Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

226 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 15:35:01

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: opstijgende ventilator  (gelezen 16158 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ron505
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
opstijgende ventilator
« Gepost op: 1 november 2013, 17:25:56 »
Sinds twee dagen heeft mijn ventilator een eigen leven. Als ik een aantal uur achter elkaar op de pc zit, werkt alles naar behoren. Ga ik echter 5 minuten iets anders doen, dan stijgt mijn ventilator op lijkt het wel. Ik heb dan geen programma's open staan, alleen wat er op de achtergrond hoort te draaien.
Na enkele muisbewegingen is het fenomeen verdwenen. Rara wat is het?
Ik heb de ventilator al schoongemaakt, niets lijkt te werken.

groet
Ron

Offline ron505
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
Re: opstijgende ventilator
« Reactie #1 Gepost op: 2 november 2013, 10:22:21 »
Niemand? ? ? ?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: opstijgende ventilator
« Reactie #2 Gepost op: 2 november 2013, 10:27:25 »
Welkom,

Download Speccy van Piriform.
Hiermee wordt een uitgebreide analyse van je computer gemaakt.

Let op: Indien tijdens de installatie gevraagd wordt om extra software "Google Chrome webbrowser" te installeren, vink dit dan uit.

Windows XP: Dubbelklik op "Speccy" om de tool te starten.
Windows Vista,7,8: Rechtsklik op "Speccy" en klik op  Als administrator uitvoeren.

Kies voor Nederlands (of Engels) en klik op Volgende(Next).
Na de analyse plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceer snapshot(Publish Snapshot)
Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
Een nieuw venster "Publiceer snapshot"("Publish Snapshot") verschijnt met daarin een link naar het analyse-rapport.
Kopieer en plak die link in je volgende bericht.

Offline ron505
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
Re: opstijgende ventilator
« Reactie #3 Gepost op: 2 november 2013, 10:51:51 »
Hoi Peter,

Ik hoop dat ik alles goed gedaan heb, hier is de link

http://speccy.piriform.com/results/lnm8QlNx1QVh0dT6qEXVFEM

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: opstijgende ventilator
« Reactie #4 Gepost op: 2 november 2013, 11:30:16 »
Hoi,

Prima gedaan.
Je hebt 2 antivirus programma's geinstalleerd, Panda Cloud Antivirus en Trend Micro Titanium Internet Security.
Dat is niet verstandig aangezien deze elkaar in de weg kunnen zitten.
We kijken eerst verder.

Download Zoek.zip naar het bureaublad.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Pak het bestand Zoek.zip uit en verplaats Zoek.exe naar je bureaublad.
  • Windows XP: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit zal maximaal 1 minuut duren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.
standardsearch;
installedprogs;
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.

Offline ron505
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
Re: opstijgende ventilator
« Reactie #5 Gepost op: 2 november 2013, 13:43:50 »
Daar is ie dan.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: opstijgende ventilator
« Reactie #6 Gepost op: 2 november 2013, 15:54:46 »
Hoi,

Er dient een boel opgeruimt te worden.
Print dit bericht of bewaar het als tekstbestand op je bureaublad zodat je het makkelijk kan nalezen.
Indien er iets niet duidelijk is, vraag het dan eerst!

Stap 1:
Download TiUnTool_2013_MUI.exe en plaats het op je bureaublad.
Dubbelklik op TiUnTool_2013_MUI.exe.
Krijg je een melding van "Gebruikersaccountbeheer", klik JA.
Klik op Software verwijderen.
Voer de 'captcha' karakters in en klik op Doorgaan.
Klik op Verwijderen en wacht tot de actie klaar is.
Herstart de computer als daarom gevraagt wordt.

Stap 2:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
(Lukt de-installatie van een item niet, ga dan verder met de volgende.
Wordt tussentijds gevraagd om de computer te herstarten, doe dat dan.)
    BabylonObjectInstaller
    Claro Chrome Toolbar 
    Claro LTD toolbar   
    Incredibar Toolbar  on IE 
    Internet Explorer Toolbar 4.6 by SweetPacks 
    Mutual Public
    PC Speed Up - Volledige uninstall
    PricePeep
    Search-Results Toolbar
    Softonic toolbar  on IE
    SweetIM for Messenger 3.7 
    Update Manager for SweetPacks 1.1
    uTorrentBar_NL Toolbar
    Vid-Saver
Herstart de computer.

Stap 3:
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP gebruikers: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.
PCSUService;s
C:\Program Files (x86)\PC Speed Up;fs
C:\Program Files (x86)\SweetIM;fs
C:\Program Files (x86)\SR Toolbar;fs
C:\Users\Inge van Gelder\AppData\LocalLow\Sun\Java\Deployment\cache\6.0;fs
C:\Program Files (x86)\bliss;vs
C:\Users\Inge van Gelder\AppData\Local\keyfile3.drm;f
C:\temp\jcompute.exe;p
C:\temp\wcompute.exe;p
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"SweetIM"=-;r
"Sweetpacks Communicator"=-;r
"DATAMNGR"=-;r
"SunJavaUpdateSched"=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r
"AppInit_DLLs"="C:\\PROGRA~3\\Wincert\\WIN32C~1.DLL";r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r64
"AppInit_DLLs"="C:\\PROGRA~3\\Wincert\\WIN64C~1.DLL";r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\Adobe ARM];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\Adobe Reader Speed Launcher];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\PCSpeedUp];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\Plex Media Server];r64
C:\Windows\tasks\PC SpeedUp Service Deactivator.job;f
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Mozilla\Firefox\Extensions];r
"{336D0C35-8A85-403a-B9D2-65C292C39087}"=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Wow6432Node\Mozilla\Firefox\Extensions];r64
"{336D0C35-8A85-403a-B9D2-65C292C39087}"=-;r64
C:\Program Files\Web Assistant;fs
cjofdnhdkbflacojpfpkchgafjahijbb;chr
dlnembnfbcpjnepmfjmngjenhhajpdfd;chr
jifflliplgeajjdhmkcfnngfpgbjonjg;chr
C:\Program Files (x86)\Perion;fs
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main];r
"bProtector Start Page"=-;r
{0ECDF796-C2DC-4d79-A620-CCE0C0A66CC9};c
{9BB47C17-9C68-4BB3-B188-DD9AF0FD2102};c
{CFF4DB9B-135F-47c0-9269-B4C6572FD61A};c
{87775fdb-6972-41f9-ae51-8326e38cb206};c
{000F18F2-09EB-4A59-82B2-5AE4184C39C3};c
{6E13DDE1-2B6E-46CE-8B66-DC8BF36F6B99};c
{7abe12ca-e995-4ab4-9a4e-ef8820a20182};c
{9D717F81-9148-4f12-8568-69135F087DB0};c
{E87806B5-E908-45FD-AF5E-957D83E58E68};c
{EEE6C35C-6118-11DC-9C72-001320C79847};c
{FD6D90C0-E6EE-4BC6-B9F7-9ED319698007};c
{FD72061E-9FDE-484D-A58A-0BAB4151CAD8};c
{98889811-442D-49dd-99D7-DC866BE87DBC};c
{F9639E4A-801B-4843-AEE3-03D9DA199E77};c
{5018CFD2-804D-4C99-9F81-25EAEA2769DE};c
{9E131A93-EED7-4BEB-B015-A0ADB30B5646};c
{ae07101b-46d4-4a98-af68-0333ea26e113};c
C:\Program Files (x86)\uTorrentBar_NL;fs
C:\Program Files (x86)\Claro LTD;fs
C:\Program Files (x86)\Incredibar.com;fs
C:\PROGRA~2\SRTOOL~1;fs
C:\Program Files (x86)\Softonic;fs
C:\Program Files (x86)\PricePeep;fs
C:\Program Files (x86)\Yontoo;fs
C:\Program Files\mutualpublic;fs
Mutual Monitor;s
win-compute;s
emptyjava;
emptyflash;
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Op het bureaublad zal nu een bestand genaamd "sample_<datum>_<tijdstip>.zip" staan.
  • Upload dit bestand naar http://www.mijnbestand.nl en plaats het linkje in je volgend bericht.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.

Offline ron505
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
Re: opstijgende ventilator
« Reactie #7 Gepost op: 2 november 2013, 16:38:49 »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: opstijgende ventilator
« Reactie #8 Gepost op: 2 november 2013, 17:04:25 »
Hoi,

Je hebt 2 keer hetzelfde bestand gepost.
Upload het bestand C:\Users\Public\Desktop\sample_02-11-2013_1628.zip naar www.mijnbestand.nl.
Post het linkje daarnaartoe in je volgende bericht.

Stap 1:
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP gebruikers: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.
autoclean;
silentrunners;
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Download AdwCleaner by Xplode naar je bureaublad.

Sluit alle openstaande programma's.
Windows XP: Dubbelklik op AdwCleaner.
Windows Vista, 7 en 8: Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.
Klik op Scan.
Na het scannen, klik op Clean.
In het venster '- AdwCleaner – Closing programs -' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informations -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Reboot required -' klik op OK.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[Sx].txt als bijlage in je volgend bericht.

Stap 3:
Is er al enige verbetering merkbaar?

Offline ron505
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
Re: opstijgende ventilator
« Reactie #9 Gepost op: 2 november 2013, 17:23:30 »
Hoi Peter,

De laatste stappen heb ik nog niet uitgevoerd, maar volgens mij is het probleem nu opgelost. Hij ratelt niet meer. Ik ga toch de laatste stappen uitvoeren en posten. Alvast ongelofelijk bedankt voor je reacties.

groet
Ron

Offline ron505
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
Re: opstijgende ventilator
« Reactie #10 Gepost op: 2 november 2013, 17:40:16 »
Het programma genereert twee tekst files, beide toegevoegd

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: opstijgende ventilator
« Reactie #11 Gepost op: 2 november 2013, 17:55:47 »
Hoi,

Mooi dat er al verbetering is maar we zijn nog niet klaar.
Upload het zip-bestand en post het linkje en het zoeklogje nog.

Offline ron505
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
Re: opstijgende ventilator
« Reactie #12 Gepost op: 2 november 2013, 18:10:40 »
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-GTLZELPYCHDY.zip

Hoop dat dit de goeie bestanden zijn. Moest het ff opnieuw doen, had de bestandjes al verwijderd.

Offline ron505
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
Re: opstijgende ventilator
« Reactie #13 Gepost op: 2 november 2013, 18:13:41 »
Ga nu overigens weg, dus zal vanavond laat of morgen reageren.
groet
Ron

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: opstijgende ventilator
« Reactie #14 Gepost op: 2 november 2013, 20:07:26 »
Hoi,
Citaat
Ga nu overigens weg, dus zal vanavond laat of morgen reageren.
Dat is geen probleem.

Het zoeklogje dat je nu post is gemaakt met een zoekopdracht van een eerdere keer. Daar hebben we niets aan.
Verwijder ook niet tijdens een fix ongevraagd logbestanden. Soms kunnen deze nog nodig zijn!
 
Doe aub het volgende:
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP gebruikers: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.
autoclean;
silentrunners;
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.