geen invloed op uit oefenen.

Heeft iemand enig idee waar ik het moet zoeken?

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: haperende flash player 11.9.900.117
« Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2013, 18:33:45 »
Hoi Ruud,

Als het met verschillende computers gebeurt zou ik de router(s) eens herstarten en de bekabeling controleren. Of mogelijk een hapering op de website die de video's aanbiedt.


Peter

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: haperende flash player 11.9.900.117
« Reactie #2 Gepost op: 29 oktober 2013, 21:11:25 »
Hoi Ruud,

Als het met verschillende computers gebeurt zou ik de router(s) eens herstarten en de bekabeling controleren. Of mogelijk een hapering op de website die de video's aanbiedt.


Peter


Hoi Peter,

Goed plan maar het gebeurt dus alleen met video's die met een flash player worden afgespeeld. Youtube, Facebook, www.uitzendinggemist.nl website maakt niet uit. 
Ik heb de flash player al verwijdert en opnieuw geïnstalleerd maar dat maakt voor Chrome niet uit. Dat kan je niet beïnvloeden.
We gaan vanavond eens verder speuren.
Dank,

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: haperende flash player 11.9.900.117
« Reactie #3 Gepost op: 29 oktober 2013, 21:22:33 »
Hoi Ruud,

Wordt het netwerk ook niet belast met andere zaken waardoor de internet verbinding hapert?

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: haperende flash player 11.9.900.117
« Reactie #4 Gepost op: 30 oktober 2013, 03:56:29 »
Hoi Peter,

Nee er is niets anders op mijn netwerk dat de boel kan beïnvloeden. Het is een 2Mb ADSL verbinding met telefoon.
Ook mijn speed en ping testen geven geen afwijkende waarden ten opzichte van eerdere tests.
Vanuit Costa Rica test ik altijd eerst met Tampa, Florida en daarna met een Europees test punt.
Alle testen worden in een overzicht opgenomen dus ik kan goed zien hoe de kwaliteit op een bepaalde datum was.
Ik gebruik www.speedtest.net en www.pingtest.net
Met speedtest kan ik wel met een NL server testen maar er schijnen geen pingtest servers in NL te zijn dus die test ik op Duitsland.

We gaan verder met puzzelen.

Tot horens,

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: haperende flash player 11.9.900.117
« Reactie #5 Gepost op: 7 november 2013, 02:39:05 »
We zijn ruim een week verder en ik ben nog niets opgeschoten. De snelheid meerdere malen getest en deze is niet slechter dan voor het probleem ontstond. Ik heb gecheckt of er een betere driver voor mijn video kaart is maar dat is niet het geval. Flash player ge-deïnstalleerd en weer opnieuw geïnstalleerd maar dat mocht ook niet baten.
Op Internet naar dit probleem gezocht en het enige wat dat oplevert is dat je de hardware versnelling beter uit kunt schakelen maar dat maakt in mijn geval niets uit.
Hier is een screenshot van een uitzending. De rode cirkel geeft aan dat er ruim gebufferd is.


Zou het iets in de PC kunnen zijn? Video geheugen of zoiets?
Ik laat de laptop even buiten beschouwing want deze zit op een draadloos netwerk dat misschien niet 100% goed loopt.

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: haperende flash player 11.9.900.117
« Reactie #6 Gepost op: 7 november 2013, 19:58:38 »
Hoi Ruud,

Zodra het beeld weer eens schokt, open dan taakbeheer.
Maak een screenshot van het tabblad Processen en post dat als bijlage.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: haperende flash player 11.9.900.117
« Reactie #7 Gepost op: 8 november 2013, 05:08:09 »
Hoi Peter,

Hier een screen dump op het moment van een freeze. De activiteit in de bestanden verandert niet waarneembaar anders dan dat het cpu usage een beetje omhoog schiet naar soms wel 40%. Tijdens het kijken zonder haperen varieert het tussen de 2 en 25%.


Ik hoop dat je er wat mee kan.

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: haperende flash player 11.9.900.117
« Reactie #8 Gepost op: 8 november 2013, 19:29:19 »
Nog even wat aanvullende informatie.
Ik heb een paar uur filmpjes en TV uitzendingen zitten kijken met de Task Manager geopend aan de rechterkant om de actieve files en de CPU usage in de gaten te houden.
Wat mij opvalt is dat tijdens een "freeze" er geen veranderingen in de files plaats vinden maar dat hoe langer een freeze duurt hoe hoger de CPU usage waarde is. Soms wel tot 95%.

Wat ook opvalt is dat het bestand chrome.exe soms tot wel 7 keer aanwezig is maar dat er van 3 of 4 de waarde verandert, de andere zijn volledig passief.

Hoop dat dit helpt.

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: haperende flash player 11.9.900.117
« Reactie #9 Gepost op: 8 november 2013, 20:03:45 »
Chrome start zichzelf voor elk apart tabblad. Als je startpagina bijv. Google is en die blijft op de achtergrond, dan zal daar niets om veranderen. Een pagina met actieve inhoud, zoals een filmpje zal wel meer activiteit blijven geven.

Ik zie geen problemen in je screenshot.

Citaat
hoe langer een freeze duurt hoe hoger de CPU usage waarde is. Soms wel tot 95%.
Dat lijkt me ook logisch, een volledig belaste CPU heeft geen tijd meer om zaken van bijvoorbeeld een muis, toetsenbord of beeldscherm af te werken.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: haperende flash player 11.9.900.117
« Reactie #10 Gepost op: 10 november 2013, 06:12:55 »
Probleem opgelost! Nu wil je natuurlijk weten HOE?
Tja, dat kan ik niet 100% goed omschrijven maar het komt er op neer dat er nog een spoor van een oud (verwijdert) programma in de "program files" stond dat continu in de achtergrond aan het zoeken was.
Ik heb tijden geleden eens een programma geïnstalleerd dat web sites met gratis films opspoorde op het Internet.
Uiteindelijk beviel dat niet en heb het verwijdert. Wat ik niet heb opgemerkt is dat het niet 100% verwijdert was, maar nu dus wel.

Dank voor de moeite,

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: haperende flash player 11.9.900.117
« Reactie #11 Gepost op: 10 november 2013, 13:47:21 »
Mooi, ook weer opgelost.
Welk programma was dat trouwens?

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: haperende flash player 11.9.900.117
« Reactie #12 Gepost op: 10 november 2013, 15:56:48 »
Goede vraag Peter. Slim als ik ben schrijf ik dat dus niet op. Ik weet het, dom, dom, dom.
Altijd aantekeningen maken als je wijzigingen aanbrengt, maar deze keer vergeten.

Het was een soort crawler. Er werd ook meteen ongevraagd een werkbalk geïnstalleerd. Daarin stonden een hele rits snelkoppelingen naar sites die gratis kanalen aanbieden. Dat is wat ik me er van herinner.

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.