Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

348 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 10:59:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: File Open bericht  (gelezen 10773 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
File Open bericht
« Gepost op: 8 november 2009, 23:52:18 »
Bericht 1 van 3

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PimmetjeDatum:11-11-2004
Aan:AllenMsgID:1326.1
Onderwerp:file open messageForum:ws-nlcomputer
Hallo allemaal,

Ik krijg nu al een paar keer het volgende: Ik sluit W-XP af en dan komt er een venster met "file open message window". Bij mijn weten is er geen enkele file meer open, ook geen programma meer aktief en toch dit venster!! Het enige wat ik weet, dat ik net daar voor met word ben bezig geweest, maar dat heb ik keurig net afgesloten en het document is ook opgeslagen.

Iemand die de betekenis hiervan aan mij kan uitleggen?

Groetjes

Pim



Bericht 2 van 3

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:12-11-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1326.2
Onderwerp:file open messageForum:ws-nlcomputer
>> Iemand die de betekenis hiervan aan mij kan uitleggen? <<

Dag Pim,

De betekenis is precies wat er staat: Er is een programma actief dat niet afgesloten is/afgesloten kon worden. Oorzaken kunnen velerlei zijn, kijk eens voor het afsluiten in taakbeheer wat er zoal open staat.
Kom je er zo niet achter, dan wordt het troubleshooten:

Herstart de pc, wacht tot alles geladen is, en sluit hem af. Geen waarschuwingen? Dan wordt de boosdoener waarschijnlijk niet automatisch gestart.

Start nu alleen Word, sluit word en de pc af. Geen waarschuwing? Dan is Word waarschijnlijk ook niet de boosdoener.
Start programma X en sluit af, en dan programma Y en Z en A1, en B1 en en en enzovoort.. totdat je gevonden hebt welk programma na opstarten niet meer uit wil.

Maar... het kan evenzogoed een driver o.i.d. zijn (is tenslotte ook een programma). Geeft taakbeheer niets bijzonders weer, dan zal het wel een driver zijn. Probeer na zo'n hanger explorer dan eens te sluiten met taakbeheer (lege desktop is het gevolg), en start dan via taakbeheer (nieuwe taak) de explorer weer (desktop komt terug). Sluit nu windows af. Werkt dat wel?

Uitzoeken wie de boosdoener is kan verrekte lastig zijn. Dat File Open window geeft geen enkele nadere informatie?

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 3 van 3

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PimmetjeDatum:13-11-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1326.3
Onderwerp:file open messageForum:ws-nlcomputer
Hi Michel,

Ik zal je bericht uitprinten en naast de pc leggen. Het is niet zo, dat ik rgelematig in W-XP omgeving bezig ben, alleen in "uiterste" noodzaak<g>. Heb nl nog steeds niet die crossover installatie voor linux gevonden, anders zou ik helemaal niet in W-XP komen, maar ja je kan niet alles hebben, he? Als ik het weer tegenkom, zal ik handelen zoals je hebt aangegeven en daarna weer berichten.

Groetjes

Pim