Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

267 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 april 2024, 13:05:43

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Hoe start je de service COM+ Event System in de veilige modus? (Windows Vista)  (gelezen 18943 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline HiddeSchwietert
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Hallo, een vraag: Hoe kun je de service COM+ Event System in de veilige modus starten? Als ik dit probeer krijg ik een foutmelding dat de service niet in de veilige modus kan worden gestart. Hoe kan ik deze service toch laten starten in de veilige modus? Mijn besturingssysteem is Windows Vista. Veel dank! 

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Hoe start je de service COM+ Event System in de veilige modus? (Windows Vista)
« Reactie #1 Gepost op: 15 november 2013, 19:14:20 »
Welkom HiddeSchwietert,

Waarom start je de computer niet gewoon in Normale mode ?


Peter

Offline HiddeSchwietert
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Re: Hoe start je de service COM+ Event System in de veilige modus? (Windows Vista)
« Reactie #2 Gepost op: 16 november 2013, 06:08:29 »
Een lang verhaal:), komt er op neer dat de normale modus niet werkt. Terugkomend op mijn bovenstaande vraag: weet iemand hoe ik de service: COM+ Event System toch in de veilige modus kan laten starten?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Hoe start je de service COM+ Event System in de veilige modus? (Windows Vista)
« Reactie #3 Gepost op: 16 november 2013, 10:57:04 »
Hoi,

Citaat
komt er op neer dat de normale modus niet werkt.
Het lijkt me beter om dat dan op te lossen in plaats van een oplossing te zoeken die door Microsoft al geblokkeerd is.
"Als ik dit probeer krijg ik een foutmelding dat de service niet in de veilige modus kan worden gestart.".

Doe eens het volgende in Veilige mode:

Stap 1:
Download Zoek.zip naar het bureaublad.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Pak het bestand Zoek.zip uit en verplaats Zoek.exe naar je bureaublad.
  • Windows XP: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit zal maximaal 1 minuut duren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.
standardsearch;
installedprogs;
emptyflash;
emptyjava;
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.

Stap 1:
Download RogueKiller 32 bit (x86) of RogueKiller 64 bit (x64).

RogueKiller opstarten:
  • Sluit eerst alle openstaande programma's!
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op RogueKiller.exe.
  • Windows Vista, 7 en 8: rechtsklik op RogueKiller.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
Scannen:
  • Na opstarten begint RogueKiller meteen een pre-scan, wacht tot de pre-scan klaar is.
  • Klik op Menu Language - Nederlands.
  • Vink de volgende opties aan:
    • - MBR Scan
      - Verifieer drivers
      - AntiRootkit
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wacht tot het einde van de scan.
  • Een log wordt aangemaakt en geplaatst op het bureaublad.

Na het scannen:
  • Doe verder nog niks maar plaats eerst de log als bijlage in je volgend bericht.

Offline HiddeSchwietert
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Re: Hoe start je de service COM+ Event System in de veilige modus? (Windows Vista)
« Reactie #4 Gepost op: 16 november 2013, 17:30:38 »
Wauw dank Peter voor je bericht. Ik zit nu in Taiwan dus ga nu slapen. Maar morgen zal ik jou procedure volgen.

Ik probeerde het probleem zelf op te lossen, maar om eerlijk te zijn zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik zal je het hele verhaal vertellen (ik ben geen computerkunner en ik heb nog nooit eerder een computerprobleem gemeldt op een forum dus vergeef me de onduidelijkheden in mijn verhaal): een week geleden toen ik mijn computer opstarte kon ik geen verbinding maken met internet. Toen ik mijn netwerkcentrum checkte stond er: Onafhankelijkheidsservice of groep kan niet worden gestart. Ik heb toen op mijn roommates computer een snelle Google gedaan naar dit probleem en naar aanleiding hiervan enige commandantsingevoerd in de cdm (administrator) opdrachtenprompt: netsh winsock reset en daarna in CDM: net localgroup administrators localservice /add en tot slot net localgroup administrators networkservice /add hierna de computer opnieuwopgestart (dit ging allemaal redelijk nonchalant en snel want ik moest weg). Toen ik terug kwam en mijn computer opende, was daar een Blue Screen of Death (toen realiseerde ik mij eigenlijk pas dat het allemaal niet best was). Dat zelfde Blue Screen of Death zie ik nog steeds als ik mijn computer start. In de veilge modus gaat mijn computer prima echter kan nog steeds geen verbinding met internet worden gemaakt (in de veilige modus met netwerkmogelijkheid). Waarom kan ik niet achterhalen want dat kan ik niet checken in veilige modus. Vervolgens heb ik geprobeerd om mijn computer terug te zetten naar een punt in de verleden tijd: dit lukte niet omdat er beschadigde bestanden waren. Daarbij deed een scan die naar problemen zoekt en die probeert op te lossen (systeemherstel?) het wel maar de problemen konden niet worden opgelost. Wel kreeg ik toen ook een logboek wat onleesbaar was voor mij omdat het zo giga groot bestand was. Toen heb ik geprobeerd Microsoft Fix it te gebruiken: dit programma deed het eerst niet want Windows Installer doet het niet in veilige modus maar dit had ik snel opgelost, echter de Microsoft Fix it liep vast doordat de service BITS niet wou starten en dit kwam omdat de COM+ EventSystem niet wou starten in veilige modus (vandaar mijn eerdere vraag). Echter weet ik niet eens zeker of Microsoft Fix it mijn problemen kan op lossen...

Bij deze een korte inleiding in mijn probleem :). Ik kan je foto's van het BLue Screen of Death sturen en de link die ik eerder heb gebruikt om het aller1ste probleem dat ik had (het onafhankelijkheidssysteemprobleem) op te lossen...

Hoop dat je mij kan helpen, en als je meer info nodig hebt of een vraag hebt dan hoor ik het natuurlijk graag.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Hoe start je de service COM+ Event System in de veilige modus? (Windows Vista)
« Reactie #5 Gepost op: 16 november 2013, 17:44:03 »
Hoi,

Citaat
dit ging allemaal redelijk nonchalant en snel want ik moest weg
Het blijkt maar weer, haastige spoed is zelden goed.

Doe de 2 acties die ik eerder gaf. Kijken we dan verder.

Offline HiddeSchwietert
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Re: Hoe start je de service COM+ Event System in de veilige modus? (Windows Vista)
« Reactie #6 Gepost op: 17 november 2013, 06:57:20 »
Bijgevoegd de resultaten van zoek.exe en een foto van het Blue Screen of Death

Offline HiddeSchwietert
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Re: Hoe start je de service COM+ Event System in de veilige modus? (Windows Vista)
« Reactie #7 Gepost op: 17 november 2013, 07:08:18 »
Bijgevoegd de resultaten van RogueKiller

Groet Hidde

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Hoe start je de service COM+ Event System in de veilige modus? (Windows Vista)
« Reactie #8 Gepost op: 17 november 2013, 13:07:57 »
Hoi,

We gaan eerst eens een boel ongewenste programma's verwijderen.
Het gebruik van zogenaamde pc-versnellers is af te raden, dit levert meestal alleen het tegenovergestelde op!
 
Start je computer in Veilige mode.

Stap 1:
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
    Advanced System Protector
    BrowserProtect 
    DealPly 
    Delta Chrome Toolbar 
    Delta toolbar   
    Java Auto Updater 
    Java(TM) 6 Update 29 
    PC Speed Maximizer v3.1 
    RegClean Pro
    SpeedyPC Pro
    uTorrentBar_NL Toolbar 
Herstart de computer.

Stap 2:
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP gebruikers: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.
C:\Windows\Tasks\SpeedyPC Registration3.job;f
C:\Windows\Tasks\SpeedyPC Update Version3.job;f
C:\Windows\Tasks\SpeedyPC Pro.job;f
C:\Windows\Tasks\SpeedyPC Update Version3 Startup Task.job;f
C:\Windows\Tasks\TuneUpUtilities_Task_BkGndMaintenance2013.job;f
C:\Windows\tasks\RegClean Pro_DEFAULT.job;f
C:\Windows\tasks\RegClean Pro_UPDATES.job;f
C:\ProgramData\BrowserProtect;f
C:\Program Files\Common Files\SpeedyPC Software;f
C:\Program Files\SpeedyPC Software;f
C:\Users\Gebriuiker\AppData\Roaming\SpeedyPC Software;f
C:\Users\Gebriuiker\AppData\Roaming\DriverCure;f
C:\Users\Gebriuiker\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\SpeedyPC Software;f
C:\ProgramData\SpeedyPC Software;f
C:\Program Files\PC Speed Maximizer;f
C:\Program Files\RegClean Pro;f
[HKEY_USERS\S-1-5-21-4079998296-69491793-1164729499-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"PC Speed Maximizer"=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"SunJavaUpdateSched"="C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"PC Speed Maximizer"=-;r
"Smart Driver Updater"="C:\Program Files\Smart Driver Updater\SDULauncher.exe";r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r
"AppInit_DLLs"=-;r
C:\Windows\system32\tasks\Advanced System Protector_startup;f
{58bd07eb-0ee0-4df0-8121-dc9b693373df};ff
cjofdnhdkbflacojpfpkchgafjahijbb;chr
eooncjejnppfjjklapaamhcdmjbilmde;chr
gaiilaahiahdejapggenmdmafpmbipje;chr
pgafcinpmmpklohkojmllohdhomoefph;chr
iedefaults;
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.

Offline HiddeSchwietert
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Re: Hoe start je de service COM+ Event System in de veilige modus? (Windows Vista)
« Reactie #9 Gepost op: 18 november 2013, 09:01:34 »
Na het verwijderen van de programmas, bijgevoegd het zoek resultaat.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Hoe start je de service COM+ Event System in de veilige modus? (Windows Vista)
« Reactie #10 Gepost op: 18 november 2013, 18:36:46 »
Hoi,

Stap 1:
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP gebruikers: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"SunJavaUpdateSched"=-;r
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"Smart Driver Updater"=-;r
[-HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{0ECDF796-C2DC-4d79-A620-CCE0C0A66CC9}];r
[-HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{483830EE-A4CD-4b71-B0A3-3D82E62A6909}];r
[-HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{6A1806CD-94D4-4689-BA73-E35EA1EA9990}];r
[-HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{afdbddaa-5d3f-42ee-b79c-185a7020515b}];r
{0ECDF796-C2DC-4d79-A620-CCE0C0A66CC9};c
{483830EE-A4CD-4b71-B0A3-3D82E62A6909};c
{6A1806CD-94D4-4689-BA73-E35EA1EA9990};c
{afdbddaa-5d3f-42ee-b79c-185a7020515b};c
silentrunners;
emptyjava;
emptyflash;
emptyiecache;
emptyffcache;
emptychrcache;
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Download WhoCrashed naar je bureaublad.
Dubbelklik op "whocrashedSetup.exe" om het programma te installeren.

Nadat 'WhoCrashed' is geinstalleerd en opgestart, klik op de knop Analyze.

Na de analyse, kopieer en plak de gehele inhoud van het venster "Report" als bijlage in je volgende bericht.

Offline HiddeSchwietert
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Re: Hoe start je de service COM+ Event System in de veilige modus? (Windows Vista)
« Reactie #11 Gepost op: 19 november 2013, 05:04:57 »
Zoek en WhoCrased resultaten bijgevoegd

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Hoe start je de service COM+ Event System in de veilige modus? (Windows Vista)
« Reactie #12 Gepost op: 19 november 2013, 22:00:14 »
Hoi,

Stap 1:
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP gebruikers: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.
silentrunners;
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Meldt of er problemen gevonden dan wel gerepareerd zijn.

Offline HiddeSchwietert
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Re: Hoe start je de service COM+ Event System in de veilige modus? (Windows Vista)
« Reactie #13 Gepost op: 20 november 2013, 07:05:37 »
Uitslag systeemscan:
Verificatie is 100% voltooid.
Er zijn beschadigde bestanden gevonden, maar deze kunnen niet allemaal worden hersteld.

Bijgevoegd de resultaten van zoek.exe

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Hoe start je de service COM+ Event System in de veilige modus? (Windows Vista)
« Reactie #14 Gepost op: 20 november 2013, 19:11:10 »
Hoi,

Stap 1:
Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /F /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.

Na de herstart:
Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Meldt of er problemen gevonden dan wel gerepareerd zijn.


Stap 2:
Herstart je computer in "Veilige mode met netwerkmogelijkheden".
Hoe je dat doet lees je HIER.
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP gebruikers: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.
silentrunners;
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.