Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

344 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 09:03:01

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Asus laptop doet geen fabrieks reset?  (gelezen 5993 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline balgehakt1999
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Asus laptop doet geen fabrieks reset?
« Gepost op: 8 maart 2014, 18:00:41 »
Dit is mijn verhaal:

Ik ben laatst bezig geweest met skinpacks installeren op mijn windows 8.1 asus laptop. Gisteren wilde ik graag weer de normale look van windows hebben, dus besloot ik de skinpack te verwijderen. Blijkbaar had ik twee skinpacks over elkaar geinstalleerd, dus ik verwjderde ze allebei. Na de uninstall moest ik mijn laptop opnieuw opstarten, toen ik dat deed startte windows niet meer op!

Als ik hem opstart, verschijnt het windows logo met het laad-teken eronder. Daarna wordt mijn scherm zwart. Ik kan mijn muis nog wel bewegen, maar om de 5 seconden springt hij weer naar het midden van het scherm toe.

Gelukkig heb ik een Kali-Linux live cd, dus ik kan mijn computer nog wel gebruiken. Alleen windows 8.1 niet meer. Als ik GParted opstart in Linux, geeft het aan dat de C-schijf is beschadigd. Ik kan hem alleen niet via GParted repareren: Hij geeft aan:
ERROR: 25246 clusters are referenced multiple times.
NTFS is inconsistent. Run chkdsk /f on Windows then reboot it TWICE!
No modification was and will be made to NTFS by this software until it gets repaired.
Een probleempje: Ik kan dus niet op windows om chkdsk /f uit te voeren.

Na alles te proberen wat in me op kon komen, gaf ik het op. Ik wilde mijn hele leptop resetten(Alle belangrijke data had ik opgeslagen via Linux). Om dat te doen, hield ik f9 ingedrukt bij het opstarten. Ik selecteerde de Fabrieks reset. Na een poosje te hebben geprutteld vraagt mijn laptop naar de Recovery cd. Ik heb alleen geen Recovery cd: Alleen een Recovery-partition op mijn computer.

Nu kom ik niet meer verder! Help!

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Asus laptop doet geen fabrieks reset?
« Reactie #1 Gepost op: 9 maart 2014, 11:26:45 »
Hoi,

In deze PDF handleiding staat de herstelprocedure beschreven mbv de F9 toets.
Als de herstelpartitie niet gevonden wordt is deze mogelijk verwijdert.

Als je nog garantie hebt zou ik terug gaan naar de verkoper.
Wel eerst eventueel een backup maken van voor jou belangrijke bestanden.


Groeten, Peter

Offline balgehakt1999
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Asus laptop doet geen fabrieks reset?
« Reactie #2 Gepost op: 9 maart 2014, 14:05:17 »
Ik heb de handleiding thuis, maar op de een of andere manier werkt het niet:

Gebruik van de Recovery-partitie:
1Druk tijdens het opstarten op [F9] (hiervoor is de Recovery-
partitie nodig).
2 Druk op [Enter] om Windows Setup [EMS Enabled] te selecteren.


Ik weet dat de herstelpartitie aanwezig is, alleen de procedure gaat niet zoals in de handleiding staat.
De 1e stap werkt prima, maar ik kan niet de Windows Setup [EMS Enabled] selecteren.
Volgens mij is de procedure aangepast door windows 8: De opmaak van de tekst en opties zijn hetzelfde als die van windows 8.
Maar als ik in de herstelprocedure van windows de fabrieksreset selecteer, vraagt hij om de recovery disk. Die heb ik dus niet...
Ik denk dat windows de herstelpartitie niet herkent. Is het misschien mogelijk om de herstelpartitie op een andere manier(commandprompt?) te gebruiken?
Met de hardware zelf is dus niets mis, maar met windows 8. Ik denk dat de verkoper me daar niet mee kan helpen :(.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Asus laptop doet geen fabrieks reset?
« Reactie #3 Gepost op: 9 maart 2014, 23:31:08 »
Als je de herstel partitie wilt gebruiken, om wat voor reden dan ook, en die werkt niet dan valt dat m.i. onder de standaard garantie.
De beste en snelste manier is contact opnemen met ASUS via de website http://www.asus.com/nl/support/


Laat aub nog even weten hoe het afloopt.

Offline balgehakt1999
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Asus laptop doet geen fabrieks reset?
« Reactie #4 Gepost op: 3 april 2014, 16:40:18 »
Sorry dat ik al een tijdje niet heb gereageerd, maar de laptop doet het weer!
Ik ben dus, zoals je had aangeraden, weer terug naar de bcc gegaan.
Het viel dus inderdaad allemaal onder de standaard garantie. De bcc heeft de laptop terug gestuurd naar de fabriek, en nu heb ik hem weer terug gekregen. Wel is de hele laptop gereset, gelukkig had ik een back-up :)

Hartstikke bedankt voor de hulp!

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Asus laptop doet geen fabrieks reset?
« Reactie #5 Gepost op: 3 april 2014, 20:03:53 »
Bedankt voor je feedback. :)