Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

219 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 22:39:16

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: DDos aanval  (gelezen 7222 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline rudsure
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
DDos aanval
« Gepost op: 5 maart 2014, 22:00:53 »
Onlangs werd ik verrast door mijn providerer dat mijn IP adres kennelijk gebruikt werd voor een DDos aanval. Nu draait standaard Avast die uiteraard geen virussen trojans oid gedetecteerd had. Scans met malwarebytes, Sophos, Gmer naar rootkits ed leidde slechts tot dealply en opencandy redelijk onschuldige adware. Om nu te voorkomen dat ik nogmaals een waarschuwing van mijn provider krijg ben ik op zoek naar software die continue mijn netwerk verkeer scant op "ongewone" activiteiten en dan dus een signaal geeft zodat ik eerder in kan grijpen. Ik heb geen NTP server draaien. Wellicht dat uTorrent (oeps) een rol speelt in deze maar dat weet ik niet. 
En nu de vraag?
Weet iemand software of een methode op ongewoon netwerk verkeer te detecteren.

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: DDos aanval
« Reactie #1 Gepost op: 8 maart 2014, 16:04:13 »
DDos aanvallen kun je niet altijd voorkomen omdat veel poorten in de routers/computers openstaan en uiteraard door het gebruik van bv Torrent programma's. Je kunt online testen welke poorten er open staan en hoe vatbaar je computer of website is. Ga daarvoor naar de website van Shield Up!
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline rudsure
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Re: DDos aanval
« Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2014, 13:18:02 »
Bedankt,
GRC.com ken en gebruik ik. Die geeft een

THE EQUIPMENT AT THE TARGET IP ADDRESS
DID NOT RESPOND TO OUR UPnP PROBES!


Volgens mij is het een valse melding geweest Diverse rootkit scanners en antivirus scanners geven ook geen alarmen. Mijn ISP zal vast wel niet toegeven dat het bij hun fout zat.
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2014, 19:50:34 door Peter »