Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

213 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 20:57:56

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: op zoek naar een game pc  (gelezen 11236 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline pieterdekroon
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
op zoek naar een game pc
« Gepost op: 17 november 2013, 19:14:02 »
Hallo ik ben Pieter
en ben op zoek naar een game desktop. Wat mij altijd onduidelijk blijft is het verschil tussen AMD en Intel.
Ik heb altijd Intel gehad dus ik denk dat mijn voorkeur daar naar toe gaat. ook is mijn verteld dat je beter een computer kan samenstellen dan kopen van een merk omdat je dan duurder uitkomt. een vriend van mij adviseerde mij een internet site die deze computer voor mij kon samenstellen nu is mij vraag raden jullie dit aan om te doen. (uit ervaring van die vriend is het erg goed bevallen en heeft hem al 2 jaar)

dus nu is mijn vraag: raden jullie dit aan? hebben jullie een betere samenstelling of een site waar jij geweldige ervaring mee heb
ook is mijn vraag zal deze hardware lang meegaan? ( dat het versleten is )
 
Intel® Core® i7 4770 4x3.90GHZ QUAD-Core12GB werkgeheugen
1TB Harde schijf
Nvidia GTX660 2GB OC "Twinfroze" grafische kaart
Windows 8
€850,-

Mvg Pieter

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: op zoek naar een game pc
« Reactie #1 Gepost op: 19 november 2013, 17:04:16 »
Hallo Pieter,

Ik bouw ook vaak zelf een computer maar doe dat nooit via internet (mijn persoonlijke mening). Ik ga altijd naar een computer winkel zoals PC Oke, computerland enz omdat daar mensen werken die verstand van zaken hebben. Je kunt dan een eigen systeem samenstellen, alle onderdelen zelf los aanschaffen en daarbij vaak een flinke korting krijgen. Ik heb het verschil tussen Intel en AMD processors altijd in de prijs ervaren. Tegenwoordig is er tussen beide qua prestaties niet meer zoveel verschil met uitzondering van de prijs. Voor een systeem met een AMD processor betaal je minder en daar kun je weer andere hardware voor kopen.

Ik hoop dat dit je een beetje op weg helpt.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit