Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

216 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 18:38:41

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Geen audio detectie.  (gelezen 7096 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Quevin
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
Geen audio detectie.
« Gepost op: 10 maart 2014, 13:19:49 »
Specs:
Windows 7 64-bit
Asus P8P67 LE moederbord
MSI Nvidia GTX560 TI videokaart
Intel 2500k Processor
8GB Ram
CMstorm Enforcer

De Front en Back panel detecteren geen audio input meer, driver zijn geupdated kabel geswitch van HD audio naar AC97 en terug met het instellen in de bios, maar dat heeft ook niet gewerkt. Mijn headset werkt wel in andere computers en mijn laptop. de headset werkt ook met usb aansluiting. Dus het ligt niet aan mijn headset maar aan de software of hardware van mijn computer. Aangezien ik laats mijn audio 7.1 naar usb adapter ben kwijt geraakt en deze niet worden los verkocht, bevestigt door de leverancier hunzelf. Wilde ik dit probleem oplossen aangezien ik nu alleen audio en microphone jack input moet hebben. Mijn vermoeden is dat de pinnen op het moederbord defect zijn maar ik weet het niet zeker. als ik via teamviewer met mijn laptop muziek draai op mijn computen hoor ik wel geluid. Door deze headset.

Front panel audio en mic input worden niet gedetecteerd, hetzelfde voor de back panel. Software is up to date.
Realtak hd audio configuratie staan goed en vele mee uitgeprobeerd. Dus mijn conclusie is dat of de software niet meer compatible is met mijn hardware of mijn hardware is defect.

Weet iemand hier iets meer over?

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Geen audio detectie.
« Reactie #1 Gepost op: 16 maart 2014, 00:36:45 »
Hallo Quevin,

Heeft het altijd goed gewerkt? In dat geval kan de installatie van een programma wel eens roet in het eten gooien. Wat ik meestal eerst doe, als je de originele drivers voor audio/video hebt, is naar het configuratiescherm gaan en dan Hardware openen. In de lijst zoek je naar de audio hardware en verwijder deze inclusief de drivers. Bevestig dit en start de computer opnieuw op. Windows zal nieuwe hardware detecteren en de drivers, indien aanwezig installeren anders wordt er om een cd/dvd of locatie gevraagd waar de drivers te vinden zijn. Hoop dat dit het probleem oplost want de pinnen op het moederbord gaan niet zomaar stuk.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit