Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

217 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 16:31:56

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: SNMP toegang UPC TC7200 router  (gelezen 9164 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Laman
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
SNMP toegang UPC TC7200 router
« Gepost op: 26 januari 2014, 16:23:16 »
Ik probeer al een tijdje om met Spiceworks mijn thuisnetwerk te organiseren. De UPC router TC7200 geeft echter een probleem. Om een volledig overzicht te maken van de aanwezige onderdelen op het netwerk moet het programma SNMP toegang hebben. Ook met SNMPWalk lukt het niet. De TC7200 is direct op de inkomende kabel aangesloten en naast wat LAN verbindingen ook doorverbonden met een DryTek router. Deze DryTek router geeft geen problemen en is wel toegankelijk voor Spiceworks. Is er iemand die dit probleem herkend of kan helpen?
 

hartelijk dank 
Albert :(

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: SNMP toegang UPC TC7200 router
« Reactie #1 Gepost op: 29 januari 2014, 14:41:15 »
Hallo Albert,

Het kan zijn dat de SNMP poort in de UPC router standaard dicht staat of door de ingebouwde Firewall wordt tegen gehouden. Het SNMP toegang openzetten geeft wel veiligheidsrisico's. Onder andere is het protocol kwetsbaar voor aanvallen waarbij gebruik wordt gemaakt van ip-spoofing. En omdat de UPC router direct op het internet is aangesloten moet je goed weten wat je doet. Dus ik denk dat je in de instellingen van de UPC router moet kijken.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Laman
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: SNMP toegang UPC TC7200 router
« Reactie #2 Gepost op: 29 januari 2014, 17:43:36 »
Beste Ruud
Hartelijk dank voor je reactie. Is er nog een andere manier (andere router?) om zonder gevaar het interne netwerk te kunnen beheren met bv Spiceworks?

mvg
Albert

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: SNMP toegang UPC TC7200 router
« Reactie #3 Gepost op: 30 januari 2014, 17:07:51 »
Hallo Albert,

Nee, want de UPC router is je verbinding tot het internet. Misschien anders even kijken op de UPC forums of daar ook iets van bekend is. Meestal vind je daar wel een mogelijkheid om dit werkend te krijgen.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Laman
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: SNMP toegang UPC TC7200 router
« Reactie #4 Gepost op: 30 januari 2014, 19:36:10 »
beste Ruud,

Weer hartelijk dank voor je reactie, ik zal via UPC kijken of er een mogelijkheid is.

mvg
Albert