Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

204 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 18:05:43

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: ASUS CG8270 series speaker aansluiten op moederboard ??  (gelezen 12501 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline keljefco
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
ASUS CG8270 series speaker aansluiten op moederboard ??
« Gepost op: 8 januari 2014, 17:12:20 »
Ik ben in het bezit gekomen van een ASUS CG8270 desktopcomputer.
Het verbaast me dat er geen speakertje en HD-led aanwezig zijn op dit systeem.
Het is een ultieme spelcomputer, maar ik wil hem voor allerlei zaken gebruiken.
En ik hoef geen extern speakerset aangesloten te hebben, maar heb voldoende aan een klein speakertje / piepertje.
Ik zie op de print van het moederbord een strip aansluitingen, waarbij ook de tekst speaker bij staat, maar ik weet niet welke speaker ik hierop aan kan sluiten en op welke aansluitpunten precies ??
Kan iemand me hier mee helpen ??
Hetzelfde geldt voor het ontbreken van een ledlampje wat aangeeft dat er HD activiteit is.
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om dit ergens aan te sluiten ?

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: ASUS CG8270 series speaker aansluiten op moederboard ??
« Reactie #1 Gepost op: 9 januari 2014, 17:43:45 »
Hallo Keljefco,
Citaat
Ik zie op de print van het moederbord een strip aansluitingen, waarbij ook de tekst speaker bij staat, maar ik weet niet welke speaker ik hierop aan kan sluiten en op welke aansluitpunten precies ??
In dat geval moet je een aparte geluidskaart plaatsen. Daar zit vaak een stekkertje bij die je op die moederbord aansluiting kunt plaatsen.
Citaat
Hetzelfde geldt voor het ontbreken van een ledlampje wat aangeeft dat er HD activiteit is.
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om dit ergens aan te sluiten ?
Ook hierbij geldt, heb je op de systeemkast een lampje daarvoor, dan is er ook een kabeltje aanwezig die je op het moederbord kunt aansluiten. Je moet dus in de systeemkast kijken of er zo'n kabeltje vanaf het ledlampje aanwezig is.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit