Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

207 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 11:34:47

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Exporteren contactpersonen windows 8  (gelezen 13812 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jonny camp
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
Exporteren contactpersonen windows 8
« Gepost op: 6 maart 2014, 14:12:56 »
Beste,

Met Windows 8 heb ik mijn contactpersonen in apps Personen en ook in outlook 2013. Ik wens de volledige lijst contactpersonen (136) te exporteren naar computer met Windows Vista van mijn echtgenote. Eerst op een cd plaatsen.Vanuit apps Personen weet ik helemaal niet hoe ik de volledige lijst kan exporteren. Vanuit outlook 2013 exporteer ik als backup elke week de lijst naar een bestand .pst. Kan alleen geopend worden in outlook. Exporteren in "door komma gescheiden waarden" is de enige andere mogelijkheid maar kan ik ook niet openen in windows.
Kunt u mij helpen? Hebt u meer informatie nodig?
Alvast bedankt. Vriendelijke groet
Jonny

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Exporteren contactpersonen windows 8
« Reactie #1 Gepost op: 6 maart 2014, 21:05:19 »
Hoi,

Een export naar een bestand via de optie 'door komma gescheiden waarden' levert een zogenaamd .csv bestand op.
Dit bestand kan je gebruiken om te importeren in Windows Mail, het standaard mailprogramma van Windows Vista.
Je kan dit bestand ook openen met bijv. een tekstverwerker, Microsoft Excel en Calc van OpenOffice.

Let op, in tegenstelling wat de tekst doet vermoeden, 'door komma gescheiden waarden', wordt soms de punt-komma gebruikt ipv de komma.
Mocht dit het geval zijn, dan zal het importeren in Windows Mail niet goed gaan en zal je eerst de punt-komma's  in het bestand moeten vervangen door een komma.

Offline jonny camp
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
Re: Exporteren contactpersonen windows 8
« Reactie #2 Gepost op: 6 maart 2014, 22:40:52 »
Dag Peter,

Bedankt. Uw uitleg is heel duidelijk. Morgen tracht ik de procedure te benutten. Laat zo spoedig mogelijk het resultaat weten. 
Jonny

Offline jonny camp
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
Re: Exporteren contactpersonen windows 8
« Reactie #3 Gepost op: 6 maart 2014, 23:10:09 »
Dag Peter,

Reeds nu de procedure toegepast. Als ik mijn .cvs bestand (met komma's) met 136 contacten importeer in Windows mail wordt mij gevraagd een veld in contactpersonen te selecteren. Ik kan slechts één veld selecteren en kan kiezen tussen alle velden van achternaam tot opmerkingen. Met dan één veld te kiezen en op voltooien te klikken wordt mij gemeld dat er een fout is bij het importeren. Kunt u mij verder helpen? Alvast bedankt.
Jonny

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Exporteren contactpersonen windows 8
« Reactie #4 Gepost op: 6 maart 2014, 23:46:46 »
Hoi,

Het kan soms gebeuren dat de import-wizard maar 1 regel toont.
Klik dan op "Toewijzing wijzigen...", selecteer in de lijst "Voornaam", plaats het vinkje en klik op OK.
Herstart eventueel "Windows Mail".

Uiteindelijk krijg je een scherm zoals hieronder.



Lukt het dan wel?

Offline jonny camp
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
Re: Exporteren contactpersonen windows 8
« Reactie #5 Gepost op: 7 maart 2014, 08:09:40 »
Dag Peter,

Bedankt. Wachten tot vanavond om over de andere computer te kunnen beschikken. Ik hou u op de hoogte.
Prettige dag
Jonny

Offline jonny camp
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
Re: Exporteren contactpersonen windows 8
« Reactie #6 Gepost op: 7 maart 2014, 17:51:54 »
Hoi Peter,

Uw procedure heb ik toegepast. De import-wizard toont maar 1 regel. Klikken op "Toewijzing wijzigen.." laat toe "Voornaam" te selecteren en op OK te drukken. Maar ik kan het scherm met de lijst niet ontvangen. Slechts 1 veld kan ik kiezen. Wat bedoelt u met Windows mail herstarten. Het programma is open.
Gaarne zou ik u de beelden sturen die ik ontvang maar ik herinner me niet meer hoe ik beelden kan sturen. Met op "voeg afbeelding toe" te klikken kan ik het niet? Met op 'een bijlage toevoegen' te klikken lijkt me ook niet de oplossing te zijn?
Alvast bedankt
Jonny

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Exporteren contactpersonen windows 8
« Reactie #7 Gepost op: 7 maart 2014, 19:11:01 »
Hoi,

Afbeeldingen kan je toevoegen als bijlage, zie de blauwe knop Een bijlage toevoegen onder de berichteneditor.

Als er maar 1 regel in de import-wizard verschijnt wordt het scheidingsteken, in dit geval de komma, niet als scheidingsteken herkend.

Doe eens het volgende:
Open het bestand met een teksteditor en vervang alle komma's door punt-komma's.
Sla de wijzigingen op.
Probeer het daarna opnieuw te importen in Windows Mail.

Lukt het dan wel?

Offline jonny camp
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
Re: Exporteren contactpersonen windows 8
« Reactie #8 Gepost op: 7 maart 2014, 21:05:02 »
Hoi Peter,

Vol bewondering voor uw geduld en uw kunde op afstand!! Ja het is gelukt na het bestand te hebben geopend in teksteditor en gevraagd alle , te vervangen door ; om dan te bewaren en te benutten om te importeren. Ik heb de velden te importeren kunnen kiezen weliswaar met rekening te houden van verschillen in benamingen. Voorbeeld: Notities in Outlook zijn Opmerkingen in Windows Mail.
Als oefening stuur ik u een bijlage. Het is een afbeelding. Ik herinner mij dat ik naar uw forum schermafbeeldingen kon sturen in de tekst zoals u het ook gedaan hebt met uw bericht van gisteren. Als ik niet te veel vraag gaarne nog hierover een woordje uitleg alvorens dit af te sluiten.
Nogmaals dank 
Vriendelijke groet
Jonny

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Exporteren contactpersonen windows 8
« Reactie #9 Gepost op: 7 maart 2014, 21:56:17 »
Hoi,

Om een afbeelding in een bericht op te nemen moet deze afbeelding op het internet staan. Dit kan bijvoorbeeld door het eerst als bijlage aan je bericht toe te voegen of het bestand op een andere manier online te zetten, bijv. via http://www.imgdumper.nl .

Staat je afbeelding online, voeg hem dan toe in je bericht middels onderstaande knop:


Offline jonny camp
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
Re: Exporteren contactpersonen windows 8
« Reactie #10 Gepost op: 7 maart 2014, 23:09:48 »
Hoi Peter,

Nogmaals dank. Voor mij OPGELOST, DANK JE WEL.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Exporteren contactpersonen windows 8
« Reactie #11 Gepost op: 7 maart 2014, 23:31:16 »
Graag gedaan :)