Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

218 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 22:36:34

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Vreemde geburtenis  (gelezen 10280 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Vreemde geburtenis
« Gepost op: 8 november 2009, 23:42:05 »
Bericht 1 van 3

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:11-10-2004
Aan:AllMsgID:1313.1
Onderwerp:Vreemde gebeurtenisForum:ws-nlcomputer
Zoon was gisteren op bezoen en laptop mee want hij had een probleem. Aan het (draadloze) netwerk gehangen en dat ging probleemloos.

Zijn probleem was dat Norton (NAV 2000, houdbaar tot ver in de toekomst) niet meer zijn update ophaalde.

En inderdaad, ook bij mij haalde hij geen update op. Klik op liveupdate had geen enkel effect.

Goed, tenslotte NAV2000 opnieuw erop gezet. Vreemd genoeg bleef het probleem!

Wat dingen bekeken en toen bleek het volgende:

Zodra IE was geopend werd bij de 3e of 4e keer dat er iets moet worden opgehaald (pagina of andere URL) elke keer dezelfde pagina in beeld kwam en wel de welkomstpagina van Chello die je alleen kunt krijgen als je een abo hebt EN niet volledig aangemeld bent!(op mijn eigen Mac's had ik hier tezelfder tijd geen last van)! Dat was hem thuis overigens niet overkomen. Na afsluiten van IE en weer opstarten ging het elke keer de eerste paar websites goed en dan boem weer die Chello page.

Ook was zijn system afgrijselijk sloom alsof iemand als een dolle wat aan het doen was. Volgens taakbeheer nam "explorer.exe" tot 98% van de CPU in beslag?

Iemand enig zinvol idee wat er aan de hand kan zijn geweest.

Vervolgens met systeemherstel e.e.a. teruggezet tot voor de datum waarop de laatste AV updates wel waren opgehaald en prompt draaide alles weer als vanouds.

(Spybot enzo uiteraard ook aanwezig)

Groeten
Ton van Hest



Bericht 2 van 3

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PimmetjeDatum:11-10-2004
Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:1313.2
Onderwerp:Vreemde gebeurtenisForum:ws-nlcomputer
Hi Ton,

>>vreemde gebeurtenis<<
Jammer, geen blijde gebeurtenis<g>.

Maar helaas, ik heb verder geen antwoord. Toch geen een of ander rotzakkie erop?

Groetjes

Pim



Bericht 3 van 3

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:12-10-2004
Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:1313.3
Onderwerp:Vreemde gebeurtenisForum:ws-nlcomputer
Ha Ton,

Zoiets is me bij een ander merk AV software ook wel eens overkomen. Heel volledig verwijderen en er opnieuw op was toen de oplossing.

Dat was nog Windows 98 SE, systeemherstel dus nog niet aan de orde zoals bij XP. Voordat we de boel echt helemaal weg hadden en opnieuw installeren goed ging waren we wel bij poging drie als ik me goed herinner. Een ander pakket was hier helaas geen optie. En van onze werkportables.

We hebben die update voor de andere PC's maar even overgeslagen. Een dag later kwam men met een verbeterde update, maar wij hadden al een avond verspeeld. Dat ding moest de volgende dag beslist weer draaien - met scanner!

groetjes,

Just