Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

211 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 20:55:06

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: mijn PC start niet meer helemaal op  (gelezen 13314 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline CodeCs
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
mijn PC start niet meer helemaal op
« Gepost op: 28 februari 2014, 16:01:08 »
Goeiemiddag,

Wanneer ik mijn PC opstart krijg ik dit scherm te zien (zie plaatje een met Asus moederboard afbeelding), vervolgens gebeurt er helemaal niets meer. Druk ik ctrl alt delete en hou ik de del toets is dan krijg je het volgende scherm met de mededeling dat set up gestart wordt. Alleen gebeurt er dan verder weer niets. Druk ik vervolgens op F8 voor de bootsequence dan gebeurt dat ook niet. Hoe krijg ik deze pc weer aan de praat zodat ik een nieuwe windows kan installeren of iets dergelijks? Ik hoop dat iemand hier op het forum mij kan helpen.

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: mijn PC start niet meer helemaal op
« Reactie #1 Gepost op: 1 maart 2014, 17:11:58 »
Hallo Stuart,

Ik vermoed dat er in de hardware iets mis is. Als het opstarten niet verder gaat dan dit scherm dan kan het zijn dat de hardware niet ingelezen kan worden. De bios geeft 2003 als datum aan. Is het een oude computer? Zijn er pieptoontjes hoorbaar? Vaak aan het aantal van deze toontjes kun je in de handleiding van het moederbord terug vinden wat er mis is.

Je kan ook alle kabels los koppelen en de systeem kast open maken. Verwijder dan voorzichtig alle losse componenten zoals harddisk, geheugen en losse kaarten. Dan alles van stof ontdoen met bv een stofzuiger, ook het moederbord en daarna alles weer terug plaatsen. Misschien een oplossing?
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline CodeCs
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: mijn PC start niet meer helemaal op
« Reactie #2 Gepost op: 2 maart 2014, 13:09:11 »
Goedemiddag Ruud,

Ik zal nog even vertellen wat eraan vooraf ging. Er draaide windows 7 op maar die begon traag te worden. Dus ik probeerde er een andere versie op te installeren. Het installatieproces is misgegaan en vanaf toen geeft hij deze status. Is er misschien iets wat ik kan doen om de boel te resetten? Een toetsencombinatie of zo?

Stuart
« Laatst bewerkt op: 2 maart 2014, 13:43:40 door CodeCs »

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: mijn PC start niet meer helemaal op
« Reactie #3 Gepost op: 2 maart 2014, 16:28:34 »
Ik gebruik zelf windows 7 niet maar ik heb begrepen dat je een herinstallatie niet zomaar kan uitvoeren. Wat ik lees op Internet is dat je de computer met de windows 7 Dvd moet opstarten en dan eventueel kiezen voor 'herstellen' of opnieuw installeren waarbij je de harddisk moet formateren. Is er geen restore optie aanwezig?
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline CodeCs
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: mijn PC start niet meer helemaal op
« Reactie #4 Gepost op: 2 maart 2014, 16:45:32 »
Hij boot niet op van cd/dvd maar gaat van het startscherm meteen over naar het scherm met de moederboard info en doet dan verder niks. Ook als ik de windows installatie Cd erin heb zitten boot hij niet op van deze cd. Ik zou eigenlijk de bootsequence moeten aanpassen maar ik weet niet hoe

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: mijn PC start niet meer helemaal op
« Reactie #5 Gepost op: 2 maart 2014, 17:58:03 »
Hallo Stuart,

Citaat
Dus ik probeerde er een andere versie op te installeren.
Welke versie precies?