Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

229 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 11:43:22

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Online zetten van een website in Office 365. Probleem!  (gelezen 21615 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline rayverb
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
Online zetten van een website in Office 365. Probleem!
« Gepost op: 19 november 2013, 14:58:36 »
Beste forumleden,

Voor iemand heb ik laatst een tijdelijke website gemaakt nadat zijn huidige website offline gehaald werd na het installeren van Office 365 (Momenteel als je het adres van zijn bedrijf invult kom je op een Office inlog scherm terecht).
Waarom zijn huidige website vervangen werd voor het inlog scherm is voor mij een vraag en vond het sowieso al vreemd, maar nu vroeg hij mij of ik er even naar wilde kijken om te kijken of ik het ontwerp kon publiceren zodat er weer een normale website online staat. 

Ben verder niet heel erg thuis het online zetten van websites en heb het wel eens eerder gedaan met via een ftp programma, maar hier werkt het weer deels anders. Naast de standaard webdesign editor van Office 365 is het wel mogelijk een volledig eigen design te gebruiken en online te zetten en na wat zoeken had ik het 1 en ander gevonden hoe het moet. Ik moest via een netwerkstation inloggen op de sharepoint waar ik de bestanden dus kon uploaden, maar het inloggen lukte al niet met mijn normale gegevens waar ik wel in het office pakket ben ingekomen. Vreemd. 

Is iemand van jullie toevallig bekend met Office 365 en weet wat er bij mij fout gaat? Of is er iemand toevallig iemand die een bedrijfje kent in Lelystad die kan helpen bij het online zetten van websites in Office 365?

Alvast hartstikke bedankt voor de hulp en het meedenken!

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Online zetten van een website in Office 365. Probleem!
« Reactie #1 Gepost op: 19 november 2013, 17:33:25 »
Hallo rayverb,

Ik weet dat een website die gemaakt is met een office onderdeel zoals Word, gigantisch veel html codes produceren om een simpele html webpagina te maken. Ik kan me daarbij wel voorstellen dat een webserver waarop de website draait van slag raakt en de hostingprovider deze offline haalt in het kader van een beveiligingsprobleem. Of dat zo is weet ik niet maar als het een officiële versie van Office 365 is dan kun je beter dit bij Microsoft melden.

Omdat je schrijft over sharepoint denk ik dat daar het probleem zit. Websites die van deze sharepoint pakketten gebruik kunnen maken moeten dat ook ondersteunen. Die persoon moet dus bij zijn/haar hostingprovider waarop de website moet draaien, aangeven dat de mogelijkheid om de sharepoint website te gebruiken, aangezet/geïnstalleerd moet worden. Je kunt dan inloggen en de website plaatsen. Voorheen waren dat de MS Frontpage extentions maar hoe dat nu heet weet ik niet dus uploaden met FTP werkt niet. Ik hoop je een beetje verder op weg te hebben geholpen.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline rayverb
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
Re: Online zetten van een website in Office 365. Probleem!
« Reactie #2 Gepost op: 20 november 2013, 14:25:06 »
Hartstikke bedankt voor uw antwoord! Ben er zeker wat wijzer van geworden en heb iig ook even doorgegeven dat er contact opgenomen moet worden met zijn hosting provider.