Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

221 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 10:47:47

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Op welke plek staan de bestandseigenschappen opgeslagen, op de harde schijf?  (gelezen 13400 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Stargate
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Hoi, ik heb met SetFileDate de datum van een paar muziek bestanden veranderd. Vervolgens heb ik met een SFV-file de muziek bestanden gecontroleerd. SFV creator gaf aan dat er niets veranderd was. Toch als ik op het bestand ga staan en klik op mijn rechtermuis knop en ik kijk op eigenschappen dan blijkt dat de datum wel degelijk veranderd is. Deze informatie van Eigenschappen bevind zich kennelijk niet in het bestand maar staat in een ander bestand die kennelijk aan dit bestand gekoppeld is, waar vind ik dat bestand? Of waar staan daad werkelijk die informatie op opgeslagen
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2014, 22:07:46 door Peter »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Op welke plek staan de bestandseigenschappen opgeslagen, op de harde schijf?
« Reactie #1 Gepost op: 16 maart 2014, 22:15:54 »
Welkom Stargate,

Citaat
SFV creator gaf aan dat er niets veranderd was. Toch als ik op het bestand ga staan en klik op mijn rechtermuis knop en ik kijk op eigenschappen dan blijkt dat de datum wel degelijk veranderd is.
Wie vertrouw je meer, de Windows verkenner of SFV creator?
Die informatie staat toch echt in het bestand zelf.
Herstart je computer en kijk nogmaals met SFV creator. Mogelijk houdt deze tijdelijke cache bij met daarin de bestandsgegevens.

Offline Stargate
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Op welke plek staan de bestandseigenschappen opgeslagen, op de harde schijf?
« Reactie #2 Gepost op: 17 maart 2014, 06:22:45 »
Welkom Stargate,
Wie vertrouw je meer, de Windows verkenner of SFV creator?
Die informatie staat toch echt in het bestand zelf.
Herstart je computer en kijk nogmaals met SFV creator. Mogelijk houdt deze tijdelijke cache bij met daarin de bestandsgegevens.


Dankje voor de welkom.

De cache heb ik van SFV uitgeschakkeld. Dus als ik je goed begrijp staat die informatie in het bestand zelf en lijkt het erop dat SFV creator deze informatie bewust overslaat?
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2014, 07:10:25 door Stargate »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Op welke plek staan de bestandseigenschappen opgeslagen, op de harde schijf?
« Reactie #3 Gepost op: 17 maart 2014, 18:02:07 »
Citaat
Dus als ik je goed begrijp staat die informatie in het bestand zelf
Klopt, dat is ook zoals de Windows verkenner het toont.

Gaf een computer herstart nog verbetering als je het daarna weer met SFV creator bekijkt?

Offline Stargate
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Op welke plek staan de bestandseigenschappen opgeslagen, op de harde schijf?
« Reactie #4 Gepost op: 17 maart 2014, 21:10:30 »
Klopt, dat is ook zoals de Windows verkenner het toont.

Gaf een computer herstart nog verbetering als je het daarna weer met SFV creator bekijkt?


Ik denk eerlijk gezegd niet dat die informatie in het bestand zelf staan, maar ergens anders ik heb er iets over kunnen vinden maar ik ben er nog niet helemaal uit. Dit zou ook kunnen verklaren waarom SFV creator ook zegt niks aan de hand er is niks veranderd, dit terwijl er wel degenlijk iets veranderd is alleen kennelijk niet in de file zelf 

http://en.wikipedia.org/wiki/File_attribute

Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: Op welke plek staan de bestandseigenschappen opgeslagen, op de harde schijf?
« Reactie #5 Gepost op: 19 maart 2014, 06:32:36 »
simpel uitgelegd.

Wat je veranderd, veranderd wel in de file.
Zie het als een bakje met inhoud.
Wat je veranderd door b.v. de datum te veranderen, zijn de kenmerken van het bakje.
De inhoud blijft ongewijzigd, en samen is het de file.
Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.