Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

350 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 10:58:24

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Sotware printer Canon pixma mp495  (gelezen 12678 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Sotware printer Canon pixma mp495
« Gepost op: 8 november 2013, 18:39:45 »
Beste medeleden voor het volgende vraag ik jullie advies.
 
Onlangs is bij ons in de wijk een bolbliksem ingeslagenmet alle gevolgen van dien. Daarbij zijn diverse pc’s en schermen ontploft.
Mijn hulp is ingeroepen maar loop tegen een probleem aan.
 Door deze situatie is een nieuwe pc en scherm aangeschaften deze is volledig weer geïnstalleerd.
 Op met moment van de inslag stond printer Canon Pixma MP495niet aan en voeding is aanwezig.
 Welnu, deze printer probeer ik op de nieuwe Medion tekoppelen maar dit lukt niet. Deze pc heeft een besturingssysteem van Windows 8 64bits.
 Het probleem ligt in het feit dat de installatieschijfvan de printer niet meer aanwezig is. Via Canon bestaat wel de mogelijkheid deze te downloaden maar wil dit niet op de pc installeren.
 Het besturingssysteem van de printer wordt aangeboden metWinzip. Wil ik deze uitpakken dat moet ik hiervoor betalen maar dat gaat mij te ver.
 Op welke wijze ik het ook probeer het lukt mij niet om hetbesturingssysteem op de nieuwe pc te krijgen. Misschien doe ik iets verkeerds met dat als gevolg.
 
Ik vraag jullie hulp dan ook hierin of wellicht dat eriemand is die een dergelijke cd nog in zijn bezit heeft om de printer compatible te maken met de pc.
 
Met vriendelijke groet.
 Boyo.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Sotware printer Canon pixma mp495
« Reactie #1 Gepost op: 8 november 2013, 20:09:14 »
Hoi Boyo,

Probeer het uitpakken eens met het gratis 7-Zip.

Lukt dat wel?

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Sotware printer Canon pixma mp495
« Reactie #2 Gepost op: 8 november 2013, 21:38:18 »
Hallo Peter,

Dank voor je reactie.

Via bijgaande link tracht ik de driver binnen te halen. Na het binnenhalen wordt automatisch Winzip het programma aangeboden c.q. uitgevouwen. Als alles goed verloopt dan kan de pc of laptop de printer niet vinden. Kijk ik dan bij de geïnstalleerde programma's dan staat deze er wel echter bij de grootte en versie staat niets. M.a.w ik krijg geen mogelijkheid om met 7-zip hiermee iets te doen.
Sla ik eerst hetgeen op en open daarna het met 7-zip dan staat bij de grootte en versie nog steeds niets.
Vreemd hoor.

http://www.canon.nl/Support/Consumer_Products/products/Fax__Multifunctionals/InkJet/PIXMA_MP_series/PIXMA_MP495.aspx?DLtcmuri=tcm:16-1005654&page=1&type=download#

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Sotware printer Canon pixma mp495
« Reactie #3 Gepost op: 8 november 2013, 22:29:27 »
Hoi,

Het bestand mp68-win-mp495-1_03-ea24.exe.exe wordt gedownload. Dit is een zelf-uitpakkend bestand gemaakt met WinZip. Hierdoor hoef je als gebruiker WinZip niet geïnstalleerd te hebben.

Citaat
Kijk ik dan bij de geïnstalleerde programma's dan staat deze er wel echter bij de grootte en versie staat niets.
Dat kan kloppen, Windows Vista en hoger gebruiken een andere manier om deze gegevens te verzamelen dan eerdere Windows versies.
Dit staat los van de werking van de printerdriver.
De driver is dan in ieder geval geïnstalleerd.

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Sotware printer Canon pixma mp495
« Reactie #4 Gepost op: 9 november 2013, 09:59:43 »
Goedemorgen Peter,

Hierbij doe ik wat afbeeldingen bij wat het resultaat is van mijn acties omtrent het  afdrukken met de Canon Pixma MP495.

Zoals je ziet herkent de PC de printer nu wel. De pc is opnieuw gestart maar desalniettemin wordt er geen print gemaakt. Zou het wellicht de poort kunnen zijn? Op zichzelf vind ik dit wel vreemd omdat bij andere pc's elders alleen deze printer staat aangesloten.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Sotware printer Canon pixma mp495
« Reactie #5 Gepost op: 9 november 2013, 11:08:34 »
Probeer eens een andere USB poort en andere USB kabel.

Wordt er wel een printopdracht gemaakt?

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Sotware printer Canon pixma mp495
« Reactie #6 Gepost op: 9 november 2013, 18:52:25 »
Peter,

Ik heb drie verschillenede kabels gebruikt in diverse USB aansluitingen t.w USB2 en USB3. Het resultaat laat ik even zien in de bijgevoegde bijlagen.
Ik vind het zo gek dat dat deze printer deze meldingen geeft. Als controle heb ik de anderefuncties uitgeprobeerd zoals handmatig scanen of printen en dat gaat wel goed. Daarnaast heeft de andere printer, de Brother, via de pc een afdruk gemaakt en dat gaat ook goed.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Sotware printer Canon pixma mp495
« Reactie #7 Gepost op: 9 november 2013, 21:14:16 »
Op plaatje 10 en 11 zit de printer aan de LPT1 poort ipv een USB?

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Sotware printer Canon pixma mp495
« Reactie #8 Gepost op: 10 november 2013, 01:58:59 »
Je hebt de verkeerde printerpoort geselecteerd staan.

Zorg dat voor Afdrukken naar de volgende poort(en) de poort met de naam USBnnn (waarbij 'n' een getal is) is geselecteerd, waarbij Canon XXX Printer wordt weergegeven in de kolom Printer.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Sotware printer Canon pixma mp495
« Reactie #9 Gepost op: 10 november 2013, 15:42:52 »
Hallo Michel,

Kan je mij even berichten of je deze morgen mij reactie hebt ontvangen?

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Sotware printer Canon pixma mp495
« Reactie #10 Gepost op: 10 november 2013, 16:51:25 »
Behalve dit berichtje heb ik niets ontvangen.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Sotware printer Canon pixma mp495
« Reactie #11 Gepost op: 10 november 2013, 17:14:51 »
Merkwaardig Michel, ik heb eerder gemerkt dat mijn bericht soms niet ontvangen wordt.

Hier dan in de herhaling.

Bijgaand doe ik enkele afbeeldingen zoals de printer staat ingesteld. Ik heb diverse malen de aansluiting verwisseld van aansluitingen d.w.z. USB2 of USB3 zonder resultaat.
Zoals je ziet wordt automatisch Lpt1 aan de printer toegewezen. Verder zie ik geen mogelijkheid van USB.... om daar het nummer in te vullen. Wellicht kijk ik niet goed maar kan je mij dan aangeven hoe en waar ik dan kan bewerkstelligen.

Onder eigenschappen van de MP495 bij tabblad poorten zie ik een mogelijkheid om de Printerpooling in te schakelen. Dat vind ik raar omdat bij systeemconfiguratie onder services de printer pooling actief is. Is het soms de bedoeling dat ik dit moet aanvinken bij de eigenschappen van de printer

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Sotware printer Canon pixma mp495
« Reactie #12 Gepost op: 11 november 2013, 10:34:51 »
Ik zie nergens in de kolom printer die Canon staan.
Waarschijnlijk heb je alleen de printerdiver geïnstalleerd en niet de bijbehorende USB driver.
Deïnstalleer de dirversoftware, en installeer eens opnieuw. Loopt bij yhet installeren alle mogelijkheden die je geboden worden even door om te zien of je ergens USB moet activeren.
Is die mogelijkheid er niet, dan heb je waarschijnlijk een onvolledige installatieversie.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Sotware printer Canon pixma mp495
« Reactie #13 Gepost op: 11 november 2013, 18:28:29 »
Ik had gehoopt dat met het downloaden van de printerdriver via de site van Canon ook hiermee de USB driver werd geïnstalleerd. Maar zover ik nu heb begrepen is dat niet zo.
Daar ik niet meer in het bezit ben van cd installatieschijf ligt daar kennelijk het probleem. Ik vermoed dat op geen andere wijze de connectie tussen de printer en de pc zal lukken vanwege het ontbreken van de cd. Mocht er op een of andere wijze toch die mogelijkheid er zijn dan hoor ik dit graag. Zoniet, dan zit niets anders op om een nieuwe printer aan te schaffen en dan kan deze topic gesloten worden.

Ik wil Peter en Michel hartelijk bedanken voor hun bijdrage in deze.

Met vriendelijke groet.
Boyo.