Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

212 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 13:20:26

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Micro SD kaartje werkt niet goed  (gelezen 22435 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Liamzuid
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Micro SD kaartje werkt niet goed
« Gepost op: 23 januari 2014, 22:19:55 »
Hallo allemaal,

Ik had een paar vragen rondom een micro SD die ik heb gekocht op marktplaats een tijdje terug.

Soms loopt mijn telefoon vast en dan moet ik hem opnieuw opstarten, alles wat ik in de 5 minuten vooraf het opnieuw opstarten heb opgeslagen is dan kwijt. Hoe komt dit? Mijn samsung galaxy s3 kan volgens de verpakking 64 gb micro SD kaartjes aan.

Als ik er wat met mijn computer op schrijf krijg ik een melding (Ga ik zometeen ook nog een aparte post voor maken). 1 Album wat ik erop zet, en dat is dan altijd hetzelfde album. Gaat dan naar ''various artists'' en kan ik dan niet afspelen. Laatst was het mij gelukt om dit album voor 1 week beschikbaar te maken en afspeelbaar te maken. Hierna deed hij het niet meer en crashte mijn telefoon.

Tijdens het afspelen van mijn muziek heb ik enkele tot vele haperingen in het geluid. Die komen niet altijd op hetzelfde moment voor in 1 liedje.

Ik vind het heel raar. Ligt het aan mijn telefoon? Mijn computer die niet goed op het SD kaartje kan schrijven of is het SD kaartje gewoon niet kapot?

Ook zei een vriend van mij dat ookal support mijn telefoon 64 gb, dat het nog steeds heel onstabiel is om dat te gebruiken? klopt dat dan ook?

Help!

Met vriendelijke groet,

Liam.

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Micro SD kaartje werkt niet goed
« Reactie #1 Gepost op: 25 januari 2014, 10:01:14 »
Hallo Liam,

Belangrijk bij die sd kaartjes is dat je deze in de telefoon eerst formateert, dat zit meestal bij de instellingen. Er wordt dan een mappen structuur aangemaakt waarmee de telefoon kan werken, zoals het wegschrijven van data. Als daarna nog steeds problemen blijven ontstaan dan is waarschijnlijk het sd kaartje defect.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Liamzuid
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: Micro SD kaartje werkt niet goed
« Reactie #2 Gepost op: 25 januari 2014, 16:57:04 »
Dankje voor je reactie,

Ik zal kijken wanneer hij weer begint te malfunctioneren. Hij schijnt het nu goed te doen... voor voorlopig....

Offline Liamzuid
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: Micro SD kaartje werkt niet goed
« Reactie #3 Gepost op: 27 januari 2014, 14:16:53 »
Update: Ik ervaar na 2 dagen toch nog weer enkele haperingen. Ik ga kijken of het werkelijk aan het sd kaartje ligt of aan de telefoon, ik had nog een 8 gb kaartje gevonden. Wat me opvalt is dat de snelheid waarmee (exact dezelfde) bestanden 4-7x zo hoog is. Hiermee ga ik er van uit dat het sowieso aan het sd kaartje ligt. Maar natuurlijk ga ik wel even nog testen of dat de werkelijkheid is.

Ik laat het jullie nog wel weten.