Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

153 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

20 april 2024, 18:09:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: CanoScan probleem  (gelezen 9615 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline meppel429
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Man
CanoScan probleem
« Gepost op: 6 november 2013, 10:21:33 »
Bij Adobe Photoshop Elements 11, zie ik bij de optie importeren mijn oude scaner optie ook nog staan.
Voorbeeld, mijn oude scanner was de CanoScan type 4400F.
Ik heb sinds enige tijd de nieuwe scanner CanoScan type 5600F.
Maar beide scanners zie ik in de optie importeren staan van Adobe Photoshop Elements 11.
Hoe kan ik nu de oude scanner optie CanoScan 4400F verwijderen?

Wie O wie, kan mij helpen, omdat ik die oude scanner niet meer heb om deze uit Adobe Photoshop Elements te verwijderen?

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: CanoScan probleem
« Reactie #1 Gepost op: 12 november 2013, 18:36:21 »
Hallo Meppel429,

Adobe Elements haalt die informatie uit je hardware instellingen. Het kan dus zijn dat deze oude scanner nog in het configuratiescherm > Apparaatbeheer staat. Als je daar naar toe gaat, controleer het dan even en verwijder de driver. Misschien kun je dit ook via de configuratiescherm > software doen als het programma nog aanwezig is.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline meppel429
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Man
Re: CanoScan probleem
« Reactie #2 Gepost op: 13 november 2013, 11:14:22 »
Hartelijk dank voor uw reactie.
Maar helaas, de u aangedragen opties zijn niet aanwezig of zichtbaar.

Maar niet te min mijn dank!

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: CanoScan probleem
« Reactie #3 Gepost op: 19 november 2013, 16:47:30 »
Ik heb nog even verder gezocht en kwam op internet informatie tegen dat de nieuwere versies van Elements geen gebruik meer maken van de Twain driver om de scanner aan te sturen, waarschijnlijk zit daar het probleem want als in de onderstaande map een twain driver wordt aangetroffen dan wordt die informatie wel geladen bij het opstarten van de nieuwere versies van Elements.

c:\Program Files\Adobe\Photoshop Elements [versie}\Optional Plug-Ins\Import-Export\

Hernoem eens het Twain_32.8BA in bv Twain_32.8BA_org en start Elements op om te kijken of dit het probleem oplost. Ik ben benieuwd.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline meppel429
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Man
Re: CanoScan probleem
« Reactie #4 Gepost op: 20 november 2013, 10:35:57 »
Geachte heer de Wit, in de eerste plaats hartelijk dank voor het mee denken aangaande het probleem met Adobe Elements. Ik heb uw suggestie opgevolgd, maar helaas het heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd. Met andere woorden, het probleem is nog steeds aanwezig.

Maar wederom hartelijk dank, voor uw reactie!

Met vriendelijke groet,
meppel429

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: CanoScan probleem
« Reactie #5 Gepost op: 25 november 2013, 16:14:55 »
Beste Meppel429,

In dat geval zou je in de registry moeten zijn. Daar staat die (oude) vermelding nog waardoor Elements denkt dat die scanner nog aanwezig is. Probeer eens het gratis programma CCleaner waarmee je de registry kunt scannen en opschonen. Of het gratis programma (Engels) Registry Repair om te kijken of je de oude scanner info kunt verwijderen.

Let er wel op bij installatie van deze gratis programma's dat je eventueel mee geïnstalleerde software, die je niet wilt gebruiken, uit vinkt.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline meppel429
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Man
Re: CanoScan probleem
« Reactie #6 Gepost op: 25 november 2013, 17:21:40 »
Geachte heer de Wit, wederom mijn dank.
Gaan we proberen.

Met vriendelijke groet,
Meppel429

Offline meppel429
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Man
Re: CanoScan probleem
« Reactie #7 Gepost op: 27 november 2013, 09:31:13 »
Geachte heer de Wit, uw laatste voorstel geprobeerd, maar helaas ook dit heeft niet geholpen.
Ik heb nog wel handmatig geprobeerd via regedit, de oude optie te verwijderen.
Ook dat heeft niet tot het gewenste resultaat geleid.
Ik denk dat ik het maar laat voor wat het is.

Maar heel erg bedankt voor het meedenken!

Met vriendelijke groet,
meppel429

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: CanoScan probleem
« Reactie #8 Gepost op: 27 november 2013, 17:30:39 »
Hallo Meppel429,

Ik ben gewoon Ruud hoor op dit forum... Met dit soort problemen struin ik altijd het internet af op een antwoord. Algemeen blijkt wel dat onder Windows bij het upgraden van nieuwe hardware er heel veel oude informatie achter blijft want als je een nieuwe scanner koopt, je in de praktijk de oude afkoppelt, de nieuwe scanner aansluit en de bijgeleverde software installeert, ik deed dat ook altijd. Maar ergens verborgen, blijft die oude scanner, printer of ander apparaat instelling opgeslagen en door nieuw geïnstalleerde programma's wordt dit overgenomen.

Ongetwijfeld zullen er forumleden of meelezers zijn die weten hoe je dat kunt oplossen dus afwachten maar op het verlossende antwoord :)
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline meppel429
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Man
Re: CanoScan probleem
« Reactie #9 Gepost op: 28 november 2013, 13:42:36 »
Zeer bedankt beste Ruud, ik heb je beantwoordingdan ook zeer gewaardeerd.
 (Ik ben 71 jaar oude man en daarom spreek ikmensen altijd aan met meneer en/of mevrouw, het is een oude gewoonte)
 Maar niettemin, nogmaals mijn hartelijk dank.
  
 Overigens, mijn naam is Fred van Veen.
  
 Met vriendelijke groet,
Fred van Veen