Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

215 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 13:41:40

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Kan ik.. (updates ophalen)  (gelezen 21599 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Kan ik.. (updates ophalen)
« Gepost op: 8 november 2009, 23:38:43 »
Bericht 1 van 7

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PimmetjeDatum:19-09-2004
Aan:AllenMsgID:1306.1
Onderwerp:kan ik??Forum:ws-nlcomputer
Hallo allemaal,

Bij het aanzetten en inloggen van de PPC kreeg ik de melding, dat er weer updates zijn. Kan ik die nu al veilig ophalen? Ik bedoel daarmee, wordt niet het systeem om een of andere reden verziekt, omdat er iets niet meer wil draaien.
Dit geldt natuurlijk niet voor mij alleen, maar ook voor vrienden en kennissen, die in mij een vraagbaak zien (hoe kunnen ze<g>?). Kan ik ze adviseren ga je gang maar?

Groetjes

Pim



Bericht 2 van 7

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:19-09-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1306.2
Onderwerp:kan ik??Forum:ws-nlcomputer
Ha Pim,

Als je niet gloeiende haast hebt en het zou hier om Service Pack 2 gaan, dan zou je ervoor kunnen kiezen nog een weekje te wachten. Het Pack is net actief gezet voor de Nederlandse versies.

Wat ik tot nu merk is dat het goed gaat. Voor de Engelse versie deed het Pack het als bij Microsoft gebruikelijk vrijwel probleemloos.

Kijk, heb je een PPC boordevol spyware, rare browservensters en andere ongewenste rommel, dan..ja, dan.. het zou..misschien..

groetjes,

Just


Bericht 3 van 7

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PimmetjeDatum:19-09-2004
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1306.3
Onderwerp:kan ik??Forum:ws-nlcomputer
Hi Just,

>>een PPC boordevol spyware<<

Je weet, dat ik dat systeem zo goed mogelijk probeer te beschermen, maar ik kan niet instaan voor vrienden, familieleden en kennissen, die maar wat aan kl...en<g>.
Maarre ... Waarom nog een weekje wachten?

Groetjes

Pim




Bericht 4 van 7

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:19-09-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1306.4
Onderwerp:kan ik??Forum:ws-nlcomputer
Dag Pim,

Dat is dus waarschijnlijk servicepack2 van XP.

Pittige download. Na installatie wordt de XP firewall automatisch aangezet. Dat kan problemen geven (sommige routers blijken niet meer correct te functioneren), maar dan zet je het eenvoudig uit. Verder zal je nog wat instellingen in het "veiligheidscentrum" moeten aanpassen als je telkens vervelende meldingen krijgt dat de virusscanner of de firewall niet aan staat of niet door Windows herkend wordt.

Zet zaken als teatimer, pop-up blockers en virusscanner tijdelijk uti als je SP2 installeert.

Verder heb ik nog weinig problemen ontdekt, behalve dat je in sommige gevallen de pop-up stopper wat moet afstellen.

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 5 van 7

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PimmetjeDatum:19-09-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1306.5
Onderwerp:kan ik??Forum:ws-nlcomputer
Hi Michel,

>>firewall automatisch aangezet<<
Geeft niet, want die staat nu ook aan, PPc zit niet achter een router.

>>pop-up stopper<<
Is niet in gebruik.

M.a.w. ik kan mijn gang gaan, begrijp ik<g>.

Groetjes

Pim



Bericht 6 van 7

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PimmetjeDatum:19-09-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1306.6
Onderwerp:kan ik??Forum:ws-nlcomputer
Hallo allemaal,

Nou het staat er op (pffff). Bijna 2 uur bezig geweest met download en installatie. Nu nog een een (1) vraag en misschien volgen er nog wel meer<g>. Ik zag tijdens de installatie, dat er een paar honderd bestanden voorbij vlogen om er een backup van te maken en weer veel later, dat er opgeruimd werd. Ben ik nu al die backup-bestanden weer kwijt? Want dat neemt natuurlijk wel een hoop ruimte in beslag. Of valt dat nog wel mee?

Groetjes

Pim



Bericht 7 van 7

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:20-09-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1306.7
Onderwerp:kan ik??Forum:ws-nlcomputer
>> Ben ik nu al die backup-bestanden weer kwijt? Want dat neemt natuurlijk wel een hoop ruimte in beslag. Of valt dat nog wel mee? <<

Dag Pim,

Nee, die ben je niet kwijt, en het is erg veel (bij mij zo'n 400MB). De backup staat in een hidden map onder de Windows map (iets in de geest van $SP2inst, ik ben de exacte naam al kwijt, want bij mij is e naar de bittenhemel).

Michel Uphoff
(Sysop)