Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

365 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 10:23:34

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Instalatie problematiek  (gelezen 15680 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Instalatie problematiek
« Gepost op: 31 maart 2014, 18:22:34 »
Beste forumleden,
 
Ik zou graag  advies van jullie willen hebben over volgendeprobleem.
 
Drie maande lang heeft mij PC niet aangestaan. Nadat depc was opgestart ging de gebruikelijk procedure in werking m.a.w. eerste alle updates installeren en de nodige programma’s optimaliseren. Ter informatie het gaat hier om een besturingssysteem Windows 7.
 Tot zover hebben zich geen problemen voorgedaan en kon ikweer van oudsher verder werken. Totdat, ja totdat…… ik met Spotnet wilde contact maken. Wanneer ik Spotnet oproep krijg ik eerste een wizard waarin het volgende staat: C:/windows/system32/nvd3dum.dll is niet geschikt voor Windows of bevat een fout. Probeer het programma met behulp van de oorspronkelijke installatiemedia…..enz. dit alles wordt weergeven in de wizard met als “kopje”Spotnet.exe -ongeldige installatiekopie.
 Wanneer ik nu 3 maal op OK klik van de wizard wordt daarnaverbinding met Spotnet gemaakt als doen gebruikelijk en alles gaat gewoon weer verder zonder problemen.
 
Wat ik gedaan heb is het volgende: Spotnet in zijn geheelverwijderd met Revo Uninstaller. Daarna is Spotnet opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Helaas deze nieuwe actie geeft geen verandering en opnieuw wordt de wizard getoond.
 Ook het programma Driver Booster geeft aan dat alles upto date is en perfect “draait”
 Ik heb wel ontdekt dat nvd3dum te maken heeft met NVIDIA.Met het SIW programma is dit te zien onder het hoofdstuk video adapter.
 
Hier staat namelijk het volgende:
 
DirectX                                Direct
9.0

 
Drivername                       nvd3dum.dll
 
Dirverdiscription              NVIDIAGeForce GT 530
 
Dit alles weergeven bij het begin van elke regel met eenblauwe stip met daarin een geel kruisje. Echter er is geen probleem met het  weergeven op de monitor.
 
 Zoek ik op de C-schijf in Windows/system32 dan staat hier een regel met deomschrijving; nvd32.dumx.dll, het is maar een klein verschil namelijk de x.
 
Regelmatig laat ik de PC scannen op onregelmatighedenmaar ook hier komt niets uit qua maleware, Trojan of virus(en) o.i.d.
 Kan iemand mij adviseren hoe nu te handelen zodat ik de wizardniet meer krijg omtrent C:/windows/system32/nvd3dum.dll ……enz.
 
Bij voorbaat dank.
 Boyo.

Offline OB1

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 47
  • Geslacht: Man
Re: Instalatie problematiek
« Reactie #1 Gepost op: 1 april 2014, 03:46:03 »
Heb je de setup als admin uitgevoerd, dus rechtsklik op de setup en dan kiezen voor Als administrator uitvoeren. Indien je dat niet hebt gedaan, verwijder het dan eerst, en installeer het met admin rechten.

OB1


Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Installatie problematiek
« Reactie #2 Gepost op: 1 april 2014, 09:48:26 »
Hallo OB1,

Dank voor de reactie op mijn vraag.
Als je bedoelt een setup van Spotnet dan is daar geen probleem mee voor wat betreft het "binnenhalen" van dit programma. Zoals eerder geschreven Spotnet verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Maar daarmee is het de wizard nog steeds niet verdwenen. Tenzij er een andere mogelijkheid is om dit op te lossen.

Offline OB1

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 47
  • Geslacht: Man
Re: Instalatie problematiek
« Reactie #3 Gepost op: 2 april 2014, 21:07:09 »
Hoi,

wat ik eigenlijk bedoelde, is als je de setup van Spotnet hebt gedownload, 'm niet opent via dubbelklikken maar via rechtsklik -> Als administrator uitvoeren dat is altijd aan te raden bij software-installatie.
--trouwens--
Waar haal je de setup vandaan?

Greetz,

OB1 (verstuurd met Tapatalk)

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Instalatie problematiek
« Reactie #4 Gepost op: 3 april 2014, 18:07:11 »
Hallo,

Ik heb Spotnet weer verwijderd en je raad opgevolgd. D.w.z. downloaden, opslaan en daarna uitvoeren als adm. Nadat alles is geïnstalleerd opnieuw gestart. Zelfs VLC, waarmee ik afspeel, ge-update naar de nieuwste versie. Dit allemaal gedaan te hebben blijft het probleem bestaan zoals eerder geschreven. Ja. er is wizard erbij gekomen met als "kopje" fout met als toelichting "InsertSpots: Attempt to write a read-only database attempt to write a readonly database"
Merkwaardig ik heb hier nimmer last van gehad. Op internet zag ik wel dat Microsoft NET.work 4 op de pc moet staan, wellicht dat dit een oplossing zou kunnen zijn. Ik ga het maar eens proberen maar dan via een andere website b.v, met Snelrennen o.i.d.
Ik blijft voor suggesties open staan.


http://www.downloaden-spotnet.nl/

Offline OB1

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 47
  • Geslacht: Man
Re: Instalatie problematiek
« Reactie #5 Gepost op: 3 april 2014, 22:24:54 »
Hoi,

welke antivirus gebruik je, en met welke tools heb je zoal gescand?
Dat is wel handig voor ons om te weten :-)

Greetz,

OB1 (verstuurd met/send with Tapatalk)


Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Installatie problematiek
« Reactie #6 Gepost op: 4 april 2014, 10:32:36 »
Hai,

Via mijn provider, Ziggo, ben ik beschermd. Ziggo gebruikt F-secure als bescherming.
Daarnaast maak ik gebruik van:
Advanced Systemcare 7.2
Iobit Malware fighter
Malewarebytes Anti-Malware
Super Antispyawre
Microsoft Security Essentials

Regelmatig laat ik de pc controleren op onrechtmatigheden.

groet.

Offline OB1

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 47
  • Geslacht: Man
Re: Instalatie problematiek
« Reactie #7 Gepost op: 5 april 2014, 23:39:42 »
Hai,

Via mijn provider, Ziggo, ben ik beschermd. Ziggo gebruikt F-secure als bescherming.
Daarnaast maak ik gebruik van:
Advanced Systemcare 7.2
Iobit Malware fighter
Malewarebytes Anti-Malware
Super Antispyawre
Microsoft Security Essentials

Regelmatig laat ik de pc controleren op onrechtmatigheden.

groet.
hoi,

Ga naar start -> Configuratiescherm - Programma's en onderdelen en verwijder daar het volgende;

- Iobit Advanced System Care;
- Iobit Malware Figther;
- Superantispyware;
- Microsoft Security Essentials.

Start daarna de computer opnieuw op.

-> Vervolgens:

open Malwarebytes via de snelkoppeling op het bureaublad. (via rechtsklik -> Als administrator uitvoeren)
Waarschijnlijk vraagt Malwarebytes om te updaten indien dat niet zo is ga dan naar de tab "update" en doe het alsnog.
-> Malwarebytes is up-to-date:

Ga naar de tab "scanner" en doe een volledige scan. Als je opnieuw op moet starten, doe dat dan!
Is er iets gevonden post dan het log.

---

Gebruik jij daarnaast nog register cleaners zoals bijv. Regclean Pro of RegCure of Advanced System Protector?
Verwijder deze dan! Welke pagina krijg je trouwens als je je browser opent?

Greetz,

OB1 (verstuurd met/send with Tapatalk)


Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Installatie problematiek
« Reactie #8 Gepost op: 6 april 2014, 10:03:51 »
Hoi,

Ik heb alle programma's die je voorstelde verwijderd alsook CCleaner. Het enige wat nog gebruikt wordt is Revo Uninstaller en Driver Booster.
Daarna Malwarebytes laten uitvoeren als Adm. Het resultaat is dat ook hier niets gevonden is qua geïnfecteerde objecten.
De startpagina op de browser is soms  Telegraaf of anders blanco.

Het probleem blijft echter bestaan wanneer ik Spotnet aanroep.
Ik moet wel even melden dat ik gisteren Adobe Reader XI en Flash Player is bijgewerkt en kreeg éénmalig dezelfde melding maar daarna niet meer en werkt goed.
Gruzz.

Offline OB1

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 47
  • Geslacht: Man
Re: Instalatie problematiek
« Reactie #9 Gepost op: 6 april 2014, 17:43:38 »
Hoi,

Ik zou het dan ook niet weten, het enige wat ik kan zeggen is dat je Driver Booster mag verwijderen, en dat je het volgende kan doen:

Download AdwCleaner naar het bureaublad.
  • Sluit alle openstaande vensters.[/*]
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.[/*]
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,[/*]
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.[/*]
  • Klik vervolgens op Scan.[/*]
  • Klik vervolgens op Clean als er items zijn gevonden.[/*]
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK[/*]
Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.
Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt.

Logbestand plaatsen
  • Kopieer en plak de inhoud van het logbestand in een nieuw bericht.[/*]
  • Meld of er verbetering is
  • [/*]

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Instalatie problematiek
« Reactie #10 Gepost op: 6 april 2014, 18:56:33 »
Dankjewel,

Zodra ik tijd heb zal met het opgeven programma gaan scannen. Ik laat nog van mij horen.


Gruzz.

Offline OB1

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 47
  • Geslacht: Man
Re: Instalatie problematiek
« Reactie #11 Gepost op: 6 april 2014, 19:58:59 »
Prima, neem gerust de tijd! ;-)

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Installatie problematiek
« Reactie #12 Gepost op: 7 april 2014, 18:55:44 »
Welnu, ik heb het programma laten draaien en dit is het resultaat.

De test weer uitgevoerd om te kijken of de wizard verdwenen is maar helaas het wordt nog steeds getoond met dezelfde inhoud.

Het enige wat mij verbaasd bij het overzichtje is dat chroom wordt vermeldt. Ik heb, voor zover ik weet, geen chroom geïnstalleerd.

Gruzz.



# AdwCleaner v3.023 - Report created 07/04/2014 at 18:45:43
# Updated 01/04/2014 by Xplode
# Operating System : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (64 bits)
# Username : Hans - PICASSO-1A
# Running from : C:\Users\Hans\Downloads\AdwCleaner.exe
# Option : Clean
***** [ Services ] *****
  • Service Deleted : iSafeKrnl
  • Service Deleted : iSafeNetFilter
  • Service Deleted : Partner Service

***** [ Files / Folders ] *****
Folder Deleted : C:\ProgramData\Babylon
Folder Deleted : C:\ProgramData\BrowserDefender
Folder Deleted : C:\ProgramData\ParetoLogic
Folder Deleted : C:\ProgramData\Partner
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\iSafe
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\Secure Speed Dial
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\Common Files\Spigot
Folder Deleted : C:\Windows\SysWOW64\AI_RecycleBin
Folder Deleted : C:\Users\Hans\AppData\Local\Slick Savings
Folder Deleted : C:\Users\Hans\AppData\Roaming\DriverCure
Folder Deleted : C:\Users\Hans\AppData\Roaming\eCyber
Folder Deleted : C:\Users\Hans\AppData\Roaming\iSafe
Folder Deleted : C:\Users\Hans\AppData\Roaming\ParetoLogic
Folder Deleted : C:\Users\Hans\AppData\Roaming\pdfforge
Folder Deleted : C:\Users\Hans\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\BrowserDefender
Folder Deleted : C:\Users\Angelique\AppData\LocalLow\Search Settings
Folder Deleted : C:\Users\Boyo\AppData\LocalLow\Search Settings
Folder Deleted : C:\Users\Hans\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\2vsp2z61.default\Extensions\speeddial@instair.net
File Deleted : C:\Users\Hans\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\2vsp2z61.default\user.js
File Deleted : C:\Windows\Tasks\Dealply.job
File Deleted : C:\Windows\System32\Tasks\Dealply
File Deleted : C:\Windows\System32\Tasks\Driver Booster Update
***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\hbcennhacfaagdopikcegfcobcadeocj
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\icdlfehblmklkikfigmjhbmmpmkmpooj
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\mhkaekfpcppmmioggniknbnbdbcigpkk
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\pfndaklgolladniicklehhancnlgocpp
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\escort.DLL
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\escortApp.DLL
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\escorTlbr.DLL

Offline OB1

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 47
  • Geslacht: Man
Re: Instalatie problematiek
« Reactie #13 Gepost op: 7 april 2014, 20:18:41 »
Je hebt aardig wat adware, het is het beste als je Peter je helpt, met het verdere opschonen.

Verstuurd van mijn GT-S5839i met Tapatalk


Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Installatie problematiek
« Reactie #14 Gepost op: 7 april 2014, 21:36:56 »
Ik heb geen idee wat er nu gaat gebeuren. Kan je mij dit even toelichten voor wat betreft Peter.
De naam Peter op dit forum ken ik. Maar wat gaat Peter nu doen of hoe weet hij dit wat wij met elkaar hebben geschreven.