Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

146 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 05:39:16

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: wachtwoord herstelschijf  (gelezen 18013 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
wachtwoord herstelschijf
« Gepost op: 10 februari 2014, 22:10:00 »
Een nieuwe PC met Windows 7 Home Premium voorgeïnstalleerd moest na enkele maanden terug naar de fabrikant voor reparatie. inmiddels was Windows 7 Home Premium door mij vervangen door Windows 7 Ultimate.  Er is bij de reparatie een nieuw moederbord ingezet en was toen weer heel. Tijdens de reparatie heeft men Windows 7 Home Premium opnieuw geïnstalleerd en de installatie was niet voltooid en moest bij terugkeer van de reparatie afgemaakt worden. Ik heb toen  een wachtwoord ingevoerd en direct opgeschreven. Toen ik de PC de keer daarna opstartte en het wachtwoord invulde, werd dat als ongeldig afgewezen. Tijdens het invoeren kan een tikfout zijn gemaakt, maar dat is niet mogelijk omdat je een wachtwoord twee keer moet invoeren en je een foutmelding krijgt als beide wachtwoorden verschillen.
Ik heb geprobeerd het probleem op te lossen door het BIOS op opstarten via CD te zetten en de installatie-cd van Windows 7 Ultimate als opstart te gebruiken. Dit lukt, maar aan het begin van de installatie vraagt het systeem om drivers voor CD/DVD en gaat niet verder als je die niet invoert. Welke drivers dat precies zijn wordt niet vermeld.
De enige mogelijkheid die ik nu nog zie is opstarten in de veilige modus en de C-schijf opnieuw formatteren.
Maar mogelijk is er een betere oplossing. Weet iemand deze alternatieve oplossing? Zo ja dan zou ik die graag vernemen.

 Jan

Offline hotcore
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Man
Re: wachtwoord herstelschijf
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2014, 19:45:06 »
Het volgende kan aan de hand zijn:
1) de Caps Lock stond aan bij het intypen van het wachtwoord
2) je hebt cijfers ingetoetst en de NumLock stond uit

Je zou beide situaties kunnen uitproberen

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: wachtwoord herstelschijf
« Reactie #2 Gepost op: 1 maart 2014, 17:15:34 »
Hallo hotcore,
Bedankt voor je reactie. Ik heb 3 weken niet aan dit probleem kunnen werken, vandaar de lange tijd tussen je reactie en dit antwoord.
Je advies had ik al eerder voordat ik mijn vraag stelde uitgeprobeerd, ook met gedeeltelijke CapsLock, maar geen resultaat. Ik vrees dat ik de C-schijf opnieuw moet formatteren en een cleane installatie moet uitvoeren. Gelukkig heb ik een backup van mijn bestanden. Een probleem kan daarbij zijn dat ik een Upgrade heb van Windows 7 en als alles van de PC verwijderd is door het formatteren, kan de installatie niet zien dat er een Windows 7 op heeft gezeten.
Wat ik ook nog zou willen weten is wat de parameters moeten zijn voor de opdracht  format, ik dacht format c: /s, maar ben daar niet zeker van.


groetjes,

Jan

Offline hotcore
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Man
Re: wachtwoord herstelschijf
« Reactie #3 Gepost op: 1 maart 2014, 19:57:42 »
Probeer het volgende:
op het moment dat om je wachtwoord wordt gevraagd, CTRL+ALT+DEL intoetsen.
Als het goed is verschijnt dan ook de mogelijkheid om het account Administrator in te loggen en het wachtwoord is op de meeste computers "geen wachtwoord".

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: wachtwoord herstelschijf
« Reactie #4 Gepost op: 2 maart 2014, 21:17:18 »
Met CTRL+ALT+DEL krijg ik wel de mogelijkheid het wachtwoord te wijzigen, plus andere opties maar niet om als Administrator in te loggen. Op de PC met het vergeten wachtwoord krijg ik deze echter mogelijkheden echter niet.

Offline hotcore
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Man
Re: wachtwoord herstelschijf
« Reactie #5 Gepost op: 3 maart 2014, 11:13:25 »
Hallo,
kennelijk staat deze optie in Windows 7 standaard niet aan. Zie hier: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-security/how-to-enable-the-ctrl-alt-delete-bypass-to/b09305f9-a2f7-4fbb-aeda-b3a7cb4834ea
Nu heb je er dus helaas niets aan, maar het is wel een tip om dit standaard aan te zetten.

mijn laatste tip is om een password cracker te gebruiken: http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/tp/passrecovery.htm

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: wachtwoord herstelschijf
« Reactie #6 Gepost op: 10 maart 2014, 21:19:23 »
Om het probleem van het vergeten wachtwoord te omzeilen wil ik een schone installatie uitvoeren (backup van gegevens aanwezig). Ik loop daarbij tegen het volgende probleem op:
Ik heb het BIOS ingesteld op booten vanaf CD/DVD en druk op een toets om te starten vanaf DVD wanneer daarom gevraagd wordt. Windows 7 gaat dan bestanden laden en ik krijg Windows starten. Er verschijnt dan Setup starten en Programma laden. Daarin wordt vermeld: Een vereist stuurprogramma voor een CD/DVD station ontbreekt, CD/DVD met stuurprogramma selecteren of plaatsen. Er wordt echter geen stuurprogramma vermeld. Maar zelfs als dat wel zo was kon ik het nog niet selecteren omdat de muiswijzer niet gegeven wordt.
Hoe kan ik dit probleem oplossen? Systeemherstel werkt ook niet.


Jackson0

Offline hotcore
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Man
Re: wachtwoord herstelschijf
« Reactie #7 Gepost op: 11 maart 2014, 16:18:18 »
Wijzig (zo mogelijk) de instelling voor de schijfcontroller in de BIOS van AHCI naar IDE en probeer het dan nog eens.
Als dat lukt, kun je na de installatie waarschijnlijk AHCI weer aanzetten.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: wachtwoord herstelschijf
« Reactie #8 Gepost op: 17 maart 2014, 20:59:53 »
Hi Hotcore.
Ik heb de Windows password cracker PassNow geprobeerd uit de bovenstaande link die je voorstelde. Heb je die wel eens met succes gebruikt. Ik vraag dit omdat ik de indruk heb dat ik door die site (Rene.e Laboratory) in de maling wordt genomen. Ze zeggen op de site dat het een Free Trial betreft. Deze werkte niet. Vervolgens  heb ik dit programma gekocht en dat doet het ook niet. Op vragen daarover krijg ik geen antwoord of een antwoord waar ik niets aan heb. Graag zou ik weten of iemand ervaring met deze site en dat programma heeft.  


jackson0

Offline hotcore
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Man
Re: wachtwoord herstelschijf
« Reactie #9 Gepost op: 18 maart 2014, 09:29:52 »
Kijk liever hier voor gratis crackers http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/tp/passrecovery.htm

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: wachtwoord herstelschijf
« Reactie #10 Gepost op: 18 maart 2014, 11:24:45 »
Via deze site ben ik op Rene.e Laboratory terecht gekomen.


jackson0

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: wachtwoord herstelschijf
« Reactie #11 Gepost op: 2 april 2014, 01:02:36 »
Hi Hotcore,

Rene.e Laboratory lijkt oplichting te zijn. De emails zijn in krom Nederlands en hun software werkt niet. Ook wordt een bestelde CD niet geleverd.
Hetzelfde geldt voor ReKeySoft Windows Password Recovery.


jackson0

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: wachtwoord herstelschijf
« Reactie #12 Gepost op: 2 april 2014, 16:51:33 »
Hallo Hotcore en Jackson0,
Citaat
Kijk liever hier voor gratis crackers
Citaat
Rene.e Laboratory lijkt oplichting te zijn. De emails zijn in krom Nederlands en hun software werkt niet. Ook wordt een bestelde CD niet geleverd. Hetzelfde geldt voor ReKeySoft Windows Password Recovery.
Vaak vragen computergebruikers zich af waarom de computer niet meer opstart, er plotseling bedragen van de bankrekening worden afgeschreven en de gebruikte inloggegevens worden misbruikt....

Daarom... Als je op dit soort websites van dit soort programma's gaat downloaden dan vraag je eigenlijk om problemen !
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline hotcore
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Man
Re: wachtwoord herstelschijf
« Reactie #13 Gepost op: 2 april 2014, 17:11:21 »
In principe houd ik ook niet van het gebruik van dit soort tools.
Echter in dit speciale geval lijkt het probleem legitiem genoeg om hiervan af te wijken.
De website waarop deze tools worden genoemd is een gerespecteerde en doorgaans betrouwbare website.
Als men daar naar tools verwijst met malware kan dat hun fout zijn, maar ook is het mogelijk dat er achter de link in de loop van de tijd met malware besmette tools zijn geplaatst, wat dan ten tijde van het plaatsen van deze review nog niet het geval was.
Bovendien is het zo dat een aantal van deze tools (Ophcrack bijv.) wel betrouwbaar zijn.
Conclusie: als je dingend om dit soort tools verlegen bent, download dan het tool en laat het uitgebreid controleren op virussen en malware, bijv. hier:
1) http://housecall.trendmicro.com/nl/
2) http://www.bitdefender.nl/scanner/online/free.html
3) https://www.virustotal.com/nl/