Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

223 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 19:35:28

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Laptop kan niet altijd verbinding maken met netwerk  (gelezen 12320 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline kevine
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
Laptop kan niet altijd verbinding maken met netwerk
« Gepost op: 19 november 2013, 18:30:28 »
Hallo,

ik weet niet of ik het hier goed geplaatst heb. Zo niet, excuses.

Ik heb een Asus K53E laptop.
Het gaat hier om een draadloos kpn netwerk.

Het probleem:
Mijn laptop vindt/herkent het netwerk wel, maar kan er bijna geen verbinding mee maken, terwijl andere laptops en apparaten wel gewoon verbinding hebben op hetzelfde moment.
Voorheen was het geen probleem om verbinding te maken met het netwerk.
Mijn telefoon en 3 andere laptops maken zonder problemen verbinding met het netwerk en hebben allemaal snel internet.

Soms heeft de laptop nog wel verbinding met het netwerk, maar dan is er alsnog geen internettoegang.
Dan is er ook een geel driehoekje met een uitroepteken te zien.

Iemand die mij kan helpen?

Bij voorbaat dank,

Kevin

Offline gymnos
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
Re: Laptop kan niet altijd verbinding maken met netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 24 november 2013, 12:59:12 »
Onze laptop (MSI) met Windows 7 had ook regelmatig deze problemen. Die losten we dan op door een poosje de router stroomloos te maken en daarna weer aan te sluiten.

Hoewel bij onze laptop in het energie schema de ‘Modus voor Energiebesparing van de Adapter voor het draadloos netwerk’ reeds op "Maximale prestaties " bleek te staan heb ik toch het energiebeheer schema ‘Gebalanceerd’ vervangen door ‘Hoge Prestaties’.
 
Hoge prestaties wordt echter niet standaard weergegeven op de accumeter.

 
Als je ‘Hoge prestaties’ wilt inschakelen,open je Energiebeheer door op de knop Start te klikken en vervolgens op Configuratiescherm te klikken. Typ energiebeheer in het zoekvak en klik vervolgens op Energiebeheer.

Klik onder ‘Selecteer een energiebeheerschema’ op: ‘Aanvullende schema's weergeven' en klik op: ‘Hoge prestaties’.
 
Een volgende keer dat je hier naartoe wilt kun je dat dan ook via deze weg:
 
-Open Energiebeheer door achtereenvolgens te klikken op de knop
 Start, Configuratiescherm, Systeem en beveiliging en Energiebeheer.

 
- Als Hoge prestaties er niet bijstaat klik dan op: aanvullende schema’s weergeven
 

Dat heb ik twee weken geleden gedaan. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar sindsdien zijn deze problemen niet meer voorgekomen bij deze laptop.
Misschien het proberen waard.

Groeten en succes.
« Laatst bewerkt op: 24 november 2013, 13:05:18 door gymnos »