Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

334 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

25 april 2024, 14:14:08

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Unable to connect  (gelezen 6061 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Unable to connect
« Gepost op: 8 november 2009, 23:56:35 »
Bericht 1 van 7

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Jan101477Datum:18-11-2004
Aan:AllenMsgID:1331.1
Onderwerp:unable to connectForum:ws-nlcomputer
Hallo,
Bij het verbindinding maken met Tijd/Beursmedia, waar nooit geen problemen mee waren, kreeg ik de volgende foutmelding "Unable to connect
11004WSAND_DATA". Ook na uitschakelen van antivirus en firewall en na gebruik van het betreffende IP-adres i.p.v default, bleef deze fout komen. Door de helplijn van Tijd/Beursmedia werd mij meegedeeld dat voor de betreffende verbinding poort 17318 open moet staan.
Mijn vraag is nu: Hoe controleer ik dat en indien gesloten, hoe open ik deze poort?

m.vr.gr.
Jan van der Peet


Bericht 2 van 7

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:18-11-2004
Aan:Jan101477MsgID:1331.2
Onderwerp:unable to connectForum:ws-nlcomputer
>> WSAND_DATA <<

Dag Jan,

Ik neem aan dat je WSANO_DATA bedoelt. Inderdaad betekent deze melding dat ( mogelijk door router of firewall gehinderd ) de server op internet niet volledig te benaderen valt. Heb je XP en automatische update's aan staan? Zo ja, dan is de installatie van Service Pack 2 de waarschijnlijke oorzaak. Met SP2 wordt namelijk ook de Windows Firewall aangezet.

Als je achter een router zit, dan heb je geen firewall nodig, en kan je de Windows Firewall uitzetten. Heb je zonder router naast XP SP2 ng een firewall, dan wordt het kiezen welke je eventueel aanzet (en configureert om poort 17318 door te laten), en welke je uitzet of de-installeert.

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 3 van 7

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Jan101477Datum:23-11-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1331.3
Onderwerp:unable to connectForum:ws-nlcomputer
Dag Michel,
Bedankt voor je reactie. Ik heb echter geen firewall genstalleerd, geen automatische updates en ook XP2 niet. XP2 installeren is bij mij mislukt. Ik kreeg na installatie alleen de bureaubladachtergond zonder iconen en ook geen Startmenu. Ik heb toen, omdat Systeemherstel niet lukte, een backup teruggezet. Maar ondanks dat krijg ik in het Configuratiescherm allerlei Hotfixes. Als ik deze probeer te verwijderen krijg ik een menu met ook nog andere Windows-onderdelen. Je kunt wel alles verwijderen, maar dan waarschuwt het systeem daarvoor, maar de Hotfixes alleen verwijderen kan kennelijk niet: Je kunt ze niet selecteren.
Betekent de aanwezigheid van hotfixes dat SP2 toch genstalleerd is?
Hoe het ook zij, weet je een manier om de betreffende poort te openen?

Jan van der Peet


Bericht 4 van 7

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:24-11-2004
Aan:Jan101477MsgID:1331.4
Onderwerp:unable to connectForum:ws-nlcomputer
Dag Jan,

>> Betekent de aanwezigheid van hotfixes dat SP2 toch genstalleerd is? <<

Nee, dat hoeft helemaal niet. Je kan het makkelijk zien: Rechtsklik op "Deze computer", en klik dan op "Eigenschappen" , daar wordt beschreven welke versie en welke SP's je hebt.

>> Hoe het ook zij, weet je een manier om de betreffende poort te openen? <<
Als je zeker weet dat er geen firewall actief is, nee, want dan zou die poort gewoon open moeten staan.

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 5 van 7

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Jan101477Datum:24-11-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1331.5
Onderwerp:unable to connectForum:ws-nlcomputer
Dag Michel,
Zeker weten dat er geen firewall aanwezig is doe ik niet. Ik heb indertijd een keer een shareware firewall-programma tijdelijk op mijn PC gehad en heb dat later uninstalled. Maar mogelijk is dat niet helemaal goed gegaan en zijn er restanten blijven staan. In Start/Alle programma's komt het betreffende programma niet voor.
Omdat het probleem kennelijk alleen met een Firewall is op te lossen heb ik
de trialversie van Norton Personal Firewall genstalleerd. De handleiding daarbij is ronduit slecht en erg summier. Ik heb in de Help gezocht onder ports om erachter te komen hoe je een bepaalde poort kunt sluiten, maar onder port is dat niet te vinden.
Ik heb in het tabblad Networking van Personal Firewall het betreffende IP-adres ingevuld als "Trusted". Als ik daarna verbinding probeer te maken wordt de soort toestemming gevraagd en daarbij heb ik voor "altijd toegestaan" gekozen. Het programma meldt niet dat de betreffende poort gesloten is. Ik krijg nu niet meer "Unable to connect 11004WSANDO_DATA", maar het vak verbinding maken geeft na lang wachten
"connection timed out".
Ken je het programma Norton Personal Firewall?

m.vr.gr.
Jan


Bericht 6 van 7

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:25-11-2004
Aan:Jan101477MsgID:1331.6
Onderwerp:unable to connectForum:ws-nlcomputer
>> Ken je het programma Norton Personal Firewall? <<

Dag Jan,

Ja, en ik vind het eerlijk gezegd een onding, maar dat vind ik alle software firewall's. Als je een goede router hebt is zo'n programma meestal overbodig.

Connection timed out, geen verbinding dus. Stuur mij (desnoods private) dat IP adres eens, dan kan ik eens meekijken naar die verbinding.

Verder is het verstandig alle tijdelijke internet bestanden en alle cookies eens te verwijderen via IE, extra, internet opties, wellicht is er een cookie nodig, maar is die op jouw pc beschadigd.

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 7 van 7

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Jan101477Datum:01-12-2004
Aan:Jan101477MsgID:1331.7
Onderwerp:unable to connectForum:ws-nlcomputer

Dag Michel,
Zou het helpen als ik Windows XP SP2 installeer. Is de betreffende poort dan wel open te krijgen? Ik heb inmiddels via Microsoft een manier gevonden om het bureaublad weer goed te krijgen als SP2 dat verziekt.
Ik heb namelijk in Windows XP een vervelende fout. Als ik een toepassing heb lopen en, bedoeld of onbedoeld, met de muis klik, krijg ik de fout ". . . .Reageert niet. De betreffende toepassing slaat dan kennelijk vast en is alleen via Ctrl+Alt+Del weer vlot te trekken door de toepassing te sluiten.
Jan van der Peet